Την κατάσταση που επικρατεί στα ταξίδια σήμερα και το ρόλο που διαδραματίζουν στη ζωή των Αμερικανών εξέτασε η Thrillist σε έρευνα 2.000 ατόμων ηλικίας μεταξύ 18 και 75 ετών, εστιάζοντας περισσότερο στους Gen Zταξιδιώτες.

Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά τα τελευταία χρόνια, ολόκληρη η σχέση μας με τα ταξίδια έχει αλλάξει. Πρώτα ήρθε το lockdown της πανδημίας, που ακολούθησε μια περίοδος των revenge, για να μετατραπεί σε ένα μπαράζ φιλόδοξων ταξιδιών σε bucket list προορισμούς.

Ταξίδια, ταυτότητα και προσωπική έκφραση είναι αλληλένδετα

Τα ταξίδια στα καλύτερά τους μπορούν να αλλάξουν θεμελιωδώς τον τρόπο που βλέπουμε τον εαυτό μας και τον κόσμο γύρω μας. Αλλά οι νέοι ταξιδιώτες σήμερα δεν το αφήνουν απλώς αλλά θέλουν οι ταξιδιωτικές τους εμπειρίες να τους καθορίσουν.

Αυτό το βλέπουμε σε ταξιδιώτες που αναζητούν εμπειρίες που μιλούν για το προσωπικό τους υπόβαθρο ή την κληρονομιά τους ή εμπειρίες που βοηθούν στην ενίσχυση των δεσμών τους με πολιτισμούς και κοινότητες σε όλο τον κόσμο.

Από τους Gen Zers και τους Millennials, το 76% πιστεύει ότι η ταξιδιωτική τους εμπειρία λέει πολλά για το ποιοι είναι και το 72% αναφέρει ότι τα ταξίδια είναι ο πυρήνας της ταυτότητάς τους και μέρος του τρόπου με τον οποίο εκφράζονται. Δεδομένου αυτού, το βλέπουν ως μια μορφή αυτοεπένδυσης.

Το 88% επιβεβαιώνει ότι τα ταξίδια έχουν επηρεάσει την προσωπική τους ανάπτυξη. Αυτό σημαίνει μια απομάκρυνση από τα παραδοσιακά αξιοθέατα προς τη βαθιά ψυχική αναζήτηση.

Στην ουσία, βλέπουμε όλο και περισσότερο τα ταξίδια ως ένα μέσο αυτοεξερεύνησης—ανακαλύπτοντας τον κόσμο για να εμβαθύνουμε τον προσωπικό μας εμπλουτισμό.

Τα ταξίδια είναι οικονομική προτεραιότητα

Οι νέοι ταξιδιώτες μπορεί να μην έχουν ακόμη την υψηλότερη δύναμη δαπανών, αλλά τα χρήματά τους ακολουθούν τις αξίες τους:

Το 89% των Gen Zers και το 87% των Millennials είπαν ότι τα ταξίδια αποτελούν οικονομική προτεραιότητα για αυτούς, περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη γενιά.

Μάλιστα ανέφεραν ότι είναι πολύ πιθανό να πληρώσουν περισσότερα για να πάρουν ακριβώς αυτό που θέλουν για ταξίδια.

Στην πραγματικότητα, το 84% δηλώνει ότι προτιμά προορισμούς που είναι εκτός πορείας.

Τα «ταξίδια με πάθος» είναι το μέλλον

Σε αντίθεση με τους Gen Xers ή τους Boomers, το 77% των Gen Zers και Millennials επιλέγουν ταξιδιωτικές εμπειρίες με βάση τα προσωπικά τους ενδιαφέροντα και όχι τον προορισμό.

Είτε πρόκειται για ταξίδια εστιασμένα στο φαγητό, ταξίδια για μουσικά φεστιβάλ, καταφύγια ευεξίας, εκπαιδευτικές διακοπές ή εμπειρίες οικολογικού τουρισμού, οι νεότεροι ταξιδιώτες βασίζονται στα πάθη τους για να εξερευνήσουν τον κόσμο.

Σε τελική ανάλυση, τα τουριστικά hot spots και οι ταξιδιωτικές τάσεις θα έρχονται και θα παρέρχονται, αλλά οι νεότερες γενιές ήδη σκέφτονται ξανά πώς και γιατί ταξιδεύουμε.

Καθώς σχεδιάζουν τα ταξίδια τους γύρω από τα προσωπικά τους πάθη, φτιάχνουν μια νέα αφήγηση για εξερεύνηση – μια όπου ο λιγότερο ταξιδεμένος δρόμος δεν είναι απλώς ένα μονοπάτι προς νέα μέρη, αλλά ένα ταξίδι προς μια βαθύτερη αυτο-ανακάλυψη.

Οι πιο σημαντικές ταξιδιωτικές εμπειρίες είναι εκείνες που μας συνδέουν τόσο με τον κόσμο γύρω μας όσο και με τον πιο αληθινό εαυτό μας, και σε αυτή τη νέα εποχή ταξιδιού, είναι η εσωτερική μεταμόρφωση που καθορίζει την περιπέτεια.