
Σύνταξη: tourismtoday.gr
Ο επικεφαλής της Fraport -εταιρείας που διαχειρίζεται το αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης– κάλεσε τη νέα κυβέρνηση της Γερμανίας να δράσει «γρήγορα» για να διασφαλίσει ότι ο αεροπορικός τομέας της χώρας θα γίνει πιο ανταγωνιστικός.
Ο κύριος αερολιμένας κόμβος της Γερμανίας ανέκαμψε πιο αργά από την πανδημία σε σχέση με τα περισσότερα άλλα μεγάλα αεροδρόμια της Ευρώπης, όπως το Χίθροου του Λονδίνου, με την επιβατική κίνηση τον Απρίλιο να παραμένει 11,5% χαμηλότερη από ό,τι τον Απρίλιο του 2019.
Ο Stefan Schulte, Διευθύνων Σύμβουλος της Fraport, δήλωσε στην ετήσια γενική συνέλευση της εταιρείας σήμερα Τρίτη 27 Μαΐου ότι η γερμανική αγορά «συνεχίζει να παρουσιάζει ασθενή ανάπτυξη, κυρίως λόγω του κόστους που επιβάλλουν οι ρυθμιστικές αρχές».
Παρά ταύτα, ο όμιλος πέτυχε ρεκόρ εσόδων (4,4 δις ευρώ) και λειτουργικών κερδών (1,3 δις ευρώ) το 2024 χάρη στην ισχύ των αεροδρομίων του εκτός Γερμανίας – πολλά από τα οποία γνώρισαν χρονιές ρεκόρ.
Η Fraport λειτουργεί επίσης αεροδρόμια στην Ελλάδα, την Τουρκία, τη Σλοβενία, τη Βουλγαρία, το Περού και τη Βραζιλία.
«Χωρίς την ισχυρή απόδοση στις διεθνείς μας δραστηριότητες, ο όμιλός μας δεν θα τα πήγαινε τόσο καλά, δήλωσε ο Stefan Schulte στους μετόχους.
Αυτό οφείλεται κυρίως στην ασθενή ανάπτυξη της γερμανικής αγοράς μετά την πανδημία.
Ενώ πολλές άλλες ευρωπαϊκές χώρες βρίσκονται κοντά στα επίπεδα του 2019 ή ήδη σημειώνουν νέα ρεκόρ, η γερμανική αγορά χάνει έδαφος. Ο κύριος λόγος για αυτό είναι το υψηλό ρυθμιστικό κόστος τοποθεσίας, το οποίο συνεχίζει να αυξάνεται τα τελευταία χρόνια.»
Ο επικεφαλής πρόσθεσε ότι η συμφωνία συνασπισμού της νέας κυβέρνησης «περιέχει την προοπτική ανακούφισης», η οποία θα καθιστούσε την γερμανική αγορά αεροπορίας «πιο ελκυστική ξανά» και πρέπει να «εφαρμοστεί γρήγορα».
Τόνισε ότι η Φρανκφούρτη εξακολουθεί να απολαμβάνει την «καλύτερη συνδεσιμότητα κόμβου» στον κόσμο, με τη μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της, τη Lufthansa, να επεκτείνει τις υπηρεσίες της από το αεροδρόμιο μεταφέροντας έξι Airbus A350 αυτό το καλοκαίρι.
Η Φρανκφούρτη αναμένεται επίσης να επωφεληθεί από τα εγκαίνια του νέου τερματικού σταθμού 3 τον επόμενο χρόνο. Το έργο, το οποίο βρίσκεται υπό κατασκευή, θα αυξήσει τη χωρητικότητα του αεροδρομίου κατά 25 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως όταν αναπτυχθεί πλήρως. Αναμένεται να ανοίξει μετά το Πάσχα του 2026.
«Αυτό θα διασφαλίσει τη μακροπρόθεσμη ανταγωνιστικότητα του κεντρικού μας κόμβου και θα προσφέρει στους εργαζομένους μας και στη γερμανική οικονομία μια τοποθεσία υψηλής απόδοσης για επιχειρηματικές δραστηριότητες», πρόσθεσε.
Βραχυπρόθεσμα, είναι επίσης «γενικά αισιόδοξος για τις προοπτικές» για αυτό το καλοκαίρι στη Φρανκφούρτη, ενώ παραδέχεται ότι «οι γεωπολιτικές εξελίξεις και οι διεθνείς δασμολογικές διαμάχες καθιστούν επί του παρόντος τις προβλέψεις δύσκολες».