Η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) κάλεσε την Ευρωπαϊκή Ένωση να υποστηρίξει την ενεργειακή μετάβαση των αερομεταφορών στα αειφόρα καύσιμα αεροπορίας (SAF) στο πλαίσιο της πράσινης διαπραγμάτευσης του μπλοκ που ξεκίνησε σήμερα.

“Η αεροπορία έχει μεγάλες ελπίδες για την πράσινη διαπραγμάτευση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, δήλωσε ο Αλεξάντερ Ντε Τζούνιακ γενικός διευθυντής και CEO της IATA, στο Φόρουμ βιώσιμης καινοτομίας που διεξάγεται παράλληλα με τις κλιματικές συνομιλίες του ΟΗΕ COP25 στη Μαδρίτη της Ισπανίας.
Θέλουμε να είμαστε μέρος της οικοδόμησης μιας νέας ενεργειακής οικονομίας στην Ευρώπη και θα κάνουμε ότι μπορούμε για να καταστήσουμε τα αειφόρα καύσιμα αεροπορίας μια προτεραιότητα για την αεροπορία στην Ευρώπη και σε όλο τον κόσμο”.

Ο επικεφαλής της IATA, εξήγησε ότι τα μέτρα πολιτικής πρέπει να εξεταστούν προσεκτικά.
“Οι φόροι είναι μια διέξοδος πολιτικού, είπε χαρακτηριστικά. Είναι εύκολο να τεθούν σε εφαρμογή και να φανούν σαν να αναλαμβάνεται δράση. Χρειάζεται περισσότερος χρόνος και περισσότερη προσπάθεια για τη θέσπιση μιας δέσμης μέτρων που μπορούν στην πραγματικότητα να μειώσουν τις εκπομπές μακροπρόθεσμα. Αλλά αν έχουν σχεδιαστεί σωστά, θα προωθήσουν τη βιωσιμότητα πολύ περισσότερο από έναν φόρο”.

Η SAF πιστοποιήθηκε για πρώτη φορά για χρήση στις εμπορικές δραστηριότητες το 2009. Και πάνω από 215.000 πτήσεις έχουν απογειωθεί χρησιμοποιώντας κάποιο μείγμα αυτού του καυσίμου χαμηλής περιεκτικότητας σε άνθρακα.
Η βιομηχανία πιστεύει ότι η επίτευξη του 2% του παγκόσμιου καυσίμου αεριωθουμένων από μη ορυκτές πηγές μέχρι το 2025 θα μπορούσε να δημιουργήσει ένα σημείο ανατροπής για την παραγωγή και το κόστος SAF.