
Η βελγίδα Υπουργός Οικονομίας και Προστασίας των Καταναλωτών κα. Νάταλι Μουίλ, ανέθεσε στην Οικονομική Επιθεώρηση να διερευνήσει ορισμένες αεροπορικές εταιρείες για πιθανές παραπλανητικές πρακτικές μάρκετινγκ.
«Οι άνθρωποι που πηγαίνουν για διακοπές θα πρέπει να μπορούν να τις απολαύσουν χωρίς να ανησυχούν και χωρίς να ακούσουν λίγες μέρες μετά την κράτηση ότι αυτή ακυρώνεται. Δίνω εντολή στην Οικονομική Επιθεώρηση να ερευνήσει τις εταιρείες που πωλούν πτήσεις και τις ακυρώνουν λίγες μέρες αργότερα», έγραψε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στα Ολλανδικά και στα Γαλλικά.
Σύμφωνα με τον εκπρόσωπό της, η ίδια η υπουργός έλαβε μηνύματα από δυσαρεστημένους πελάτες και διάβασε πολλά σχόλια καταναλωτών που διαμαρτύρονταν για αυτές τις πρακτικές.
Τα περισσότερα παράπονα σχετίζονται με την TUI Βελγίου, αλλά η έρευνα θα στοχεύει επίσης και σε άλλες αεροπορικές εταιρείες.
Η TUI Βελγίου ανακοίνωσε την Τρίτη ότι θα μειώσει το ένα τέταρτο των πτήσεων της κατά τη θερινή περίοδο.
Το σχέδιο πτήσης είχε τεθεί σε εφαρμογή κατά την έναρξη των κρατήσεων τον Νοέμβριο – πριν από την κρίση του κορωνοϊού – για την υψηλή περίοδο. Σύμφωνα με εκπρόσωπο της TUI, «μερικές εκατοντάδες χιλιάδες πελάτες» επηρεάζονται από αυτές τις ακυρώσεις.
Ιστορικό
Αφού το Εθνικό Συμβούλιο Ασφαλείας ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα την επανέναρξη των μετακινήσεων στα ευρωπαϊκά σύνορα, η TUI Βελγίου κατάφερε να καταρτίσει ένα νέο σχέδιο πτήσεων για την περίοδο υψηλής κίνησης και να εγγυηθεί τα ευρωπαϊκά ταξίδια σε αυτή τη βάση.
Εφόσον χάθηκαν 3 μήνες κρατήσεων ωστόσο, αναγκάστηκε να μειώσει το αρχικό πρόγραμμα πτήσης κατά 25%. Επιθυμώντας να συνεχίσει να προσφέρει έναν μέγιστο αριθμό διαφορετικών προορισμών, αποφασίστηκε να μειωθεί η συχνότητα των δρομολογίων σε μια σειρά υπαρχόντων προορισμών. Οι ενδιαφερόμενοι ταξιδιώτες ενημερώθηκαν για αυτό μέσω e-mail.
Εν τω μεταξύ, η TUI έχει προσφέρει μια ευέλικτη λύση σε ταξιδιώτες των οποίων οι πτήσεις ακυρώνονται.
Εντός 5 ημερών από τη λήψη του email, θα μπορούν οι πελάτες να κάνουν κράτηση για το ίδιο ταξίδι σε άλλη ημερομηνία και στην ίδια τιμή. Η προϋπόθεση είναι η νέα ημερομηνία αναχώρησης να απέχει το πολύ 3 ημέρες πριν ή μετά την αρχική ημερομηνία.
Τις πρώτες μέρες μετά την ανακοίνωση της άρσης της απαγόρευσης ταξιδιού, υπήρξε κάποια σύγχυση. Η TUI εγγυάται ότι θα γίνει διόρθωση σε ταξιδιώτες στους οποίους έχει ανακοινωθεί μια διαφορετική ρύθμιση τις τελευταίες ημέρες.
Αργότερα, φάνηκε ότι οι πελάτες δεν μπορούσαν να επικοινωνήσουν με την TUI μέσω τηλεφώνου ή μέσω των ταξιδιωτικών γραφείων καθώς ήταν ακόμη κλειστά.