Οι κρουαζιέρες TUI εξακολουθούν να έχουν 65% χρησιμοποίηση της χωρητικότητας για το 2020 – και ακόμη καταγράφουν και νέες κρατήσεις. Σε συνέντευξή της, η Διευθύνουσα Σύμβουλος της ναυτιλιακής εταιρείας Wybcke Meier εξηγεί γιατί πιστεύει ότι η ζήτηση θα ανακάμψει γρήγορα.

Η ταξιδιωτική βιομηχανία και μαζί της η κρουαζιέρα, αναγκάστηκε να αναστείλει τη λειτουργία στο μηδέν μέσα σε λίγες μέρες. Ποια είναι η τρέχουσα κατάσταση στην TUI Cruises;
Τα καλά νέα είναι ότι παρά τις αντίξοες συνθήκες, μπορέσαμε να επιστρέψουμε τους 18.000 επισκέπτες σπίτι τους μέχρι τις 23 Μαρτίου. Αυτό σημαίνει ότι και τα επτά πλοία σήμερα δεν έχουν επισκέπτες στο δρόμο τους προς τη Βόρεια Ευρώπη ή σε στάση. Ήμασταν επίσης σε θέση να φέρνουμε μέρος του πληρώματος πίσω όπου αυτό ήταν δυνατό. Μέρος του πληρώματος θα παραμείνει επί του σκάφους προς το παρόν και οι ώρες εργασίας και η αμοιβή έχουν προσαρμοστεί αναλόγως. Όταν δεν είμαστε σε θέση να κάνουμε ένα ταξίδι σπίτι δυνατό, TUI Cruises φροντίζει για το σκάφος και το κατάλυμα.

Για κάποιο χρονικό διάστημα, η κρουαζιέρα ήταν το επίκεντρο μόλυνσης, ειδικά στα μέσα ενημέρωσης. Δε φοβάστε τη δημιουργία αρνητικής εικόνας;
Παρά τα 36 ακυρωμένα ταξίδια, εξακολουθούμε να έχουμε ποσοστό κατοχής 65% καθ ‘όλη τη διάρκεια του έτους. Εάν οι πελάτες μας αμφισβητούσαν αυτόν τον τύπο ταξιδιού, θα ακυρώνονταν πολύ περισσότερα, ιδιαίτερα τα μακροχρόνια ταξίδια. Αυτό δεν συμβαίνει, αντίθετα. Έχουμε νέες κρατήσεις για το φθινόπωρο και το χειμώνα, ακόμη και για την άνοιξη του 2021 – παρά τις μειωμένες δραστηριότητες μάρκετινγκ και πωλήσεων. Δεν υπάρχει ένδειξη βασικού προβλήματος με την εμπιστοσύνη των πελατών ή την εικόνα του τύπου κρουαζιέρας.

Αλλά αυτό επηρεάζει μόνο τους υπάρχοντες πελάτες. Πώς αξιολογείτε τη μελλοντική ζήτηση από νέους πελάτες;
Το θέμα αυτό μας αφορά επίσης ανεξάρτητα από την κρίση. Αναθέσαμε μια έρευνα τον Ιανουάριο, η οποία τόνισε, μεταξύ άλλων, τον αντίκτυπο της περιβαλλοντικής συζήτησης. Αυτό έδειξε ότι γενικά οι προσδοκίες όλων των παρόχων αυξάνονται όσον αφορά τη δέσμευσή τους για την προστασία του περιβάλλοντος και του κλίματος. Το δυναμικό των ατόμων που ενδιαφέρονται για κρουαζιέρες δεν έχει αλλάξει σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια.

Μετά την κρίση, οι κάρτες θα ανακατευτούν ξανά. Θα επανεκκινήσετε την έρευνα στη συνέχεια;
Ναι, φυσικά θέλουμε να μάθουμε πώς γίνεται αντιληπτή η κρουαζιέρα. Αυτή τη στιγμή δεν τολμώ να κάνω μια πρόβλεψη. Επί του παρόντος υπάρχουν δύο βασικά σενάρια: ορισμένοι αναλαμβάνουν την αποκαλούμενη ανάπτυξη τύπου “V”, δηλαδή μια ισχυρή ανάγκη να καλύψουν την έκβασή τους μετά την κρίση. Άλλοι προβλέπουν ένα μάθημα “U”, δηλαδή μια μακρύτερη φάση ανάκαμψης. Όταν κοιτάζω τις καλοκαιρινές μας κρατήσεις, τείνω να πιστεύω στην πρώτη επιλογή. Ειδικά δεδομένου ότι η κρουαζιέρα προσφέρει επίσης ευκαιρίες.

Ποιο εννοείτε;
Στα κρουαζιερόπλοια υπάρχουν καθορισμένες διαδικασίες για την πρόληψη λοιμωδών νοσημάτων με αυστηρά μέτρα υγιεινής. Δεδομένου ότι οι πρώτες περιπτώσεις έγιναν γνωστές τον Ιανουάριο, τους έχουμε καταστήσει αυστηρότερους και, για παράδειγμα, ήδη εφοδιάσαμε όλα τα πλοία με τεστ δοκιμών τον Ιανουάριο, έτσι ώστε σε περίπτωση ύποπτης περίπτωσης να μπορέσουμε να το στείλουμε σε εργαστήριο ξηράς. Αγοράσαμε επίσης τον εξοπλισμό δοκιμών που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για να ελέγξουμε μεμονωμένα ύποπτα περιστατικά στο πλοίο εντός 60 λεπτών. Η επικοινωνία επισκεπτών πριν από το ταξίδι και πάλι πριν από το check-in βοηθά πολύ στην ταυτοποίηση των ομάδων κινδύνου εκ των προτέρων ή στην παρακολούθηση τους σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.

Δεδομένης του Diamond Princess, το οποίο εγκαταλείφθηκε σε απομόνωση, είναι δύσκολο να περάσει το μήνυμα ασφάλειας στους ταξιδιώτες.
Αυτό είναι σωστό. Ακόμη και αν υπάρχουν καθιερωμένες διαδικασίες απομόνωσης για τα πλοία, εξακολουθεί να απαιτείται διασυνοριακή συμφωνία ως προς τον τρόπο αντιμετώπισης σε περίπτωση μόλυνσης. Η απομόνωση ενός ολόκληρου πλοίου με πλήρωμα και επιβάτες λόγω μεμονωμένων περιπτώσεων και ακόμη και αποτροπή της ιατρικά απαραίτητης αποβίβασης σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης είναι απαράδεκτη και σε ορισμένες περιπτώσεις θα απαιτήσει νέες διαδικασίες.

Ο τουρισμός προσπαθεί τώρα να κρατήσει τους πελάτες με κάθε τρόπο – συμπεριλαμβανομένων των αμφιλεγόμενων κουπονιών. Τι πιστεύετε για αυτή τη λύση;
Θα το χαιρετίσω θετικά. Προσφέραμε στους πελάτες των ακυρωμένων ταξιδιών μας έκπτωση 10% όταν αλλάζουν την κράτησή τους μέχρι τις 30 Απριλίου. Μέχρι στιγμής 35% έχουν κάνει χρήση της, τα υπόλοιπα δεν έχουν ακόμη αποφασίσει. Ελπίζουμε ότι τα νομικά ζητήματα, συμπεριλαμβανομένων των εγγυήσεων για τον πελάτη, θα επιλυθούν γρήγορα.

Πιστεύετε επίσης ότι ο τουρισμός θα πρέπει ή θα αναγκαστεί να αλλάξει σημαντικά μετά την κρίση Corona;
Πραγματοποιήσαμε ήδη διάφορα σενάρια για το μέλλον των ταξιδιών στο ετήσιο συνέδριο της DRV. Για οικολογικούς λόγους, αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε μια τάση μακριά από πολλά σύντομα ταξίδια και προς ένα μεγάλο, αλλά συνειδητό ταξίδι. Αυτή η τάση θα μπορούσε τώρα να ενταθεί. Πιστεύω ακράδαντα ότι μετά το κλείσιμο, οι άνθρωποι θα θέλουν να μιλήσουν με άλλους από κοντά και ουσιαστικά. Τα ταξίδια συμβάλλουν στην ανάγκη αυτή. Μπορεί να χρειαστεί λίγος καιρός για να συνέλθει η βιομηχανία, αλλά για οικονομικούς, όχι ιδεολογικούς λόγους. Γνωρίζουμε ήδη τι είναι ένα σημαντικό και απελευθερωτικό ταξίδι.

Πηγή: fvw.de