
Σύνταξη: tourismtoday.gr
Η αεροπορική βιομηχανία της Κίνας βρίσκεται εν μέσω μιας σημαντικής μετατόπισης, με σημαντικές παραγγελίες για αεροσκάφη Airbus, μια τάση που επηρεάζεται από στρατηγικούς στόχους, οικονομικές παραμέτρους και γεωπολιτικά ρεύματα.
Αυτή η αύξηση υποδηλώνει ισχυρή εσωτερική ανάπτυξη και μια σαφή τάση για την ενημέρωση των στόλων αεροσκαφών μετά την επιβράδυνση κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Ισχυρή ζήτηση και ανανέωση
Η εναέρια κυκλοφορία εντός της Κίνας παρουσιάζει σταθερή αύξηση, με ετήσια αύξηση περίπου 5,3%. Οι προβλέψεις δείχνουν την ανάγκη για περίπου 8.400 νέα αεροπλάνα έως το 2041.
Στις αρχές του 2025, οι Air China, China Eastern, China Southern και Shenzhen Airlines -τέσσερις βασικοί παίκτες- ολοκλήρωσαν συμφωνίες για 292 αεροσκάφη Airbus A320neo. Αυτές οι συμφωνίες, αξίας σχεδόν 37 δις δολαρίων, καταδεικνύουν μια σημαντική ώθηση εκσυγχρονισμού του στόλου.
Στρατηγικό πλεονέκτημα της Airbus
Η Airbus εδραιώνει τη θέση της με δύο γραμμές τελικής συναρμολόγησης (FAL) στην Τιαντζίν, οι οποίες αναμένεται να ενισχύσουν την αποτελεσματικότητα των παραδόσεων και να μειώσουν τα έξοδα. Επιπλέον, αυτό καθησυχάζει τους Κινέζους αξιωματούχους.
Οι παραδόσεις στην Κίνα έχουν αυξηθεί σημαντικά. Αυξήθηκαν από περίπου 60-65 ετησίως (2000–2009) σε περίπου 160.
Λόγω των συνεχιζόμενων εντάσεων μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας, η Boeing έχει βιώσει ακυρώσεις παραγγελιών και ορισμένες επιβραδύνσεις στις παραδόσεις λόγω των δασμών, γεγονός που ενδεχομένως καθιστά την Airbus να φαίνεται ως ένας πιο αξιόπιστος εταίρος, λιγότερο εκτεθειμένος σε γεωπολιτικές αβεβαιότητες.
Ηγεσία στην αγορά
Η Airbus έχει αναλάβει ηγετικό ρόλο στην αγορά αεροσκαφών μονού διαδρόμου της Κίνας, διαθέτοντας έναν στόλο με περισσότερα από 1.100 αεροσκάφη σε σύγκριση με τα περίπου 600 της Boeing. Επιπλέον, υπάρχουν περίπου 500 αεροσκάφη σε παραγγελία έναντι των 160 της Boeing.
Η οικογένεια A320neo αξιοποιεί οικονομίες κλίμακας καθώς και γενική αξιοπιστία και χαμηλότερα λειτουργικά έξοδα, ενισχύοντας περαιτέρω τη δεσπόζουσα θέση της Airbus.
Εξισορρόπησης με COMAC
Η Κίνα επιδιώκει να διαφοροποιήσει τις πηγές της στον κλάδο των αερομεταφορών. Ασχολείται με την Airbus, την Boeing και τον ανερχόμενο εγχώριο κατασκευαστή, COMAC.
Ενώ το αεροσκάφος C919 της COMAC θα μπορούσε να αποτελέσει μια μελλοντική εναλλακτική λύση, η εξάρτηση της από τη δυτική τεχνολογία διατηρεί την Airbus ως την πιο πρακτική βραχυπρόθεσμη επιλογή.