
H τεχνητή νοημοσύνη (AI) εισέρχεται δυναμικά στον ξενοδοχειακό κλάδο, αναδιαμορφώνοντας τόσο τις καθημερινές λειτουργίες όσο και την εμπειρία των επισκεπτών.
Σύμφωνα με το hotelier middle east, πρόκληση για τα ξενοδοχεία παραμένει η ισορροπία ανάμεσα στην παροχή υψηλού επιπέδου φιλοξενίας και στη διαχείριση περίπλοκων back-office διαδικασιών.
Η Έκθεση Φιλοξενίας 2025 της Adyen καταγράφει ότι το 67% των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα αντιμετωπίζει δυσκολίες λόγω κατακερματισμένων συστημάτων πληρωμών, κάτι που καθυστερεί τις ομάδες και προκαλεί δυσαρέσκεια στους πελάτες. Σε αυτό το σημείο, η AI έρχεται να προσφέρει λύσεις.
Αυτοματισμοί και καλύτερες αποφάσεις
Η τεχνητή νοημοσύνη δεν περιορίζεται στην αυτοματοποίηση, αλλά μαθαίνει και προσαρμόζεται.
Μέσω της AI-driven υποδομής πληρωμών της Adyen, τα ξενοδοχεία μπορούν να:
● Αυτοματοποιήσουν τη συμφωνία συναλλαγών, εξοικονομώντας ώρες εργασίας για τις οικονομικές ομάδες.
● Βελτιστοποιήσουν τα ποσοστά έγκρισης, μειώνοντας τις εγκαταλειμμένες κρατήσεις και αυξάνοντας τα έσοδα.
Όπως τονίζει ο Daumantas Grigaravicius, Head of Middle East της Adyen, «η AI έχει γίνει μέρος της καθημερινής λειτουργίας. Στη φιλοξενία, η δυναμική της είναι μεταμορφωτική, βοηθώντας τα ξενοδοχεία να μειώσουν την πολυπλοκότητα και να εστιάσουν στην εμπειρία του πελάτη».
Ασπίδα απέναντι στη διαδικτυακή απάτη
Η έκθεση αναφέρει ότι το 42% των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων στα ΗΑΕ διαπίστωσε αύξηση των προσπαθειών ηλεκτρονικής απάτης, ενώ 17% των επισκεπτών υπήρξαν θύματα σε κράτηση, είτε στη χώρα είτε στο εξωτερικό. Το εργαλείο Uplift της Adyen, με τεχνητή νοημοσύνη, ανιχνεύει ύποπτες συμπεριφορές σε πραγματικό χρόνο, μειώνοντας τις ψευδώς αρνητικές αποφάσεις και διατηρώντας την εμπιστοσύνη των ταξιδιωτών.
Η AI δίνει τη δυνατότητα δημιουργίας ενιαίου προφίλ για κάθε επισκέπτη, συνδέοντας online κρατήσεις, προγράμματα πιστότητας και in-person εμπειρίες. Έτσι, το προσωπικό μπορεί να αναγνωρίσει επιστρέφοντες πελάτες, να προσφέρει εξατομικευμένα πακέτα και να διαχειριστεί με άνεση τις χρεώσεις δωματίου ή πρόσθετες υπηρεσίες.
Το πλεονέκτημα της Adyen
Με την ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης στις πληρωμές, τα ξενοδοχεία:
● Κερδίζουν αποδοτικότητα μειώνοντας τις χειροκίνητες διαδικασίες.
● Μειώνουν τα κόστη μέσω βελτιστοποίησης συναλλαγών και αντιμετώπισης απάτης.
● Ενισχύουν την πιστότητα των επισκεπτών χάρη σε απρόσκοπτες, προσωποποιημένες εμπειρίες.
Ενώ η φιλοξενία βασίζεται στην εξυπηρέτηση, στο παρασκήνιο η λειτουργία της στηρίζεται όλο και περισσότερο σε «έξυπνες», ανθεκτικές τεχνολογικές υποδομές που προσφέρει η AI.
 
			 
		

























