
Σύνταξη: tourismtoday.gr
Οι γεωπολιτικές κρίσεις, οι μακροοικονομικές αβεβαιότητες και οι καθυστερημένες κρατήσεις επισκιάζουν τις προβλέψεις για ολόκληρο το έτος, του Lufthansa Group.
Ωστόσο, η μητρική εταιρεία αερομεταφορέων όπως οι Lufthansa, Austrian Airlines, Brussels Airlines και Swiss προέβλεψε ότι τα λειτουργικά κέρδη θα είναι «σημαντικά υψηλότερα» από το σύνολο των 1,6 δις ευρώ του περασμένου έτους, με αύξηση της χωρητικότητας περίπου 4%, παρά τις συνεχιζόμενες παγκόσμιες αβεβαιότητες.
Δημοσιεύοντας τα αποτελέσματα του δεύτερου τριμήνου, ο Όμιλος υπογραμμίζει ότι «η παγκόσμια ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια παραμένει ισχυρή.
Την ακρίβεια των προβλέψεων για το υπόλοιπο του έτους επηρεάζουν οι γεωπολιτικές κρίσεις και οι μακροοικονομικές αβεβαιότητες, ιδίως η αστάθεια των τιμών των βασικών προϊόντων και η συναλλαγματική ισοτιμία.
Επιπλέον, η τάση πολλών ταξιδιωτών να κάνουν κρατήσεις με μικρότερη προειδοποίηση περιορίζει την προβολή για το δεύτερο εξάμηνο του έτους.»
- Ο συνολικός αριθμός επιβατών είνι στο +2% το πρώτο 6μηνο του έτους σε περισσότερα από 61 εκατομμύρια, συμπεριλαμβανομένων 37 εκατομμυρίων στο δεύτερο τρίμηνο.
- Τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν κατά ένα 3μηνο σε ετήσια βάση στα 871 εκατομμύρια ευρώ, καθώς τα έσοδα κινήθηκαν στο +3% στα 10,3 δισεκατομμύρια ευρώ.
- Η προσαρμοσμένη ζημία του πρώτου 6μήνου μειώθηκε στα 244 εκατομμύρια ευρώ από 337 ευρώ την ίδια περίοδο του 2024, χάρη στο χαμηλότερο κόστος καυσίμων, τα υψηλότερα έσοδα από επενδύσεις και την απουσία οικονομικών εξόδων που σχετίζονται με απεργίες το προηγούμενο έτος.
«Σε αντίθεση με το πρώτο εξάμηνο του 2024, η σταθερότητα του δικτύου βελτιώθηκε επίσης σημαντικά, με αποτέλεσμα τη μείωση των χρηματοοικονομικών εξόδων κατά 106 εκατομμύρια ευρώ λόγω ανωμαλιών στις πτήσεις, ανέφερε ο Όμιλος.
Τα έσοδα των επιβατικών αεροπορικών εταιρειών ανά διαθέσιμο χιλιόμετρο θέσης μειώθηκαν ελαφρώς κατά 0,9% το δεύτερο τρίμηνο, μετά την προσαρμογή για τις συναλλαγματικές ισοτιμίες.
Αυτό οφειλόταν κυρίως στις χαμηλότερες μέσες τιμές στις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις ως αποτέλεσμα του εντεινόμενου ανταγωνισμού.
Αντίθετα, τα μέσα έσοδα από τη διηπειρωτική κίνηση παρέμειναν σταθερά παρά την επέκταση της χωρητικότητας σε ολόκληρη την αγορά».
Η ενσωμάτωση του ιταλικού αερομεταφορέα ITA Airways, στον οποίο ο Όμιλος κατέχει επί του παρόντος το 41%, συνεχίζει να προχωρά.
Τα οφέλη για τους πελάτες είναι ήδη σαφώς αισθητά. Από τις αρχές Ιουλίου, οι αεροπορικές εταιρείες του Lufthansa Group και της ITA Airways έχουν εναρμονίσει τα οφέλη για τους αντίστοιχους πελάτες τους, όπως η αμοιβαία πρόσβαση σε lounge, η προτεραιότητα στην επιβίβαση και οι όροι για επιπλέον αποσκευές.
Επίσης, από τον Ιούλιο, οι πτήσεις από τις Lufthansa, Swiss, Austrian Airlines και Brussels Airlines μπορούν να συνδυαστούν με πτήσεις μεγάλων αποστάσεων από την ITA Airways σε μία μόνο κράτηση. Αυτό είναι δυνατό για πτήσεις μικρών και μεσαίων αποστάσεων από τον Μάρτιο.