
Σύνταξη: tourismtoday.gr
Η κυβέρνηση στην Ιταλία ενέκρινε σήμερα την κατασκευή της μεγαλύτερης κρεμαστής γέφυρας στον κόσμο, η οποία θα συνδέει τη Σικελία με την ηπειρωτική χώρα, παρά τις ανησυχίες που υπάρχουν, όπως σεισμοί, περιβαλλοντικές επιπτώσεις και την απειλή παρέμβασης της μαφίας.
Διυπουργική επιτροπή με εποπτεία των στρατηγικών δημόσιων επενδύσεων ενέκρινε το έργο των 13,5 δις ευρώ, ανέφερε σε ανακοίνωση του το υπουργείο Μεταφορών.
Ο υπουργός Μεταφορών Ματέο Σαλβίνι δήλωσε ότι το έργο θα αποτελέσει «επιταχυντή ανάπτυξης» στη νότια Ιταλία.
Η γέφυρα του στενού της Μεσίνας θα έχει μήκος σχεδόν 3,7 χλμ., με το αιωρούμενο άνοιγμα να φτάνει τα 3,3 χλμ., ξεπερνώντας τη γέφυρα του Τσανάκκαλε της Τουρκίας.
Με τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας που πλαισιώνονται από διπλή σιδηροδρομική γραμμή, θα έχει τη δυνατότητα μεταφοράς 6.000 αυτοκινήτων την ώρα και 200 τρένων την ημέρα.
Οι προκαταρκτικές εργασίες θα μπορούσαν να ξεκινήσουν αργότερα αυτό το καλοκαίρι, ενώ η κατασκευή αναμένεται να ξεκινήσει τον επόμενο χρόνο.
Παρά τις γραφειοκρατικές καθυστερήσεις, η γέφυρα αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το 2033, δήλωσε ο Ματέο Σαλβίνι.
Το έργο, έχει εγκριθεί και ακυρωθεί πολλές φορές από τότε που η ιταλική κυβέρνηση ζήτησε για πρώτη φορά προτάσεις το 1969. Αναβίωσε πιο πρόσφατα από την κυβέρνηση της πρωθυπουργού Τζόρτζια Μελόνι το 2023.
Το αρχικό κυβερνητικό διάταγμα για την επανενεργοποίηση του έργου της γέφυρας περιελάμβανε διατύπωση που έδινε στο υπουργείο Εσωτερικών τον έλεγχο των μέτρων κατά της μαφίας.
Ωστόσο, ο Ιταλός πρόεδρος Σέρτζιο Ματαρέλα επέμεινε ότι το έργο πρέπει να υπόκειται στη νομοθεσία κατά της μαφίας που ισχύει για όλα τα μεγάλης κλίμακας έργα υποδομών στη χώρα, λόγω ανησυχιών ότι η ad hoc ρύθμιση θα αποδυνάμωνε τους ελέγχους.
Η ανάθεση έχει δοθεί σε κοινοπραξία με επικεφαλής την WeBuild, έναν ιταλικό όμιλο υποδομών, ο οποίος αρχικά κέρδισε τον διαγωνισμό για την κατασκευή της γέφυρας το 2006, προτού αυτός ακυρωθεί αργότερα το 2013.
Αντιμετωπίζοντας ανησυχίες σχετικά με την κατασκευή της γέφυρας πάνω από το ρήγμα της Μεσίνας, το οποίο προκάλεσε έναν θανατηφόρο σεισμό το 1908, η WeBuild τόνισε ότι οι κρεμαστές γέφυρες είναι δομικά λιγότερο ευάλωτες σε σεισμικές δυνάμεις.
Σημείωσε ότι τέτοιες γέφυρες έχουν κατασκευαστεί σε σεισμικά ενεργές περιοχές, συμπεριλαμβανομένης της Ιαπωνίας, της Τουρκίας και της Καλιφόρνια.