
Ανησυχητική κάμψη παρουσιάζει η διεθνής τουριστική κίνηση προς τις Ηνωμένες Πολιτείες, σύμφωνα με κοινή έρευνα που δημοσιοποίησαν η National Tour Association (NTA), η American Bus Association (ABA) και η Student & Youth Travel Association (SYTA).
Το 51% των μελών των οργανισμών που δραστηριοποιούνται στον εισερχόμενο τουρισμό στις ΗΠΑ ανέφεραν μείωση στις κρατήσεις και την επισκεψιμότητα, ενώ το 61% των ξενοδόχων και προορισμών δήλωσε ακυρώσεις διανυκτερεύσεων.
Η ανησυχία εντείνεται στον τομέα του ομαδικού τουρισμού
Το 63% των πωλητών τουριστικών υπηρεσιών – από ξενοδοχεία και εστιατόρια έως τοπικούς Οργανισμούς Τουρισμού – δηλώνει ότι έχει πληγεί από την πτώση της ζήτησης, ενώ το 32% των τουρ οπερέιτορ και εταιρειών μεταφοράς με πούλμαν αναφέρουν απώλειες.
Βασικοί παράγοντες που οδηγούν στην πτώση, σύμφωνα με τους συμμετέχοντες στην έρευνα, είναι η οικονομική αβεβαιότητα, οι γεωπολιτικές εντάσεις, η μείωση της ζήτησης για ομαδικά ταξίδια, οι κυβερνητικές ρυθμίσεις και το αυξανόμενο κόστος λειτουργίας.
Προβλήματα στις σχέσεις ΗΠΑ–Καναδά λόγω ρητορικής Τραμπ
Επιπλέον, το κλίμα επιδεινώνεται λόγω της σκληρής πολιτικής γραμμής της κυβέρνησης Τραμπ. Ήδη έχουν υπάρξει ταξιδιωτικές προειδοποιήσεις από χώρες όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, ο Καναδάς, η Γερμανία και η Ιρλανδία, μετά από περιστατικά με Ευρωπαίους τουρίστες που κρατήθηκαν στα σύνορα των ΗΠΑ. Η ρητορική περί «προσάρτησης» του Καναδά ως 51η πολιτεία έχει επιβαρύνει περαιτέρω τις σχέσεις.
Η κοινή πρωτοβουλία των NTA, ABA και SYTA προβλέπει πτώση 11% στη δαπάνη ξένων επισκεπτών φέτος, με τις απώλειες να ανέρχονται στα 18 δισεκατομμύρια δολάρια.
Αναγκαία η στήριξη της διεθνούς τουριστικής ροής
«Η ζημιά στον τουρισμό έχει ήδη ξεκινήσει και θα συνεχιστεί», τόνισε η πρόεδρος της NTA, Catherine Prather, αναφερόμενη στις μαζικές ακυρώσεις Καναδών ταξιδιωτών. Ο διευθύνων σύμβουλος της ABA, Fred Ferguson, υπογράμμισε τις «πραγματικές δυσκολίες» που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις λόγω της πτώσης της διεθνούς ζήτησης.
Οι τουριστικοί φορείς καλούν πλέον τις αρχές να στηρίξουν ενεργά την εικόνα των ΗΠΑ ως προορισμού φιλικού προς τον επισκέπτη, προωθώντας θετικά μηνύματα και πολιτικές που ενθαρρύνουν τα διεθνή ταξίδια.
Όπως επισημαίνει η Carylann Assante, CEO της SYTA: «Είναι ζωτικής σημασίας να υπενθυμίζουμε τη σημασία του τουρισμού – και ειδικά του εισερχόμενου – για την οικονομία των ΗΠΑ».