Με το σύνθημα «Οι Μύθοι Ζουν Εδώ» η Περιφέρεια Θεσσαλίας επικοινωνεί με ιδιαίτερη επιτυχία το τουριστικό της προϊόν μαγεύοντας με το φυσικό κάλλος της τουρίστες απ’ όλα τα μήκη και τα πλάτη της γης. Μετέωρα, Πήλιο, Σποράδες, Λίμνη Πλαστήρα, Τέμπη και Όλυμπος είναι μόνο μερικά από τα όπλα που διαθέτει η Περιφέρεια Θεσσαλίας στη φαρέτρα της, η οποία αυτή τη στιγμή εκσυγχρονίζει την εικόνα της μέσα από τη διαχείριση 800 έργων- προγραμμάτων συνολικού προϋπολογισμού 1,6 δις ευρώ.
Της Μαρίας Ακριβού
Σε αποκλειστική συνέντευξη που παραχώρησε στο TourismToday.gr o Περιφερειάρχης Θεσσαλίας, κ. Κώστας Αγοραστός αναφέρθηκε στην προσπάθεια που καταβάλλει η Περιφέρεια για να αναβαθμίσει στο τουριστικό της προϊόν με τη συμμετοχή της σε διεθνείς εκθέσεις, αλλά και με τη διοργάνωση αθλητικών και πολιτιστικών γεγονότων που θα δώσουν ανάσα στον ξενοδοχειακό κλάδο της περιοχής.
“Στη Θεσσαλία δεν αντιμετωπίζουμε έντονα τον φόβο των λουκέτων στον ξενοδοχειακό κλάδο.Τονώνουμε διαρκώς το τουριστικό περιβάλλον με εκδηλώσεις οι οποίες φέρνουν κόσμο όλων των ηλικιών για να κρατήσουμε σε ένα επίπεδο τον ξενοδοχειακό κλάδο και τον κλάδο της εστίασης.”
Μετά την διακοπή ενός δρομολογίου, από τα τέσσερα που διατηρούσε στην Νέα Αγχίαλο η Ryanair τα βλέμματα όλων στρέφονται στις επόμενες κινήσεις των ιρλανδικών αερογραμμών, με τον Περιφερειάρχη Θεσσαλίας να διαβεβαιώνει ωστόσο ότι η συμφωνία θα ανανεωθεί μόνο σε περίπτωση που η Ryanair ακολουθήσει τις διαδικασίες που προβλέπει ο νόμος. Παράλληλα, η Περιφέρεια Θεσσαλίας έχει καταθέσει αίτημα στο ΤΑΙΠΕΔ διεκδικώντας την παραχώρηση της διαχείρισης του αεροδρομίου της Ν. Αγχιάλου έχοντας ως απώτερο στόχο την αύξηση της τουριστικής κίνησης στην περιοχή. Ο κ. Αγοραστός, κρίνοντας από την αυξημένη κίνηση που καταγράφηκε κατά την περίοδο του Πάσχα, εμφανίζεται αισιόδοξος για τη φετινή τουριστική σεζόν και αποκαλύπτει ότι αυτή τη στιγμή υπάρχουν Ρώσοι επενδυτές που εκφράζουν έντονο αγοραστικό ενδιαφέρον για το τουριστικό real estate. Μεταξύ άλλων σχολιάζει την ιδιωτική πρωτοβουλία Marketing Greece λέγοντας πως αποτελεί μια αξιόλογη προσπάθεια που θα αποδώσει καρπούς και καλεί όλους τους Έλληνες να δείξουν το καλύτερο τους πρόσωπο για να μην αμαυρωθεί για ακόμα μια χρονιά η εικόνα της Ελλάδας στο εξωτερικό.
Τι γίνεται με την Ryanair η οποία διέκοψε τη σύνδεση της Νέας Αγχιάλου με τη Ρώμη με αποτέλεσμα να μειωθούν τα τουριστικά έσοδα της περιοχής; Υπάρχουν σχέδια ανανέωσης της εν λόγω συμφωνίας;
Προσπαθούμε να προβάλουμε στο εξωτερικό το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου, που είναι ένα νέο και δύσκολο αεροδρόμιο με καταπληκτικές υποδομές. Γι’ αυτό και είχαμε αποφασίσει μέσω της εταιρείας προβολής που έχει η Ryanair να συνδράμουμε την αεροπορική εταιρεία να προωθήσει το συγκεκριμένο αεροδρόμιο με αντάλλαγμα τις πτήσεις. Τα τελευταία 3 χρόνια είχαμε 4 πτήσεις, 4 προορισμούς από Βόλο προς Βρυξέλλες, Ρώμη, Φρανκφούρτη και Μιλάνο. Πέρυσι αποφάσισε από μόνη της η Ryanair να διακόψει με τη Ρώμη και να διατηρήσει τα άλλα 3 δρομολόγια. Οι συμβάσεις έληξαν και πήγαμε προς την ανανέωση. Εμείς δεχτήκαμε την ανανέωση αλλά τη δεχτήκαμε με μια διαδικασία που θα είναι νόμιμη. Οι νόμιμες διαδικασίες, δεδομένων των συγκυριών στη χώρα, απαιτούν ένα χάρτη ενεργειών τον οποίο παρουσιάσαμε στην Ryanair, η οποία ήθελε μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα να υπογράψουμε ένα συμφωνητικό προσχώρησης. Είχαμε ζητήσει να συναντηθούμε για να δούμε τη νέα ανανέωση και δεν έγινε δεκτό το αίτημά μας και είπαμε ότι θέλουμε τον απαιτούμενο χρόνο προκειμένου να γίνουν οι νόμιμες διαδικασίες και να είναι νόμιμη η σύμβαση. Δεν μπορούμε να υπογράφουμε μη νόμιμες συμβάσεις. Μόλις λοιπόν πέρασε το χρονικό διάστημα που είχε τεθεί, η Ryanair ανακοίνωσε ότι από τον Σεπτέμβριο και μετά θα διακόψει τις πτήσεις. Εμείς βρισκόμαστε σε μια επικοινωνία μαζί της. Της είπαμε ότι από την πλευρά μας δεν έχουμε αθετήσει καμία συμφωνία, ότι έχουμε εκπληρώσει κανονικά όλες τις υποχρεώσεις μας και ότι είμαστε εδώ για να συζητήσουμε το θέμα και να συναντηθούμε εκ νέου. Πιστεύω ότι θα βρεθεί λύση.
Εν πάση περιπτώσει πετάνε και άλλες εταιρείες προς το Βόλο όπως η Air Berlin, η Niki Lauda και η Transavia Trans. Η Ryanair φέρνει 22.880 επιβάτες κάθε καλοκαίρι και είναι πολλοί οι Έλληνες επιβάτες που λόγω του χαμηλού κόστους φεύγουν προς τα έξω. Οι υπόλοιπες εταιρείες που εκτελούν κανονικές πτήσεις με κανονικό εισιτήριο φέρνουν περίπου άλλους 20.000 επιβάτες. Θα πρέπει να σας πω ότι έχουμε καταθέσει αίτημα στο ΤΑΙΠΕΔ να μας παραχωρήσει τη διαχείριση του αεροδρομίου ώστε το κράτος να γλιτώσει το κόστος συντήρησής του και ταυτόχρονα εμείς να μπορέσουμε να το εντάξουμε μέσα στα πλάνα μας , να δώσουμε μια μεγαλύτερη ώθηση προβολής για να έχουμε τα προσδοκώμενα οφέλη και για την περιοχή και για το κράτος μέσω της αύξησης της τουριστικής κίνησης.
Ποια είναι τα κυριότερα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Περιφέρεια Θεσσαλίας και ποιες κινήσεις γίνονται για την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής;
Το κυριότερο πρόβλημα είναι η μείωση του εισοδήματος. Επίσης τα τελευταία δύο χρόνια ήταν και η κακή φήμη που είχε η χώρα μας στο εξωτερικό και όλη αυτή η κατάσταση της διαπόμπευσης της Ελλάδας που παρουσιαζόταν μια εικόνα η οποία δεν ήταν η πραγματική. Κάναμε προσπάθειες και εγώ προσωπικά πήγα στη Ρωσία όπου συναντήθηκα με tour operators για να μπορέσουμε να ανοίξουμε την αγορά, κάτι που έχει συμβεί ήδη. Προσδοκούμε πτήσεις προς τη Θεσσαλία. Ήδη από την Αγ. Πετρούπολη προς τη Σκιάθο έχουν προγραμματιστεί πτήσεις για φέτος. Τον τελευταίο καιρό έχουν έρθει πολλοί Ρώσοι τουρίστες στην περιοχή του Πηλίου . Ξέρουμε ότι έχουμε ένα δύσκολο έργο μπροστά μας, διότι οι Ρώσοι που έρχονται χρειάζονται μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες. Παράλληλα προσπαθούμε και με fund trips είτε με Ρώσους, Ιάπωνες, Κινέζους είτε με τους Αυστριακούς να διαδώσουμε την πραγματική εικόνα της Θεσσαλίας. Γιατί πιστεύουμε ότι έχουμε συγκριτικά πλεονεκτήματα.
Συμμετέχουμε σε εκείνες τις εκθέσεις από τις οποίες προέρχονται παραδοσιακοί επισκέπτες και τουρίστες για την περιοχή μας, αλλά και σε εκείνες τις εκθέσεις που θα μας βοηθήσουν να ανοίξουμε καινούριες αγορές εντός και εκτός Ελλάδος. Τα μηνύματα είναι θετικά γιατί έχουμε συγκριτικά πλεονεκτήματα. Έχουμε Μετέωρα, Σκιάθο, Σκόπελο, Αλόννησο, Λίμνη Πλαστήρα, Τέμπη, Όλυμπο, Πήλιο και βεβαίως κοντινές αποστάσεις. Κάνουμε ένα τουριστικό πλάνο και στα επόμενα χρόνια πιστεύω ότι θα αυξηθεί η επισκεψιμότητα στην Περιφέρεια. Ήδη βρισκόμαστε στο στάδιο ολοκλήρωσης των μελετών των υποβρύχιων μουσείων όπου θα μπορούν να επισκέπτονται δύτες. Με αυτό τον τρόπο αυξάνουμε τον καταδυτικό τουρισμό, που μπορεί να είναι όλο το χρόνο στην περιοχή του Παγασητικού, από την Αλόννησο έως τις Νηές, με σημεία στα οποία υπάρχουν ναυάγια και τα οποία θέλουν να επισκεφθούν εκατομμύρια άνθρωποι οι οποίοι ασχολούνται με τον καταδυτικό τουρισμό. Παράλληλα, έχουμε δρομολογήσει και βγαίνει σε δημοπρασία ένα μίνι πλανητάριο στα Μετέωρα και στον Όλυμπο.
Στο μεταξύ κάνουμε τις ιαματικές πηγές. Πήραμε την έγκριση και ολοκληρώνουμε σύντομα το έργο. Για την ακρίβεια μέσα στο καλοκαίρι θα είναι έτοιμο το έργο στο Κόκκινο Νερό που είναι μια ιδιαίτερη ιαματική πηγή με δοκιμασμένες θεραπευτικές ιδιότητες μέσα στα παράλια της Λάρισας. Επίσης εστιάζουμε στην προσβασιμότητα των οδικών αξόνων. Τελειώνουμε με τα Τρίκαλα και το οδικό δίκτυο των Μετεώρων. Προσπαθούμε με νύχια και με δόντια στο δίκτυο του Πηλίου και υλοποιούμε τα απαραίτητα έργα στα νησιά όπως για παράδειγμα το αεροδρόμιο που έχουμε στη Σκιάθο. Σε αυτή την περίπτωση γίνεται μια επέκταση του αεροδρομίου προϋπολογισμού 17,5 εκατ. Ευρώ με την παράλληλη δημιουργία ενός καινούριου κέντρου υγείας. Εκσυγχρονίζουμε τις υποδομές που έχουν να κάνουν με το νερό, τους δρόμους, τους ελεύθερους φόρους σε Σκιάθο, Σκόπελο, Αλόννησο. Το ίδιο κάνουμε και στο Πήλιο. Στα παράλια της Λάρισας και στην Καρδίτσα δημιουργούμε τις υποδομές εκείνες για να είναι ασφαλέστερη η μετακίνηση ανθρώπων και εμπορευμάτων και παράλληλα συνεχίζουμε με ένα πλέγμα αθλητικών και πολιτιστικών δράσεων. Έχουμε φιλοξενήσει παγκόσμιο πρωτάθλημα και βγήκαμε οι καλύτεροι σ’ όλο τον κόσμο στο Moto cross στην Καλαμπάκα. Κάναμε ευρωπαϊκά πρωταθλήματα βόλεϊ στα Τρίκαλα, παγκόσμιο πρωτάθλημα ρυθμικής κολύμβησης, πόλο νεανίδων στο Βόλο, πρωτάθλημα στίβου και ποδηλατικούς αγώνες στη Λάρισα. Κάνουμε αθλητικές εκδηλώσεις όλων των σπορ οι οποίες δημιουργούν μια προστιθέμενη αξία στην τοπική οικονομία, αλλά και στις θέσεις εργασίας. Μας ενδιαφέρει να βοηθήσουμε τα ξενοδοχεία σε μια δύσκολη περίοδο.
Πόσο έχει πληγεί ο ξενοδοχειακός κλάδος στην περιοχή εξαιτίας της κρίσης;
Στη Θεσσαλία δεν αντιμετωπίζουμε έντονα τον φόβο των λουκέτων στον ξενοδοχειακό κλάδο. Προσπαθούμε γι’ αυτό και τονώνουμε το τουριστικό περιβάλλον με εκδηλώσεις οι οποίες φέρνουν κόσμο όλων των ηλικιών για να κρατήσουμε σε ένα επίπεδο τον ξενοδοχειακό κλάδο και τον κλάδο της εστίασης. Υπάρχει λόγω του πανεπιστημίου και συνεδριακός τουρισμός. Έχουμε πολλά ιατρικά συνέδρια στη Λάρισα και άλλα συνέδρια στο Βόλο και τα Τρίκαλα. Κάνουμε ένα μείγμα ενεργειών για να διατηρήσουμε ένα ελάχιστο επίπεδο λειτουργίας όλων αυτών των ομάδων ώστε να έρθει η ώρα της επανεκκίνησης.
Υπάρχει αγοραστικό ενδιαφέρον για του τουριστικό real estate της περιοχής;
Έχει αρχίσει αυτή τη στιγμή να υπάρχει. Γίνονται κάποιες κινήσεις κυρίως από Ρώσους επενδυτές.
Κάνοντας έναν απολογισμό για τα όσα καταφέρατε μέχρι στιγμής στο τιμόνι της Περιφέρειας Θεσσαλίας τι έχει επιτευχθεί και ποια σημαντικά έργα απομένουν να υλοποιηθούν;
Έχουμε αυτή τη στιγμή 800 έργα- προγράμματα στην Περιφέρεια Θεσσαλίας προϋπολογισμού 1,6δις ευρώ. Αυτά προσπαθούμε να τα κάνουμε γρήγορα για να τεθούν άμεσα σε λειτουργία να αποδοθούν στην κοινωνία και να έχουν την προστιθέμενη αξία της λειτουργικότητας αυτών. Διότι πρόκειται για σχολεία, νοσοκομεία, εξοπλισμό σε ειδικά σχολεία, πανεπιστημιακά κτήρια, εξοπλισμό σε ΤΕΙ , δρόμοι, αντιπλημμυρικά έργα στον αγροτικό τομέα κ.α.. Πρέπει αναμφίβολα να πέσουν γρήγορα τα λεφτά στην πραγματική οικονομία και να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας που είναι και το ζητούμενο.
Ποιες οι εκτιμήσεις για τη φετινή τουριστική σεζόν;
Νομίζω είναι θετικές. Απ’ ό,τι έδειξε τουλάχιστον η τουριστική κίνηση το Πάσχα είναι θετικές .
Σε τι συνίσταται η νέα τουριστική ταυτότητα της Περιφέρειας Θεσσαλίας. Ποιο είναι το κοινό στο οποίο στοχεύει;
Στοχεύουμε σε όλο το κοινό, σε νέες και παλιές αγορές εντός και εκτός Ελλάδος. Το παλιότερο σύνθημά μας ήταν «Οι Μύθοι Ζουν Εδώ» γιατί έχουμε τον Όλυμπο και το Πήλιο και υπάρχει η μυθολογία η οποία είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τη Θεσσαλία. Παράλληλα προσπαθούμε να έχουμε έναν προορισμό με χιλιάδες επιλογές. Οι αποστάσεις είναι κοντινές, οι εναλλαγές των τοπίων και οι επιλογές πάρα πολλές. Ταυτόχρονα με τον καταδυτικό τουρισμό, τα υποβρύχια μουσεία, με τα Μετέωρα που είναι η 2η μεγαλύτερη μοναστική κοινότητα μετά το Άγιο Όρος αλλά στην ουσία η πρώτη επειδή είναι επισκέψιμη από όλους, με τα δύο μίνι πλανητάρια σε Καλαμπάκα και Όλυμπο και με τις αθλητικές εκδηλώσεις που διοργανώνουμε νομίζω ότι δίνουμε μια ταυτότητα πολλαπλών επιλογών. «Οι Μύθοι Ζουν Εδώ» είναι το σύνθημά μας όπως επίσης και το « Μια Περιφέρεια Χίλιοι Προορισμοί».
Πώς βλέπετε την ιδιωτική πρωτοβουλία Marketing Greece μετά τις αποτυχημένες προσπάθειες του ΕΟΤ για την τουριστική προβολή της Ελλάδας στο εξωτερικό;
Όλα είχαν τη σημασία τους. Πρέπει να λαμβάνουμε υπόψη και το οικονομικό περιβάλλον και τη χρονική στιγμή που γίνονται όλες αυτές οι καμπάνιες. Όταν όλο το σύμπαν συνωμοτεί κατά της Ελλάδος η προσπάθεια μπορεί να είναι καλή να δημιουργεί ένα ανάχωμα αλλά δεν θα έχει τα αναμενόμενα αποτελέσματα εκείνη τη στιγμή. Θα τα έχει όμως αργότερα. Καμιά προσπάθεια και κανένα μήνυμα δεν πάει χαμένο. Πιάνουν τόπο. Απλώς ίσως υπάρχει μια υστέρηση σε αποδοτικότητα. Το Marketing Greece είναι μια πολύ καλή προσπάθεια και οι αρμόδιοι κάνουν εξαιρετική δουλειά.
Το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος κάνει καταπληκτική δουλειά. Τους παρακολουθώ από κοντά, είναι συνεργάσιμοι. Υπάρχει συνεργασία και συνέργεια γι’ αυτό και υπάρχουν και αποτελέσματα. Πιστεύω ότι από εδώ και πέρα ο τουρισμός στην Ελλάδα θα είναι αυξητικός γιατί έχουν αλλάξει πολλά δεδομένα και έχει αποκατασταθεί και η φήμη της χώρας. Σ’ αυτό πρέπει να συμβάλλουμε όλοι. Ο τουρισμός δεν είναι υπόθεση ενός. Δεν είναι υπόθεση μόνο του ΕΟΤ. Είναι υπόθεση όλων μας. Στον τουρισμό δεν εμπλέκονται μόνο οι ξενοδόχοι αλλά όλοι. Άνθρωποι από τον κλάδο της εστίασης, των μεταφορών, ο εμπορικός και ο πολιτικός κόσμος. Όλοι είναι ταυτότητα της Ελλάδος και όλοι δίνουν μηνύματα όταν κάποιος τουρίστας επισκέπτεται την Ελλάδα. Δεν υπάρχουν αποκλεισμοί στο στοίχημα του τουρισμού. Υπάρχει μόνο συνεργασία, συνέργεια και αποτέλεσμα. Και οπωσδήποτε χρειάζεται αλλαγή στην οργάνωση. Δεν υπάρχουν στατικές λύσεις υπάρχουν δυναμικές. Υπάρχει ένα πλάνο που δυναμικά εξελίσσεται με τα δεδομένα της εποχής, τις προκλήσεις και έτσι πρέπει να πάμε. Το πλάνο από μόνο του δεν επιτρέπει εφησυχασμό. Πρέπει να εναρμονίζεται και να δράττει τις ευκαιρίες.

















