Με ένα καφέ στο χέρι είναι οι Έλληνες προκειμένου να «πάνε κάτω τα φαρμάκια» που τους δίνει τα τελευταία χρόνια η ελληνική κυβέρνηση.
Της Μαρίας Ακριβού.
Η κατανάλωση καφέ είναι από τις λίγες απολαύσεις που έχουν διατηρήσει οι Έλληνες μπροστά στη διαρκώς συρρικνωμένη αγοραστική τους δύναμη και στον περιορισμό της διασκέδασης. Το γεγονός ότι ο κλάδος της εστίασης καταγράφει σημαντική πτώση δεν φαίνεται να έχει επιφέρει σημαντικές απώλειες στον κλάδο του καφέ αφού οι συγκεντρώσεις στο σπίτι ευνοούν την κατανάλωση του πιο διαδεδομένου ροφήματος.
Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε στο tourismtoday.gr η κυρία Κατερίνα Κωτσιοπούλου, Επικεφαλής Marketing της Λουμίδης Παπαγάλος η κρίση όχι μόνο δεν έχει περιορίσει την κατανάλωση καφέ, αλλά την ίδια στιγμή παρατηρείται μια αύξηση στην οποία έχουν συμβάλλει και οι ειδικές προωθητικές ενέργειες, οι εκπτώσεις τιμής αλλά και οι προσφορές προϊόντος στις οποίες προβαίνει κατά καιρούς η εταιρεία. Παράλληλα, μας διαβεβαιώνει ότι η πολυεθνική Nestle στην οποία ανήκει και το εργοστάσιο του Λουμίδη, θα συνεχίσει τις επενδύσεις στην Ελλάδα παρά τις αντίξοες επιχειρηματικές συνθήκες και το αρνητικό κλίμα που έχει διαμορφωθεί στην Ελλάδα. Άρρηκτα συνδεδεμένος με την ελληνική παράδοση ο Λουμίδης Παπαγάλος συνιστά αναμφίβολα το πρώτο δείγμα φιλοξενίας για τους τουρίστες που επισκέπτονται τη χώρα μας, παίζοντας παράλληλα σημαντικό ρόλο στο κομμάτι του γαστρονομικού τουρισμού.
“ O ελληνικός καφές έχει τη δική του θέση στη βελτίωση της εικόνας του ελληνικού τουρισμού, αναδεικνύοντας τόσο την κουλτούρα, όσο τις παραδόσεις μας αλλά και την ίδια μας την ιστορία.”
Ο Λουμίδης Παπαγάλος, ένα από τα σημαντικότερα κεφάλαια στην ιστορία του ελληνικού καφέ μας συντροφεύει από το 1926 , αλλάζοντας τα δεδομένα στην κατηγορία του. Από το 1974 βρίσκεται σε λειτουργία στα Οινόφυτα ένα υπερσύγχρονο εργοστάσιο, με την ετήσια παραγωγή να ανέρχεται στα 6.000.000 κιλά ελληνικού καφέ και το 3% της συνολικής παραγωγής σε όγκο να αφορά σε εξαγωγές. Αποσπώντας διαρκείς τιμητικές διακρίσεις ο Λουμίδης Παπαγάλος βραβεύτηκε και ως ο «Προτιμώμενος Προμηθευτής 2011» στα Retail Business Awards, επιβεβαιώνοντας για ακόμα μια φορά το ρητό «έκαστος στο είδος του και ο Λουμίδης στους καφέδες»!
Η κρίση έχει επηρεάσει την κατανάλωση καφέ; Έχει καταγραφεί κάποια πτώση στον τζίρο;
O καφές είναι ίσως από τα τρόφιμα που έχουν επηρεαστεί λιγότερο από την κρίση. Ειδικότερα, στην περίπτωση του ελληνικού καφέ, τα τελευταία χρόνια παρατηρούμε μία αύξηση στην κατανάλωση, καθώς πρόκειται για το πιο προσιτό ρόφημα, αλλά και μία αγαπημένη καθημερινή συνήθεια των Ελλήνων.
Τι ποσοστό καταλαμβάνουν οι εξαγωγές στο εξωτερικό και σε ποιες χώρες απευθύνεστε;
O ελληνικός καφές Λουμίδης Παπαγάλος παράγεται και συσκευάζεται στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στο εργοστάσιο των Οινοφύτων και εξάγεται σε πλήθος ελληνικές κοινότητες παγκοσμίως, κυρίως τις Η.Π.Α, Γερμανία, Κύπρος, Αυστραλία, Αλβανία και Αγγλία. Το ποσοστό των εξαγωγών ανέρχεται στο 3% της συνολικής παραγωγής σε όγκο.
Το εργοστάσιο του Λουμίδη είναι ένα από τα τέσσερα εργοστάσια που διατηρεί στην Ελλάδα η Nestlé προσφέροντας θέσεις εργασίας σε εκατοντάδες ελληνικές οικογένειες. Το γεγονός ότι αρκετές πολυεθνικές εταιρείες σκέφτονται να μεταφέρουν τη γραμμή παραγωγής εκτός Ελλάδος για λόγους κόστους και χρηματοδότησης, έχει επηρεάσει τη διοίκηση της Nestlé ως προς τον τρόπο που βλέπει την ελληνική αγορά;
Σε καμία περίπτωση. Η σχέση της Nestlé με τη χώρα μας είναι μακριά και ουσιαστική, καθώς τα προϊόντα μας κυκλοφορούν στην ελληνική αγορά για περισσότερο από 100 χρόνια. Συνεχίζουμε να επενδύουμε και να φροντίζουμε τη βιώσιμη ανάπτυξη της εταιρείας μας δημιουργώντας προϊόντα που απαντούν στις ανάγκες των ελλήνων καταναλωτών, μεριμνώντας ταυτόχρονα για την εταιρεία, τα προϊόντα, τις μάρκες και τους ανθρώπους μας, που είναι το πιο πολύτιμο περιουσιακό μας στοιχείο.
Ποια είναι κατά τη γνώμη σας τα στοιχεία εκείνα που διαφοροποιούν τον καφέ Λουμίδης, και τον έχουν καθιερώσει ως τον παραδοσιακό, αυθεντικό ελληνικό καφέ;
Πολύ σημαντικό ρόλο για την προτίμηση του καταναλωτικού κοινού αποτελεί σαφώς το ίδιο το προϊόν και πιο συγκεκριμένα, το εξαιρετικό χαρμάνι, το πλούσιο άρωμα, η μοναδική γεύση αλλά και οι προσεκτικά επιλεγμένοι κόκκοι του ελληνικού καφέ Λουμίδης Παπαγάλος. Εκτός όμως από την μοναδική ποιότητα του καφέ Λουμίδης Παπαγάλος, ο συγκεκριμένος καφές είναι συνυφασμένος με το DNA των Ελλήνων, αφού έχει καταφέρει να βρίσκεται μέσα στην ελληνική οικογένεια για περισσότερα από 90 χρόνια. Ο Λουμίδης Παπαγάλος συντροφεύει εδώ και περίπου έναν αιώνα τις στιγμές των ελλήνων καταναλωτών, αποτελώντας πάντα μέρος της παράδοσης και των αξιών μας. Σημαντικό ρόλο στην καθιέρωση του δικού μας ελληνικού καφέ έχει παίξει ρόλο η επικοινωνία του brand. Επίσης, ο Λουμίδης Παπαγάλος, αφουγκραζόμενος τις συνθήκες της εποχής, έχει προβεί πολύ συχνά σε ειδικές προωθητικές ενέργειες, εκπτώσεις τιμής αλλά και προσφορές προϊόντος, ώστε να φθάνει στο ελληνικό τραπέζι αυθεντικός και ακέραιος στις δεσμεύσεις του: Να βρίσκεται πάντα δίπλα στην ελληνική οικογένεια.
Ο καφές είναι συνυφασμένος με την ελληνική φιλοξενία και άρρηκτα συνδεδεμένος με την παράδοσή μας. Η εταιρεία Λουμίδης πήρε μάλιστα την πρωτοβουλία να ανακαινίσει και να διατηρήσει πέντε παραδοσιακά καφέ. Πείτε μας δύο λόγια γι’ αυτό.
Ο Λουμίδης Παπαγάλος είναι ένα αυθεντικό αγαπημένο παραδοσιακό προϊόν, μέρος της καθημερινότητας των ελλήνων για περισσότερο από 8 δεκαετίες. Ταυτόχρονα είναι στενά συνδεδεμένος με τα παραδοσιακά καφέ που αποτελούν ιδιαίτερο κομμάτι της ελληνικής παράδοσης και κουλτούρας. Μέσα από την ενέργεια μας «Βάλε ένα χεράκι… για το αγαπημένο σου παραδοσιακό καφέ» προσπαθήσαμε να βοηθήσουμε τους ιδιοκτήτες να διατηρήσουν αναλλοίωτα τα παραδοσιακά χαρακτηριστικά των καταστημάτων τους ώστε να γνωρίσουν αυτή την ατμόσφαιρα και οι νεώτερες γενιές. Σε αυτή την προσπάθεια βέβαια μας βοήθησαν οι φίλοι του ελληνικού καφέ που αγκάλιασαν θερμά αυτή την πρωτοβουλία προτείνοντας αυθόρμητα τα παραδοσιακά καφέ και υποδεικνύοντας με την ψήφο τους τα 5 αγαπημένα σε ολόκληρη την Ελλάδα, τα οποία θα ενισχύσει με την οικονομική βοήθεια του ο Λουμίδης Παπαγάλος.
Πώς μπορεί ο καφές να συμβάλλει στην βελτίωση της εικόνας του ελληνικού τουρισμού;
Ο ελληνικός καφές είναι μέρος της κουλτούρας και του πολιτισμού μας. Αρκεί μόνο να σκεφτούμε όλες τις όμορφες συνήθεις που ξετυλίγονται γύρω από ένα αχνιστό φλιτζάνι ελληνικού καφέ: Παραδόσεις, όμορφα γραφικά σοκάκια σε κάποιο αιγαιοπελαγίτικο νησί, ένα διατηρητέο καφενείο στην Πλάκα, οι ιστορίες των παππούδων μας γύρω από κάθε γουλιά ελληνικού. Επίσης, ο ελληνικός καφές έχει ιστορία στην ελληνική γαστρονομία, αφού βρίσκεται πάντα στο επίκεντρο για τη δημιουργία κάποιας εξέχουσας ελληνικής συνταγής, όπως γλυκά του κουταλιού και κουλούρι Θεσσαλονίκης. Ως εκ τούτου, ο ελληνικός καφές έχει τη δική του θέση στη βελτίωση της εικόνας του ελληνικού τουρισμού, αναδεικνύοντας τόσο την κουλτούρα, όσο τις παραδόσεις μας αλλά και την ίδια μας την ιστορία. Ο ελληνικός καφές μπορεί να γίνει μία δυναμική αρχή για την καμπάνια που χρειάζεται η χώρα μας αυτή τη στιγμή, επαναφέροντας σε πρώτο πλάνο αξίες όπως φιλοξενία, πολιτισμός, ιστορία.
Ποια τα άμεσα σχέδια της εταιρείας;
Είναι μία δύσκολη περίοδος τόσο για το σύνολο του κλάδου, όσο και για την ευρύτερη οικονομία. Μέσα σε αυτές τις συνθήκες, εμείς προσπαθούμε να παραμείνουμε αναλλοίωτοι στις αξίες μας δημιουργώντας προϊόντα που απαντούν στις ανάγκες των ελλήνων καταναλωτών και διατηρώντας μία πολύ καλή σχέση με τους πελάτες μας. Πρόσφατα μάλιστα βραβευτήκαμε ως ο «Προτιμώμενος Προμηθευτής 2011» στα Retail Business Awards. Παρά τις όποιες δυσκολίες επιφέρει αυτή η εποχή που διανύουμε συνεχίζουμε αισιόδοξα, κοιτάζοντας μπροστά, στηρίζοντας τους επαγγελματίες συνεργάτες μας αλλά και προσφέροντας στους καταναλωτές το ίδιο αυθεντικό χαρμάνι ελληνικού χωρίς να κάνουμε καμία έκπτωση στην ποιότητα. Τέλος, αξίζει να σημειωθεί πως ο ελληνικός καφές Λουμίδης Παπαγάλος προσφέρει μία μεγάλη μία σειρά διαφορετικών συνταγών, όπως ο Λουμίδης Παπαγάλος χωρίς καφεΐνη, για όσους λατρεύουν τη γεύση του ελληνικού και θέλουν να την απολαμβάνουν μέρα-νύχτα και τον Λουμίδης Παπαγάλος Σκούρος, με πιο πλούσιο χαρμάνι και έντονη γεύση αλλά και τον Λουμίδης Παπαγάλος Κουπάτος, τον «νεανικό» καφέ με ιδανικό χαρμάνι για διπλό ελληνικό! Όλα τα παραπάνω ανήκουν σε μία ευρεία προϊοντική γκάμα, που έρχεται να ικανοποιήσει κάθε γευστικό προφίλ. Οι στρατηγικοί στόχοι του brand είναι απολύτως συνυφασμένοι με τους κανόνες που επιτάσσει η εποχή: ποιότητα, ποικιλία, σχέση ποιότητας-τιμής, κρατώντας αναλλοίωτη μία από τις σημαντικότερες αξίες των Ελλήνων: τον αγαπημένο τους ελληνικό καφέ!