
Με κύριο μήνυμα την ανάγκη για ασφάλεια, εκσυγχρονισμό και δημόσιο έλεγχο του σιδηροδρομικού δικτύου, συγκροτήθηκε σε σώμα η νέα Διοίκηση της Π.Ο.Σ. και Μ.Σ.Τ., στο πρώτο Διοικητικό Συμβούλιο που πραγματοποιήθηκε στις 22 Οκτωβρίου 2025, μετά το πέρας του 39ου Πανσιδηροδρομικού Συνεδρίου.
Πρόεδρος εξελέγη ο Βασίλειος Βελάωρας, με αναπληρωτή πρόεδρο τον Ηλία Τρεβλό και γενικό γραμματέα τον Αλέξανδρο Τζαμπαζλή. Στο νέο προεδρείο συμμετέχουν ακόμη ο Νικόλαος Αχιλλεόπουλος (αναπλ. γεν. γραμματέας), ο Σωτήριος Παπαδόπουλος (γραμματέας οικονομικών), ο Βασίλειος Ζαβογιάννης (αναπλ. γραμματέας οικονομικών) και ο Ηλίας Μανιατάκης (γραμματέας οργανωτικού), ενώ μέλη της Εκτελεστικής Επιτροπής είναι οι Αναστασία Ασπιώτου, Δάφνη Προβόπουλου, Νικόλαος Τσακλίδης και Κωνσταντίνος Μπογέας.
Η νέα διοίκηση καλείται να αντιμετωπίσει τα κρίσιμα ζητήματα που απασχολούν τον ελληνικό σιδηρόδρομο και τα μέσα σταθερής τροχιάς, με αφετηρία το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών το 2023, που, όπως σημειώνεται στην ανακοίνωση, «ανέδειξε με τον πιο σκληρό τρόπο την απαξίωση του ασφαλέστερου μέσου μαζικής μεταφοράς από διαδοχικές κυβερνήσεις».
Αιτήματα και προτεραιότητες
Η Ομοσπονδία επισημαίνει ότι, παρά τις εξαγγελίες για αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου, δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη ο βασικός άξονας Πάτρα–Αθήνα–Θεσσαλονίκη–Ειδομένη (Π.Α.Θ.Ε.), παρά τις επενδύσεις άνω των 20 δισ. ευρώ από εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους.
Επιπλέον, εκφράζει ανησυχία για την κατάσταση σε ΣΤΑΣΥ και Μετρό Θεσσαλονίκης, όπου –όπως τονίζεται– τα προβλήματα προσωπικού και τροχαίου υλικού αυξάνονται, με ορατό τον κίνδυνο νέων δυσλειτουργιών.
Μεταξύ των βασικών αιτημάτων που προέκυψαν από το συνέδριο περιλαμβάνονται:
● πλήρης διερεύνηση του δυστυχήματος των Τεμπών,
● επανένωση του σιδηροδρόμου υπό δημόσιο έλεγχο και επαναφορά της Hellenic Train στο Δημόσιο,
● άμεσες προσλήψεις σε όλους τους σιδηροδρομικούς φορείς,
● εκσυγχρονισμός του δικτύου και κατάργηση των ισόπεδων διαβάσεων σε κατοικημένες περιοχές,
● ανάπτυξη του Προαστιακού,
● αγορά νέου τροχαίου υλικού,
● καθώς και κατάργηση του αντεργατικού νόμου 4808, που περιορίζει το δικαίωμα στην απεργία.
Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών και Μέσων Σταθερής Τροχιάς δηλώνει ότι θα συνεχίσει να διεκδικεί λύσεις για όλα τα παραπάνω ζητήματα, επισημαίνοντας πως στόχος είναι «ένας ενιαίος, δημόσιος και ασφαλής σιδηρόδρομος, με σεβασμό στους εργαζόμενους και στους επιβάτες».
























