Νέα εποχή στα πολυτελή ταξίδια διαμορφώνεται σε όλη την Ασία-Ειρηνικό, η οποία ορίζεται από τον σκοπό, την εξατομίκευση και τις βαθιές αλλαγές στον τρόπο ζωής.

Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη του Luxury Group by Marriott International, οι ταξιδιώτες υψηλής καθαρής αξίας στην περιοχή επαναπροσδιορίζουν το πώς, πού και γιατί ταξιδεύουν, δίνοντας προτεραιότητα στην ευεξία, τις καθηλωτικές εμπειρίες, τη συναισθηματική αξία και τον σκόπιμο σχεδιασμό έναντι του όγκου και της σπατάλης.

Η νέα έκθεση διεξήγαγε έρευνα σε 1.750 από τους πιο εύπορους ταξιδιώτες της Ασίας-Ειρηνικού σε όλη την Αυστραλία, τη Σιγκαπούρη, την Ινδία, την Ινδονησία, τη Νότια Κορέα, την Ιαπωνία και την Ταϊλάνδη, αποκαλύπτοντας μια νοοτροπία πολυτελών ταξιδιών που χαρακτηρίζεται από βαθύτερη πολιτιστική εμπλοκή, αυξημένη ακρίβεια στον σχεδιασμό δρομολογίων και αυξανόμενες προσδοκίες από μάρκες και εμπειρίες.

Η ευεξία στο επίκεντρο

Η ευεξία έχει γίνει ακρογωνιαίος λίθος των πολυτελών ταξιδιών. Το 2025, το 90% των ταξιδιωτών αναφέρουν τις εμπειρίες ευεξίας ως βασικό παράγοντα στις αποφάσεις κράτησης, από 80% το προηγούμενο έτος.

Πέρα από τις παραδοσιακές κατασκηνώσεις σπα, οι ταξιδιώτες πολυτελείας υιοθετούν ολιστικές εμπειρίες ευεξίας, από εμπειρίες στο δάσος και προγράμματα διατροφής έως θεραπείες με υγιή θεραπεία και θεραπείες ύπνου. Η Ασία είναι ο κορυφαίος προορισμός για ταξίδια ευεξίας (67%), όπου το 26% των ταξιδιωτών σχεδιάζει μια ειδική καταφυγή ευεξίας ή σπα.

Πόσα ξοδεύουν | Hot επιλογές τα γνωστά brands

Οι ταξιδιώτες πολυτελείας προσεγγίζουν τα ταξίδια τους με αυτοπεποίθηση και διακριτικότητα, καθώς το 72% σχεδιάζει να αυξήσει τις δαπάνες του σε ταξίδια υψηλής ποιότητας τον επόμενο χρόνο.

Αυτή η αύξηση οφείλεται στους ταξιδιώτες στην Αυστραλία (85%), την Ινδονησία (81%) και τη Σιγκαπούρη (80%), οι οποίοι δείχνουν την ισχυρότερη πρόθεση να επενδύσουν περισσότερο σε premium εμπειρίες.

Μεταξύ όλων των τύπων ταξιδιών, τα οικογενειακά ταξίδια ξεχωρίζουν ως η κορυφαία προτεραιότητα για τις δαπάνες, με το 47% των εύπορων ταξιδιωτών να είναι πιο πρόθυμοι να ξοδέψουν πολλά όταν ταξιδεύουν με τις άμεσες οικογένειές τους.

Η εμπιστοσύνη στις μάρκες αυξάνεται επίσης καθώς οι αναγνωρισμένες μάρκες πολυτελών ξενοδοχείων κατατάσσονται πλέον υψηλότερα από τις ανεξάρτητες βίλες ή τα ιδιωτικά καταφύγια, αντανακλώντας την επιθυμία για συνέπεια, επιμελημένες εμπειρίες και αναβαθμισμένη εξυπηρέτηση.

Ένα εντυπωσιακό 93% των ταξιδιωτών με υψηλή καθαρή αξία στην περιοχή προτιμούν να επιστρέφουν σε προορισμούς που ήδη αγαπούν, με το 89% να λέει ότι είναι πιο πιθανό να ξαναεπισκεφθούν μέρη όπου αισθάνονται μια ουσιαστική σύνδεση.

Δημοφιλείς προορισμοί

Ταυτόχρονα, ενώ πολλοί ταξιδιώτες με υψηλή νοτιοανατολική καταγωγή συνεχίζουν να προτιμούν οικείους προορισμούς, νέες αγορές με εύκολη περιφερειακή πρόσβαση κερδίζουν γρήγορα έδαφος: το Μπαγκλαντές (26%), η Νέα Ζηλανδία (24%) και η Καμπότζη (23%) αναδύονται ως κορυφαίες επιλογές για το 2025, ανεβαίνοντας παράλληλα με καθιερωμένα αγαπημένα ταξίδια όπως η Αυστραλία, η Ιαπωνία και η ηπειρωτική Κίνα για να εξασφαλίσουν θέσεις στους 10 κορυφαίους προγραμματισμένους προορισμούς της χρονιάς.

Ταξίδια με συγκεκριμένο πρόγραμμα

Οι σημερινοί ταξιδιώτες πολυτελείας κάνουν κρατήσεις για λιγότερα ταξίδια, αλλά με μεγαλύτερο βάθος και προσοχή. Η μέση σύντομη διαμονή έχει αυξηθεί από 3 σε 4 διανυκτερεύσεις και τα δρομολόγια σχεδιάζονται σχολαστικά, συχνά μήνες νωρίτερα.

Για μεγαλύτερα ταξίδια, οι κρατήσεις γίνονται συνήθως 2-3 μήνες νωρίτερα, ενώ τα σύντομα ταξίδια κλειδώνονται 1-2 μήνες νωρίτερα. Το 93% αναμένει μια εξατομικευμένη ταξιδιωτική εμπειρία, ενώ το 62% σχεδιάζει κάθε λεπτομέρεια εκ των προτέρων.