
Σε νέα δημόσια διαβούλευση για τη ρυθμιστική αντιμετώπιση του κόστους των πρώτων φάσεων επέκτασης του αεροδρομίου Heathrow προχωρά η βρετανική Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (CAA), στον απόηχο της επιλογής του έργου του τρίτου διαδρόμου ως βασικού σεναρίου για την αναθεώρηση της εθνικής πολιτικής αεροδρομίων του Ηνωμένου Βασιλείου.
Η δεύτερη αυτή διαβούλευση αφορά το πώς θα αντιμετωπιστούν ρυθμιστικά τα πρώιμα κόστη που θα προκύψουν από το φιλόδοξο σχέδιο κατασκευής του τρίτου διαδρόμου, συνολικού προϋπολογισμού 33 δισ. λιρών. Το έργο έχει επιλεγεί από την κυβέρνηση ως σημείο αναφοράς για την επικαιροποίηση της Airports National Policy Statement (ANPS), η οποία αποτελεί τη βασική βάση για τη χορήγηση άδειας ανάπτυξης.
Σύμφωνα με την CAA, η διαβούλευση εστιάζει στο συνολικό πλαίσιο, το εύρος και τους μηχανισμούς ανάκτησης των αρχικών δαπανών που θα πραγματοποιηθούν κατά τη διάρκεια του προγράμματος επέκτασης. Οι προτάσεις βασίζονται σε προηγούμενη διαβούλευση που είχε πραγματοποιηθεί τον Αύγουστο, καθώς και σε επικαιροποιημένη ενημέρωση προς τη βιομηχανία που δημοσιεύθηκε τον Σεπτέμβριο.
Η ρυθμιστική αρχή επισημαίνει ότι στόχος των προτάσεων είναι να προσφερθεί επαρκής σαφήνεια και προβλεψιμότητα προς την Heathrow Airport Limited αναφορικά με την ανάκτηση των πρώιμων δαπανών που θα προκύψουν το 2025 και το 2026, διατηρώντας παράλληλα κίνητρα και ρυθμίσεις που προάγουν την αποδοτικότητα του έργου.
Μετά την ολοκλήρωση της διαβούλευσης και την αξιολόγηση των απόψεων της αγοράς, η CAA σκοπεύει να δημοσιεύσει στις αρχές του 2026 σχέδιο απόφασης και να προχωρήσει σε θεσμική διαβούλευση για τις αναγκαίες τροποποιήσεις της άδειας λειτουργίας του αεροδρομίου. Θα ακολουθήσει η τελική απόφαση και η έκδοση της σχετικής κανονιστικής πράξης.
Η διαβούλευση θα παραμείνει ανοικτή έως τις 26 Ιανουαρίου.
Στήριξη αεροπορικών εταιρειών στο σχέδιο ανάπτυξης του Stansted
Την ίδια ώρα, το αεροδρόμιο Stansted ανακοίνωσε ότι αίτημα σχεδιασμού για αύξηση της επιβατικής του δυναμικότητας έχει λάβει τη στήριξη μεγάλων αεροπορικών εταιρειών. Το σχέδιο προβλέπει την αύξηση του αριθμού επιβατών έως τα 51 εκατ. ετησίως μέσα στις επόμενες δύο δεκαετίες, χωρίς αύξηση του αριθμού πτήσεων και εντός των υφιστάμενων ορίων του αεροδρομίου.
Η ανάπτυξη βασίζεται στη χρήση μεγαλύτερων αεροσκαφών με αυξημένη χωρητικότητα, αξιοποιώντας τον υφιστάμενο διάδρομο. Μεταξύ των αεροπορικών εταιρειών που στηρίζουν το σχέδιο περιλαμβάνονται οι Jet2.com, Emirates, Turkish Airlines, Pegasus και AJet.
Οι εξελίξεις υπογραμμίζουν τη δυναμική κινητικότητα που καταγράφεται στο αεροπορικό τοπίο του Ηνωμένου Βασιλείου, με επίκεντρο τόσο τις μεγάλες επενδύσεις υποδομών όσο και τη βελτιστοποίηση της χωρητικότητας υφιστάμενων αεροδρομίων
























