Σύνταξη: tourismtoday.gr

Τους κορυφαίους ομίλους με ξενοδοχεία στον κόσμο για το 2025, αποκαλύπτει μελέτη της MKG Consulting.

Ο τομέας της φιλοξενίας παγκοσμίως αντιμετωπίζει σήμερα έντονο ανταγωνισμό για ανάπτυξη, καθώς οι ξενοδοχειακοί όμιλοι προσπαθούν να διευρύνουν τα χαρτοφυλάκια τους και να αποκτήσουν μια ασφαλή θέση στις αναπτυσσόμενες οικονομίες.

Σύμφωνα με την παγκόσμια κατάταξη, η «λέσχη των εκατομμυριούχων» -μάρκες που διαθέτουν πάνω από ένα εκατομμύριο δωμάτια παγκοσμίως- μόλις δέχτηκε ένα νέο μέλος, τον H World Group (πρώην Huazhu Hotels Group).

Η τεράστια άνοδος του H World Group, που ενώνεται με τους γίγαντες του κλάδου Marriott, Jin Jiang (Radisson) και Hilton, δίνει έμφαση στην αδιάκοπη επιδίωξη κλίμακας σε μια αδίστακτη βιομηχανία.

Παρ’ όλα αυτά, καθώς οι ξενοδοχειακές αλυσίδες αναπτύσσονται γρήγορα, οι ανησυχίες για πιθανή πλεονάζουσα χωρητικότητα γίνονται όλο και πιο έντονες.

 

Η λέσχη εκατομμυριούχων επεκτείνεται

Η έκθεση της MKG Consulting για το 2024 τονίζει την κυριαρχία των κορυφαίων ξενοδοχειακών οργανισμών.

Η Best Western -η οποία κατατάχθηκε τελευταία μεταξύ των δώδεκα κορυφαίων- ήταν η μόνη που σημείωσε μείωση της ανάπτυξης (-2,1%).

Από την άλλη πλευρά, η OYO ήταν στην κορυφή με εκπληκτικό ρυθμό ανάπτυξης 38,7%, ακολουθούμενη από την H World Group με 20,3%. Η είσοδος της τελευταίας στην λέσχη των εκατομμυριούχων αποτελεί σημαντικό επίτευγμα και το χαρτοφυλάκιό της πλέον περιλαμβάνει πάνω από ένα εκατομμύριο δωμάτια.

Οι Marriott, Jin Jiang, Hilton και τώρα ο H World Group αποτελούν αυτόν τον αποκλειστικό όμιλο, ο οποίος ωθείται τόσο από οργανική ανάπτυξη όσο και από υπολογισμένες εξαγορές.

Η σημαντικότερη πρόοδος το 2024 προέρχεται από τον Όμιλο H World. Η συλλογή του αποτελείται από περίπου 11.000 ξενοδοχεία που λειτουργούν υπό την επωνυμία Huazhu, η οποία αντιστοιχεί σε περίπου ένα εκατομμύριο δωμάτια, και 122 ξενοδοχεία (26.000 δωμάτια) που λειτουργούν υπό τη θυγατρική του στη Δύση Deutsche Hospitality (πρώην Steigenberger Hotel Group).

Σε μια προσπάθεια να εδραιώσει περαιτέρω τη θέση του στην παγκόσμια αγορά, ο όμιλος σκοπεύει να ανοίξει 2.300 ξενοδοχεία το 2025.

 

Η Marriott διατηρεί το προβάδισμα της

Σύμφωνα με τους ειδικούς, η Marriott εξακολουθεί να είναι ο αδιαμφισβήτητος πρωταθλητής και «απέχει πολύ από το να εγκαταλείψει τη θέση της».

Ο όμιλος, ο οποίος δραστηριοποιείται σε 144 χώρες και περιοχές, πρόσθεσε πάνω από 123.000 δωμάτια στη συλλογή του το 2024.

Η αγορά της Hoteles City Express, η οποία έχει μετονομαστεί σε City Express by Marriott, ήταν μια κρίσιμη κίνηση. Αυτή η μελετημένη επέκταση διευρύνει την ελκυστικότητα της Marriott σε ένα ευρύτερο φάσμα κατηγοριών ταξιδιωτών.

Η Jin Jiang, ιδιοκτήτρια του Radisson Group και η Hilton κατατάσσονται δεύτερη και τρίτη, αντίστοιχα, και χρησιμοποιούν οργανική ανάπτυξη και εξαγορές για να παραμείνουν ανταγωνιστικές.

 

Στρατηγική επέκταση και αναδυόμενες αγορές

Η επιθυμία κάλυψης των κενών στα περιφερειακά δίκτυα είναι αυτό που τροφοδοτεί τον αγώνα δρόμου για την αύξηση του όγκου, ο οποίος στοχεύει στην εξισορρόπηση των κινδύνων από τις διακυμάνσεις της ζήτησης σε όλες τις ηπείρους.

Οι ξενοδοχειακές ομάδες επικεντρώνονται στην ανάπτυξη σε περιοχές υψηλού δυναμικού όπως η Ινδία, η Σαουδική Αραβία, η Νοτιοανατολική Ασία και η Αφρική.

Παρόλο που αυτές οι αγορές παρουσιάζουν ανεκμετάλλευτο δυναμικό, παρουσιάζουν επίσης δυσκολίες επειδή η ταχεία επέκταση θα μπορούσε να οδηγήσει σε πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα, η οποία θα απαιτούσε μελλοντική ρύθμιση για την αποφυγή της υπερπροσφοράς.

Η επέκταση του H World Group αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτού του μοτίβου. Η επιθετική επέκταση του στην Ασία, ιδίως μέσω της μάρκας Huazhu, ενισχύεται από την παρουσία του στην Ευρώπη μέσω της Deutsche Hospitality.

Η στρατηγική που χρησιμοποιείται και στις δύο περιοχές επιτρέπει στον όμιλο να εξυπηρετεί ένα ευρύ φάσμα τουριστών και να επωφελείται τόσο από τις εγχώριες όσο και από τις ξένες αγορές.

 

Ο κίνδυνος πλεονάζουσας παραγωγικής ικανότητας

Οι ειδικοί προειδοποιούν για πιθανούς κινδύνους, παρόλο που η κούρσα ανάπτυξης ενισχύει την εμβέλεια της αγοράς και την καινοτομία.

Η γρήγορη προσθήκη δωματίων θα μπορούσε να οδηγήσει σε πλεονάζουσα χωρητικότητα, ειδικά σε έντονα ανταγωνιστικούς κλάδους όπου η ζήτηση ενδέχεται να μην συμβαδίζει με την προσφορά.

Αυτός ο κίνδυνος υπογραμμίζει πόσο σημαντικό είναι να υπάρχει στρατηγικός σχεδιασμός για να διασφαλιστεί η μακροπρόθεσμη επέκταση.

Για να αποφευχθούν οι ανεπάρκειες που θα μπορούσαν να μειώσουν την κερδοφορία, οι ξενοδοχειακές εταιρείες πρέπει να εξισορροπήσουν τους στόχους τους με τις συνθήκες της αγοράς.

Μια νέα εποχή για την παγκόσμια φιλοξενία

Οι παγκόσμιες κατατάξεις του 2024 υπογραμμίζουν τον ανταγωνιστικό και δυναμικό τομέα της φιλοξενίας.

Η είσοδος του H World Group στο κλαμπ των εκατομμυριούχων αντιπροσωπεύει μια αλλαγή στην παγκόσμια αγορά.
Η έμφαση του κλάδου στην κλίμακα, τη διαφοροποίηση και οι ισχυρές επιδόσεις των Jin Jiang και Hilton, καθώς και η συνεχιζόμενη κυριαρχία της Marriott, είναι όλα ενδεικτικά αυτού.

Η επιδίωξη διείσδυσης στην αγορά συνεχίζεται. Οι ξενοδοχειακές ομάδες, με στόχο τις αναδυόμενες οικονομίες, επενδύουν σε νέα ακίνητα. Το κόλπο τώρα είναι να εξισορροπηθεί η ποιότητα με τη βιωσιμότητα, προσπαθώντας παράλληλα να συμβαδίσει με αυτό που πραγματικά θέλουν οι σημερινοί ταξιδιώτες.

Ο ανταγωνισμός για επέκταση δεν είναι πιθανό να μειωθεί σύντομα και ο παγκόσμιος τομέας της φιλοξενίας αναμένεται να διανύσει μια ενδιαφέρουσα περίοδο, σίγουρα το 2025.

Οι top όμιλοι με ξενοδοχεία στον κόσμο για το 2025

  • Marriott International, ΗΠΑ
  • Jin Jiang (συμπεριλαμβανομένου του Radisson Hotel Group), Κίνα
  • Hilton Worldwide, ΗΠΑ
  • H World Group, Κίνα
  • Intercontinental Hotel Group, Ηνωμένο Βασίλειο
  • Wyndham Hotel Group, ΗΠΑ
  • Accor, Γαλλία
  • Choice Hotels International, ΗΠΑ
  • OYO, Ινδία
  • BTH Hotels, Κίνα
  • Hyatt Hotels Group, ΗΠΑ
  • Best Western Hotel Group, ΗΠΑ