
Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών δεν είναι απλώς η βασική πύλη εισόδου στη χώρα. Είναι ένας από τους ισχυρότερους οικονομικούς πνεύμονες της Ελλάδας, με συνολική συνεισφορά 8,6 δισ. ευρώ στο ΑΕΠ και πάνω από 214.000 θέσεις εργασίας, όπως αναδεικνύει νέα μελέτη του ΙΟΒΕ.
Σε έναν από τους πλέον κρίσιμους κόμβους για την ελληνική οικονομία έχει εξελιχθεί ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος», με τη λειτουργία του να ενισχύει όχι μόνο τις αερομεταφορές αλλά και τον τουρισμό, τις επενδύσεις και την απασχόληση.
Σύμφωνα με νέα μελέτη του ΙΟΒΕ, η συνολική του επίδραση στο ΑΕΠ της χώρας φτάνει τα 8,6 δισ. ευρώ — ποσοστό που αντιστοιχεί στο 3,6% του συνόλου.
Η άμεση οικονομική δραστηριότητα που συνδέεται με τον ΔΑΑ ανήλθε σε 3,3 δισ. ευρώ μόνο για το 2023, δημιουργώντας 50.000 θέσεις εργασίας. Από αυτές, οι 17.000 καταγράφονται στην Περιφέρεια Αττικής, με τον Γενικό Διευθυντή του ΙΟΒΕ, Νίκο Βέττα, να εκτιμά τη συμβολή του αεροδρομίου στο 2,7% του ΑΕΠ της Αττικής.
Πέρα από την άμεση δραστηριότητα, η συμβολή του ΔΑΑ στον τουρισμό αποδεικνύεται καίρια. Αν οι τουρίστες που έφτασαν στη χώρα μέσω του «Ελ. Βενιζέλος» δεν είχαν επιλέξει την Ελλάδα, η οικονομία θα έχανε έσοδα σχεδόν 5 δισ. ευρώ. Οι αερομεταφορές, ιδιαίτερα σε μια χώρα με ισχυρό τουριστικό προφίλ, αποτελούν κομβικό παράγοντα βιώσιμης ανάπτυξης.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΔΑΑ, Γιάννης Παράσχης, υπογράμμισε ότι η επιβατική κίνηση στο πρώτο εξάμηνο του 2025 είναι αυξημένη κατά 8% σε σύγκριση με πέρυσι, αναδεικνύοντας τη σταθερά ανοδική πορεία του αεροδρομίου. «Το αεροδρόμιο δεν είναι πια μόνο υποδομή. Είναι ζωντανό κύτταρο της κοινωνίας και της οικονομίας», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Η μελέτη καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η οικονομική επίδραση του ΔΑΑ έχει πολλαπλασιαστικά οφέλη, καθώς επεκτείνεται σε μεταφορές, τουρισμό, κατανάλωση και φορολογικά έσοδα, δημιουργώντας έναν κύκλο ανάπτυξης που ενισχύει το σύνολο της ελληνικής οικονομίας.