Τι κι αν την προηγούμενη εβδομάδα το ΥΠΟΤ κατάθεσε το πολυνομοσχέδιο για τον τουρισμό, με πράγματι σημαντικές διατάξεις, τι κι αν εξαγγέλνει καμπάνια τουριστικής συνείδησης, ναι με τον γνωστό πελαργό της διαφήμισης, οι εμπλεκόμενες υπηρεσίες με τα του τουρισμού είναι ικανές να αμαυρώσουν κάθε θετική πρωτοβουλία που λαμβάνει χώρα στον άξονα του τουρισμό.
Του Κώστα Χαλκιαδάκη
Ναι φέτος θα έχουμε 17 εκατομμύρια αλλοδαπούς τουρίστες, με την πλειονότητα αυτών να έρχεται μέσω των διεθνών πρακτόρων, έχοντας δηλαδή εξασφαλισμένη μετάβαση διαμονή και οποιαδήποτε άλλη υπηρεσία έχουν προπληρώσει. Τι γίνεται όμως με τους υπόλοιπους που θα χρησιμοποιήσουν μέσα μεταφοράς; Αυτοί θα κάνουν χρήση διαδικτύου για να κλείσουν τα τουριστικά πακέτα, να ενοικιάσουν αυτοκίνητο, θαα κινηθούν κατα μόνας εν κατακλείδι.
Εδώ λοιπόν ξεκινάει και ο αγώνας δρόμου…Βέβαια θα μου πει κανείς, ο δρόμος για τον παράδεισο δεν είναι στρωμένος με γαρύφαλλά. Εαν αυτή όμως είναι η οπτική μας, τότε θα πρέπει να εφεύρουμε και εξειδικευμένη διαφημιστική καμπάνια για τον παράδεισο Ελλάδα…
Ας υποθέσουμε ότι ένα ζευγάρι ταξιδευτών καταφτάνει με τις καλύτερες διαθέσεις στο Ελευθέριος Βενιζέλος, με πτήση που έκλεισε μέσω του διαδικτύου, που πράγματι οι αεροπορικές εταιρίες το έχουν αξιοποιήσει στο έπακρο. Να τονιστεί ότι το διαδίκτυο είναι το μέσον, με το οποίο οι επισκέπτες μας “κινούνται” στην Ελλάδα.
Εαν το συγκεκριμένο ζευγάρι θελήσει να ενημερωθεί για τα δρομολόγια του Προαστιακού μέσω της διαδικτυακής ιστοσελίδας, αφενός μεν το πιθανότερο είναι να βρεθεί σε ιστοσελίδα παρεμφερή, με ελλιπή όμως στοιχεία, αλλά εαν τύχει και εισέλθει στην επίσημη ιστοσελίδα του προαστιακού, θα χρειαστεί πολύ κόπος να ενημερωθεί για τα δρομολόγια….
Η κατάσταση είναι ακόμα πιο δύσκολη εαν χρειαστεί να ταξιδεύσει κανείς μέσω ΚΤΕΛ. Ιστοσελίδες που δεν ανανεώνται, τηλέφωνα που δεν απαντώνται κι αν απαντώνται αυτά είναι με ηχογραφημένα μηνύματα δεν βοηθάνε τον ταξιδιώτη να βρει την Ιθάκη του.
Εαν πάλι καταφέρει να βρεθεί στον προορισμό του και θελήσει να ενημερωθεί από κάποιο Info Kiosk μάλλον θα πρέπει να ψάξει καλά…
Μα αυτό είναι το θέμα…το info Kiosk στην Επαρχία; Και αυτό είναι θέμα! Δεν στεκομαι στις πληροφορίες τις καλοκαιρινές (αξιοθέατα κλπ), αλλά στις χρηστικές, όπως είναι τα εφημερεύοντα φαρμακεία, κέντρα υγείας κλπ. Αυτά πως θα τα μάθει; Μάλλον θα κάνει τον Οδυσσέα για να τα ανακαλύψει.
Αυτά στην Επαρχία. Στην Αθήνα; Για Info Kiosk ακούμε Info Kiosk δεν βλέπουμε. Ευτυχώς στην Αθήνα οι receptionist στα ξενοδοχεία είναι χρήσιμες πηγές πληροφόρησης για πάσα θέμα.
Με αυτά και μ’αυτά η διάθεση του καλοπροαίρετου ζευγαριού μπορεί να μη χαλάσει, γιατί θα έχει ζήσει το μύθο του, στην Ελλάδα, ωστόσο εαν το mouth to mouth δουλέψει…τότε η εικόνα που θα μεταφερθεί είναι εικόνα αναπτυσσόμενης χώρας και όχι χώρας που θέλει να εισέλθει στο Top 10 των καλύτερων τουριστικών χωρών.
Ο πίνακας της γκρίνιας είναι πράγματι μεγάλος. Το ζήτημα όμως, είναι να μην γκρινιάζουμε και για το αυτονόητα. Είναι προτιμότερο να δίνεις μια μάχη για τη στρατηγική του τουρισμού την επόμενη 2οετία, παρά να εξακολουθείς να κάνεις επανάσταση για να βάλουμε Info Kiosk στο Σύνταγμα.