
Η TAP Air Portugal κατέγραψε καθαρές ζημιές άνω των 70 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2025, παρά τη βελτίωση των επιδόσεων στο β’ τρίμηνο. Η εταιρεία μιλά για «ένα από τα πιο δύσκολα καλοκαίρια στην πρόσφατη ιστορία», με αυξημένα κόστη, πίεση στις αποδόσεις και επιχειρησιακές προκλήσεις.
Η εθνική αεροπορική εταιρεία της Πορτογαλίας, TAP Air Portugal, ανακοίνωσε καθαρές ζημιές ύψους 70,7 εκατ. ευρώ στο πρώτο εξάμηνο του 2025. Παρά τη θετική πορεία του β’ τριμήνου, η οποία χαρακτηρίστηκε από αύξηση των εσόδων και των επιβατών, τα αποτελέσματα δεν στάθηκαν αρκετά για να αντισταθμίσουν το δύσκολο ξεκίνημα της χρονιάς.
Συγκεκριμένα, στο β’ τρίμηνο, τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 37,5 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 27,8 εκατ. ευρώ σε σχέση με πέρυσι. Η αεροπορική μετέφερε 4,4 εκατ. επιβάτες στο διάστημα αυτό, καταγράφοντας αύξηση 4,5% σε ετήσια βάση. Συνολικά, το πρώτο εξάμηνο η TAP μετέφερε 8 εκατ. επιβάτες, σημειώνοντας άνοδο 2,2%.
Αυξημένα κόστη και απεργίες
Τα λειτουργικά κόστη της TAP στο β’ τρίμηνο αυξήθηκαν κατά 54,2 εκατ. ευρώ, φτάνοντας τα 995,2 εκατ. ευρώ, κυρίως λόγω των αυξημένων δαπανών προσωπικού και των επιπτώσεων από την απεργία που πραγματοποιήθηκε στο α’ τρίμηνο.
Η εταιρεία υπογράμμισε ότι, παρά τη μείωση των εξόδων από τόκους, οι συναλλαγματικές ζημιές εξαιτίας της «υψηλής μεταβλητότητας» αντιστάθμισαν τα θετικά αποτελέσματα.
Ο διευθύνων σύμβουλος της TAP, Luís Rodrigues, τόνισε:
«Μετά από μια δύσκολη αρχή, η TAP κατέγραψε θετική επίδοση στο δεύτερο τρίμηνο, με αύξηση επιχειρησιακής δραστηριότητας και εσόδων σε σχέση με πέρυσι. Αυτό βοήθησε να περιοριστεί ο αντίκτυπος των έκτακτων γεγονότων του πρώτου τριμήνου και ανέδειξε την ανθεκτικότητα των ομάδων μας και τη δύναμη του δικτύου μας».
Παράλληλα, αναφέρθηκε στις προκλήσεις του φετινού καλοκαιριού, που χαρακτήρισε ως «ένα από τα πιο επιχειρησιακά απαιτητικά στην πρόσφατη ιστορία», λόγω σοβαρών καθυστερήσεων στους ελέγχους συνόρων στα πορτογαλικά αεροδρόμια, οι οποίες επηρεάζουν την κανονικότητα των πτήσεων.
Ο ίδιος υπογράμμισε ότι στόχος της εταιρείας είναι η ολοκλήρωση του σχεδίου αναδιάρθρωσης και η μετατροπή της TAP σε μια «συνεχώς κερδοφόρα και ελκυστική εταιρεία», με έμφαση στην αποτελεσματικότητα, την επιχειρησιακή αξιοπιστία και τη χρηματοοικονομική βιωσιμότητα.
Προκλήσεις και προοπτικές
Η TAP εξακολουθεί να λειτουργεί σε ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον, με πίεση στα έσοδα ανά μονάδα και επίμονες επιχειρησιακές δυσκολίες – ειδικά σε ζητήματα ακρίβειας πτήσεων. Παρ’ όλα αυτά, η εταιρεία σημείωσε ότι η κανονικότητα των πτήσεων βελτιώθηκε ετησίως στο β’ τρίμηνο.
Η διοίκηση τονίζει πως παραμένει δεσμευμένη στην πορεία ανάκαμψης, στη χρηματοοικονομική σταθερότητα και στον μετασχηματισμό της εταιρείας, με στόχο να ανακτήσει την εμπιστοσύνη επιβατών και επενδυτών.