
Έντονη δυναμική αναπτύσσει η Πάρος στον τουρισμό υψηλού εισοδήματος, κατακτώντας διεθνείς διακρίσεις και αυξάνοντας τη δημοτικότητά της σε αγορές όπως οι ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο, ακόμα και σε μήνες χαμηλότερης ζήτησης.
Σημαντικά αποτελέσματα αποφέρει η στρατηγική της Πάρου για προσέλκυση τουρισμού πολυτελείας, με τον Δήμο να επισημαίνει πως οι διεθνείς αναγνωρίσεις και οι τάσεις κρατήσεων επιβεβαιώνουν τη στροφή σε ποιοτικότερο τουριστικό μοντέλο, ειδικά εκτός της περιόδου αιχμής.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του Δήμου, η Πάρος αναδείχθηκε στην 6η θέση μεταξύ των πιο υποτιμημένων πολυτελών προορισμών της Ευρώπης για το 2025, σύμφωνα με μελέτη του tour operator CV Villas.
Πρόκειται για την υψηλότερη θέση ελληνικού προορισμού στη λίστα, η οποία βασίστηκε σε ανάλυση ταξιδιωτικών κριτικών με χρήση του όρου «πολυτέλεια», του όγκου αξιολογήσεων και της βαθμολογίας τους. Το κυκλαδίτικο νησί ξεχώρισε για την αυθεντική του αρχιτεκτονική, τις γαστρονομικές εμπειρίες και την ποιότητα διαμονής.
Την ίδια ώρα, σύμφωνα με στοιχεία της Ferryscanner, η Πάρος γνωρίζει σημαντική αύξηση ζήτησης σε δύο βασικές τουριστικές αγορές: στην πρώτη θέση για τους Βρετανούς και στη δεύτερη θέση για τους Αμερικανούς από την 1η Ιανουαρίου έως τις 31 Μαΐου 2025. Οι μεν Αμερικανοί φαίνεται να επιλέγουν προορισμούς που προσφέρουν ηρεμία και χαλάρωση, ενώ οι Βρετανοί προτιμούν πιο ανεξερεύνητες νησιωτικές εμπειρίες.
Παράλληλα, σύμφωνα με έρευνα της Ipsos για λογαριασμό της Visa, οι τουρίστες από τις ΗΠΑ σκοπεύουν να επισκεφθούν την Ελλάδα κυρίως τον Ιούλιο (21%), οι Βρετανοί τον Μάιο (17%) και τον Ιούνιο (27%), ενώ οι Γάλλοι προτιμούν τον Σεπτέμβριο (20%).
Η δαπάνη ανά άτομο για τους ταξιδιώτες από τις ΗΠΑ φτάνει τα 3.040 ευρώ, για τους Βρετανούς 1.900 ευρώ, και για τους Γάλλους 2.550 ευρώ. Ο τουρισμός πολυτελείας επικεντρώνεται ιδιαίτερα στους επισκέπτες από τις Ηνωμένες Πολιτείες.
Ο αντιδήμαρχος Τουρισμού της Πάρου, Θοδωρής Μπιζάς, σε δήλωσή του υπογράμμισε πως:
«Ο στρατηγικός προσανατολισμός της Πάρου για τη διασφάλιση θετικών αποτελεσμάτων όχι μόνο σε αφίξεις, αλλά και σε έσοδα –και μάλιστα σε εκτός αιχμής μήνες– δείχνει, βάσει αδιάψευστων κριτηρίων, να επιτυγχάνει. Συνεχίζουμε να εργαζόμαστε προς την κατεύθυνση της ποιοτικής αναβάθμισης του εισερχόμενου τουρισμού και, σε αυτό, έχουμε συμμάχους τους επαγγελματίες της φιλοξενίας και της εστίασης, χάρη στις υψηλού επιπέδου υπηρεσίες που προσφέρουν».
Η Πάρος αποδεικνύει έμπρακτα ότι η επένδυση στον ποιοτικό τουρισμό και η στοχευμένη προβολή μπορούν να φέρουν αποτελέσματα όχι μόνο σε πληρότητες αλλά και σε έσοδα, ενισχύοντας τη βιώσιμη τουριστική της ταυτότητα.