
Η βρετανική Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (CAA) ενέκρινε νέα δέσμευση του αεροδρομίου Gatwick για τον περιορισμό των χρεώσεων προς τις αεροπορικές εταιρείες, με ισχύ έως το 2029. Το πλαφόν συνοδεύεται από προϋποθέσεις που σχετίζονται με την επέκταση της χωρητικότητας του αεροδρομίου
Πλαφόν στις χρεώσεις με στόχο πραγματικές μειώσεις
Σύμφωνα με την CAA, το πλαφόν στις χρεώσεις θα διασφαλίσει «πραγματικές μειώσεις» στο κόστος που επιβαρύνει τις αεροπορικές εταιρείες. Η μέγιστη χρέωση για το 2025-2026 ορίζεται σε περίπου 14,30 λίρες ανά επιβάτη, χωρίς να περιλαμβάνονται τα επιτρεπόμενα κόστη ασφαλείας.
Για τα δύο πρώτα έτη της συμφωνίας, το πλαφόν θα αυξάνεται κατά τον Δείκτη Τιμών Καταναλωτή μείον 1% (CPI-1%), ενώ για τα επόμενα δύο έτη θα αυξάνεται βάσει CPI+0%.
Βελτιώσεις στις υπηρεσίες και στις υποδομές
Η CAA αποδέχθηκε παράλληλα αλλαγές στους στόχους ποιότητας υπηρεσιών του αεροδρομίου Gatwick, με στόχο την ενίσχυση της συνολικής αποτελεσματικότητας της εξυπηρέτησης, όπως:
● Υπηρεσίες υποστήριξης επιβατών με αναπηρία
● Αξιοπιστία πτήσεων
● Ικανοποίηση επιβατών από τις εγκαταστάσεις καθήμενων
● Αποτελεσματικότητα στους ελέγχους ασφαλείας και τις αποσκευές
Υπό αίρεση η στήριξη της CAA
Ωστόσο, η στήριξη της Αρχής είναι υπό αίρεση. Η αποδοχή των δεσμεύσεων από το Gatwick εξαρτάται από την πρόοδο στην υλοποίηση σχεδίου για την επέκταση της δυναμικότητας του αεροδρομίου.
Κεντρικό σημείο της επένδυσης είναι η πρόταση για ενεργοποίηση του βόρειου διαδρόμου — που σήμερα λειτουργεί μόνο ως εφεδρικός — η οποία θα μπορούσε να αυξήσει τη μέγιστη χωρητικότητα του Gatwick κατά περίπου 13 εκατ. επιβάτες ετησίως.
Η τελική απόφαση για την επέκταση αναμένεται έως τις 27 Οκτωβρίου, μετά τη θετική προκαταρκτική απόφαση της υπουργού Μεταφορών, Heidi Alexander.