
Με τις καλοκαιρινές μετακινήσεις να κορυφώνονται και τις καθυστερήσεις πτήσεων να μην λείπουν, η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας υπενθυμίζει στους ταξιδιώτες τα δικαιώματά τους απέναντι στις αεροπορικές εταιρείες.
Πότε εφαρμόζεται η ευρωπαϊκή νομοθεσία
Τα δικαιώματα των επιβατών ισχύουν βάσει της ευρωπαϊκής νομοθεσίας, εφόσον:
- Η πτήση αναχωρεί από χώρα της Ε.Ε. προς οποιονδήποτε προορισμό, ανεξαρτήτως της έδρας του αερομεταφορέα.
- Η πτήση αναχωρεί από τρίτη χώρα προς χώρα της Ε.Ε., με ευρωπαϊκό αερομεταφορέα.
- Η πτήση αναχωρεί από χώρα εκτός Ε.Ε. προς άλλη χώρα εκτός Ε.Ε. δεν καλύπτεται, εκτός αν υπάρχει ενδιάμεσο σκέλος σε χώρα της Ε.Ε.
Τι προβλέπεται σε περίπτωση καθυστέρησης
Όταν η εκτιμώμενη καθυστέρηση από την αεροπορική εταιρεία υπερβαίνει τις:
2 ώρες, για πτήσεις έως 1.500 χλμ., 3 ώρες, για πτήσεις εντός Ε.Ε. άνω των 1.500 χλμ. ή άλλες πτήσεις μεταξύ 1.500 και 3.500 χλμ., 4 ώρες, για πτήσεις άνω των 3.500 χλμ. προς/από τρίτες χώρες, oι επιβάτες δικαιούνται δωρεάν παροχές για το διάστημα αναμονής, όπως:
- γεύματα και αναψυκτικά,
- διανυκτέρευση σε ξενοδοχείο (αν χρειαστεί),
- μεταφορά μεταξύ αεροδρομίου και καταλύματος,
- δωρεάν τηλεφωνήματα ή e-mails.
Εάν η καθυστέρηση φτάσει ή ξεπεράσει τις 5 ώρες, οι επιβάτες μπορούν να επιλέξουν την επιστροφή χρημάτων για το αεροπορικό εισιτήριο, εφόσον δεν επιθυμούν να ταξιδέψουν τελικά.
Ενημέρωση και στήριξη από την Ε.Ε.Κ.Ε.
Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας καλεί τους επιβάτες να ενημερώνονται εγκαίρως και να διεκδικούν τα δικαιώματά τους. Μέσω του «Αλφαβηταρίου του Ταξιδιώτη», οι καταναλωτές μπορούν να ενημερωθούν αναλυτικά για όσα δικαιούνται, ενώ παρέχεται και δυνατότητα υποβολής ερωτημάτων ή καταγγελιών.
Ηλεκτρονική υποβολή καταγγελίας: eeke.gr/epikinonia/kataggelies
E-mail: info@eeke.gr
Τηλέφωνο: 210-8817730
Ιστότοπος: www.eeke.gr
Facebook: Ένωση Καταναλωτών