Σύνταξη: tourismtoday.gr

Καθώς τα ξενοδοχεία συνεχίζουν να βελτιώνουν τις στρατηγικές εσόδων τους, το 123Compare.me αποκαλύπτει τα ευρήματα από την τελευταία έκδοση του World Parity Monitor (WPM), το οποίο διερευνά πώς η τιμολογιακή θέση ενός ξενοδοχείου σε σχέση με τον μέσο όρο της τοπικής αγοράς επηρεάζει τη συμπεριφορά τιμολόγησης των OTA και την ισοτιμία.

Η έκθεση του Απριλίου εντόπισε ότι όταν οι τιμές είναι υψηλότερες από τον μέσο όρο της αγοράς, το επίπεδο απώλειας (ποσοστό των φορών που η άμεση τιμή καταλύματος υποτιμάται από μια OTA) αυξάνεται σημαντικά, ειδικά για τα ανεξάρτητα ξενοδοχεία.

Οι μη μεγάλες OTA παρουσιάζουν τις πιο επιθετικές αντιδράσεις τιμολόγησης, υπογραμμίζοντας τους κινδύνους υπερτιμολόγησης σε ανταγωνιστικά περιβάλλοντα.

Σε όλο το δείγμα, το 75% των ξενοδοχείων σημείωσε πτώση τιμών από τουλάχιστον μία OTA και η Expedia ξεπέρασε το όριο του ποσοστού απώλειας 20%, αντιστρέφοντας την πρόσφατη τάση μετριασμού.

Από τον Ιανουάριο έως τον Απρίλιο του 2025, οι άμεσες τιμές αυξήθηκαν σταθερά και κατέληξαν σε 6,3% υψηλότερα από ό,τι την ίδια περίοδο του 2024, συνεχίζοντας την ανοδική πορεία που είχε ήδη παρατηρηθεί πέρυσι.

Αυτή η τάση αντανακλά ένα διαρθρωτικό πρότυπο, όπου οι άμεσες τιμές ξεκινούν χαμηλά στις αρχές του έτους και κορυφώνονται γύρω στην άνοιξη, επηρεαζόμενες ιδιαίτερα από εποχιακά γεγονότα όπως το Πάσχα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η τοποθέτηση στην τιμή έχει μεγαλύτερη σημασία από ποτέ. Ενώ οι μεγάλες OTA όπως η Booking.com και η Expedia διατήρησαν σταθερά τα ποσοστά lose ανεξάρτητα από το τμήμα τιμών, οι μη μεγάλες OTA έγιναν πιο επιθετικές καθώς οι τιμές των ξενοδοχείων αυξήθηκαν.

Εν τω μεταξύ, το άμεσο κανάλι παρέμεινε πιο ανταγωνιστικό σε τμήματα χαμηλότερων τιμών και σημείωσε βελτιωμένα ποσοστά meet σε μεσαία επίπεδα.

Πηγή: 123Compare.me

«Το να είσαι ελαφρώς πάνω από τον μέσο όρο μπορεί να προκαλέσει επιθετικές αντιδράσεις από τις OTA, λέει ο Jordi Serra, Διευθύνων Σύμβουλος της 123Compare.me.
Τα ξενοδοχεία -ειδικά τα ανεξάρτητα- πρέπει να παρακολουθούν στενά πώς η τοποθέτησή τους ευθυγραμμίζεται με τις τάσεις της αγοράς.

Εάν είμαι ανεξάρτητο ξενοδοχείο και η τιμή μου είναι πάνω από τον μέσο όρο της αγοράς, θα πρέπει να ανησυχώ μήπως οι online ταξιδιωτικές εταιρείες γίνουν πιο επιθετικές και μειώσουν τις τιμές μου. Αυτό είναι ένα πολύ σαφές μοτίβο που βλέπουμε μήνα με τον μήνα.»

Το WPM επιβεβαιώνει επίσης ότι τα ανεξάρτητα ξενοδοχεία είναι πιο ευάλωτα στην απώλεια ισοτιμίας.

Όταν οι τιμές τους ήταν πάνω από 40% υψηλότερες από τον μέσο όρο της αγοράς, το ποσοστό απώλειας έφτασε το 41,8% με τις μη μεγάλες OTA, σε σύγκριση με 34% με τις μεγάλες OTA.