Σε κορυφαίο προορισμό χιονοδρομικού τουρισμού οδεύει να καταστεί η Κίνα. Συγκεκριμένα, η Λευκή Βίβλος της Βιομηχανίας Χιονοδρομίας της Κίνας 2024-2025 δείχνει εντυπωσιακή επέκταση σε αυτό το είδος τουρισμού, τροφοδοτούμενη από μεγάλες επενδύσεις σε εγκαταστάσεις, υποστήριξη από την κυβέρνηση και μια αυξανόμενη μεσαία τάξη που το υποστηρίζει.

Με 748 χιονοδρομικά κέντρα σε λειτουργία, συμπεριλαμβανομένων 66 κλειστών θέσεων, και περίπου 26,05 εκατ. ημέρες σκι που καταγράφηκαν τη σεζόν 2024-2025, η Κίνα φαίνεται έτοιμη να γίνει σύντομα μεγάλη υπόθεση στον χιονοδρομικό τουρισμό.

Αύξηση στη δημοτικότητα του σκι

Η χιονοδρομική σεζόν 2024-2025 ήταν αρκετά σημαντική για τον χιονοδρομικό τουρισμό της Κίνας.

Η χώρα σημείωσε αύξηση περίπου 12,9% στις ημέρες σκι, φτάνοντας τα 26,05 εκατ., και ο αριθμός των σκιέρ αυξήθηκε κατά περίπου 5,86% στα 13,55 εκατ

Αυτή η ανάπτυξη δείχνει ότι το σκι μετατρέπεται από μια εξειδικευμένη δραστηριότητα σε κάτι που πολλοί άνθρωποι κάνουν για διασκέδαση.

Η άνοδος των χιονοδρομικών κέντρων εσωτερικού χώρου

Ένας σημαντικός λόγος για την άνθηση του σκι στην Κίνα είναι τα χιονοδρομικά κέντρα εσωτερικού χώρου, τα οποία είναι από τα καλύτερα στον κόσμο και έχουν δει πάνω από 5,6 εκατ. επισκέψεις την σεζόν 2024-2025, αντιπροσωπεύοντας πάνω από το ένα πέμπτο της εθνικής ζήτησης.

Η Κίνα διαθέτει επτά από τα δέκα μεγαλύτερα χιονοδρομικά κέντρα εσωτερικού χώρου στον κόσμο, επιτρέποντας στους ανθρώπους να κάνουν σκι όλο το χρόνο, ακόμη και σε πόλεις όπως η Σαγκάη, στις περισσότερες περιπτώσεις. Αυτά τα φανταχτερά συγκροτήματα, με ψεύτικο χιόνι, έχουν επιτρέψει σε εκατομμύρια κατοίκους των πόλεων να δοκιμάσουν το σκι, οπότε δεν είναι πλέον μόνο για ορεινές περιοχές.

Παγκόσμιες φιλοδοξίες και προκλήσεις

Καθώς η Κίνα στοχεύει να γίνει η μεγαλύτερη αγορά χιονοδρομικού τουρισμού, υπάρχουν ορισμένες προκλήσεις. Η διατήρηση της σταθερής ποιότητας των υπηρεσιών σε όλα τα θέρετρα είναι σημαντική για τη συνέχιση της λειτουργίας τους.

Επίσης, η προσέλκυση τουριστών από άλλες χώρες για να ανταγωνιστούν μέρη όπως η Ελβετία ή οι Ηνωμένες Πολιτείες θα απαιτήσει καλό μάρκετινγκ και κορυφαίες εγκαταστάσεις.

Ωστόσο, με την κυβερνητική υποστήριξη, τις εξαιρετικές εγκαταστάσεις και το αυξανόμενο ενδιαφέρον στην εγχώρια αγορά, η Κίνα βρίσκεται σε καλό σημείο για να επιτύχει τους στόχους της.