
Σύνταξη: tourismtoday.gr
Στο top 10 προορισμών για Ευρωπαίους ταξιδιώτες είναι η Ελλάδα (7η θέση), για το ερχόμενο 6μηνο (Οκτώβριος 2025- Μάρτιος 2026).
Αυτό, αποκαλύπτει η πρόσφατη έκθεση “Monitoring Sentiment for Intra-European Travel” (Wave 23) από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ταξιδίων (ETC).
- Στην πρώτη θέση βρίσκεται η Ισπανία με μερίδιο 12% (άνοδο 5%).
- Η Ελλάδα έχει μερίδιο 5% στις προτιμήσεις των Ευρωπαίων, ισοφαρίζοντας με Ηνωμένο Βασίλειο και Πορτογαλία.
- Μείωση ενδιαφέροντος καταγράφει η Ανατολική Ευρώπη στο 4%, με πτώση 6 μονάδες.
Η μεσογειακή Ευρώπη βλέπει ώθηση εκτός σεζόν
Οι μισοί ταξιδιώτες θα επισκεφθούν την shoulder season σημαντικούς τουριστικούς προορισμούς, ενώ οι άλλοι μισοί θα αναζητήσουν λιγότερο γνωστά, εκτός τόπου προορισμού – δείχνοντας μια ισορροπία μεταξύ των εμβλημάτων της ηπείρου και των κρυμμένων διαμαντιών της.
Η Νότια Ευρώπη είναι ο ξεχωριστός νικητής της σεζόν. Η περιοχή της Μεσογείου προσελκύει πλέον το 52% των Ευρωπαίων ταξιδιωτών, σημειώνοντας σημαντική αύξηση επτά μονάδων σε σύγκριση με το περασμένο φθινόπωρο/χειμώνα.

Οι ηλικιωμένοι ταξιδιώτες αυξάνουν τη ζήτηση
Ενώ ο ενθουσιασμός για ταξίδια παραμένει υψηλός, οι Ευρωπαίοι σχεδιάζουν συνολικά λιγότερα ταξίδια από ό,τι πέρυσι.
- Σχεδόν οι μισοί (45%) θα κάνουν μόνο μία φορά διακοπές τους επόμενους έξι μήνες, μια αξιοσημείωτη αύξηση επτά μονάδων.
- Μόνο ένας στους τρεις (34%) αναμένει να ταξιδέψει δύο φορές και μόνο το 16% σχεδιάζει τρία ή περισσότερα ταξίδια, σημειώνοντας πτώση έξι μονάδων.
Τα δεδομένα υποδεικνύουν επίσης μια ωρίμανση της ταξιδιωτικής αγοράς. Οι Ευρωπαίοι μέσης ηλικίας, ιδίως όσοι είναι 45-54 ετών, εμφανίζουν τις ισχυρότερες ταξιδιωτικές προθέσεις αυτή την εποχή, ενώ οι νεότεροι ενήλικες είναι ελαφρώς λιγότερο πιθανό να προγραμματίσουν ταξίδια σε σύγκριση με πέρυσι.
Καθώς οι ταξιδιώτες μεγαλώνουν, η συμπεριφορά τους γίνεται επίσης πιο επιλεκτική, με μια αυξανόμενη προτίμηση για λιγότερες αλλά πιο ουσιαστικές διακοπές.
Σχεδόν οι μισοί από τους άνω των 55 ετών προτιμούν πλέον ένα μόνο ταξίδι, σε σύγκριση με περίπου το ένα τρίτο των νεότερων ενηλίκων. Αυτή η μετατόπιση υποδηλώνει εστίαση στην ποιότητα και την αξία παρά στη συχνότητα.

ETC: Top προορισμοί
- Ισπανία 12%
- Ιταλία 8%
- Γαλλία 8%
- Γερμανία 6%
- Ηνωμένο Βασίλειο 5%
- Πορτογαλία 5%
- Ελλάδα 5%
- Αυστρία 4%
- Τουρκία 4%
- Κροατία 3%

Ποιες αγορές ενισχύουν τις αφίξεις σε Ελλάδα το επόμενο 6μηνο
Οι αγορές που ενισχύουν τις αφίξεις στην χώρα μας το επόμενο 6μηνο είναι, Πολωνία 6%, Αυστρία 5%, Γαλλία 5% και Ηνωμένο Βασίλειο 5%.




Οι Ευρωπαίοι κάνουν στροφή σε shoulder season
Οι Ευρωπαίοι συνεχίζουν να δίνουν προτεραιότητα στα ταξίδια, δείχνοντας σταθερό ενθουσιασμό για την εξερεύνηση της ηπείρου, ακόμη και καθώς οι εποχές γίνονται πιο δροσερές.
- Το 73% θα ταξιδέψουν σε shoulder season (μεταξύ Οκτωβρίου 2025 και Μαρτίου 2026), ένα ποσοστό που παραμένει αμετάβλητο από πέρυσι.
- Τα διεθνή ταξίδια εντός της Ευρώπης βρίσκονται σε άνοδο. Οι περισσότεροι Ευρωπαίοι (63%) σχεδιάζουν να ταξιδέψουν εκτός της χώρας καταγωγής τους αυτό το φθινόπωρο και τον χειμώνα, μια αξιοσημείωτη αύξηση 3% από το περασμένο φθινόπωρο.
- Από αυτούς, το 35% σκοπεύει να επισκεφθεί γειτονικές χώρες, ενώ το 29% επιλέγει πιο μακρινούς ευρωπαϊκούς προορισμούς.
- Τα ταξίδια εξακολουθούν επίσης να βρίσκονται στην κορυφή των προτεραιοτήτων δαπανών των Ευρωπαίων, με το 82% να διατηρεί ή να αυξάνει τον ταξιδιωτικό του προϋπολογισμό, πολύ περισσότερο από άλλες δραστηριότητες αναψυχής.
- Ωστόσο, οι οικονομικοί περιορισμοί παραμένουν το κύριο εμπόδιο για όσους δεν σχεδιάζουν ταξίδι (36%), ακολουθούμενοι από την έλλειψη χρόνου (27%).

Μια στροφή προς τα καθηλωτικά ταξίδια
Οι Ευρωπαίοι επανεξετάζουν επίσης τον τρόπο που ταξιδεύουν. Τους επόμενους μήνες, το 60% θα παραμείνει σε έναν προορισμό αντί να μετακινείται μεταξύ περιοχών, αντανακλώντας την προτίμηση για βαθύτερη εμβάθυνση στην τοπική εμπειρία.
Τα city breaks σε έναν μόνο προορισμό κυριαρχούν μεταξύ των ταξιδιωτών που ταξιδεύουν σε πόλεις (71%) και σε ηλιόλουστες παραλίες (68%), ενώ τα ταξίδια για πολιτισμό και πολιτιστική κληρονομιά (44%) και φύση και ύπαιθρο (42%) περιλαμβάνουν συχνότερα την εξερεύνηση πολλαπλών περιοχών εντός της ίδιας χώρας.
Ταυτόχρονα, η ταχύτητα και η ευκολία άφιξης σε έναν προορισμό παραμένουν βασικές παράμετροι.
Τα αεροπορικά ταξίδια είναι ο προτιμώμενος τρόπος μεταφοράς (57%, +4 μονάδες), ακολουθούμενα από το αυτοκίνητο (25%), συμπεριλαμβανομένου ενός μικρού αλλά αυξανόμενου μεριδίου ηλεκτρικών οχημάτων (4%). Τα ταξίδια με τρένο εξακολουθούν να διαδραματίζουν δευτερεύοντα ρόλο (13%).

























