
Σύνταξη: tourismtoday.gr
Μια νέα εποχή luxury ταξιδιών διαμορφώνεται σε όλη την περιοχή Ασίας-Ειρηνικού (APAC), η οποία ορίζεται από τον σκοπό, την εξατομίκευση και τις βαθιές αλλαγές στον τρόπο ζωής.
Σύμφωνα με μελέτη της Marriott International, οι τουρίστες υψηλής καθαρής αξίας (HNW) στην περιοχή επαναπροσδιορίζουν το πώς, πού και γιατί ταξιδεύουν.
Πλέον, δίνουν προτεραιότητα στην ευεξία, τις καθηλωτικές εμπειρίες, τη συναισθηματική αξία και τον σκόπιμο σχεδιασμό έναντι του όγκου και της υπερβολής.
Η νέα έρευνα στους πιο εύπορους ταξιδιώτες στην Αυστραλία, τη Σιγκαπούρη, την Ινδία, την Ινδονησία, τη Νότια Κορέα, την Ιαπωνία και την Ταϊλάνδη, αποκαλύπτει μια νοοτροπία πολυτελών ταξιδιών.
Αυτή, χαρακτηρίζεται από βαθύτερη πολιτιστική εμπλοκή, αυξημένη ακρίβεια στον σχεδιασμό δρομολογίων και αυξανόμενες προσδοκίες από μάρκες και εμπειρίες.
«Οι ταξιδιώτες πολυτελείας είναι πλέον πιο συνειδητοί από ποτέ, λέει ο Oriol Montal, Περιφερειακός Αντιπρόεδρος Πολυτελών Υπηρεσιών APAC (εκτός Κίνας) της Marriott International.
Αναζητούν ταξίδια που ευθυγραμμίζονται με τις αξίες τους, ενισχύουν την ευεξία και προσφέρουν βαθύ προσωπικό νόημα».
Η ευεξία στο επίκεντρο
Η ευεξία έχει γίνει ο ακρογωνιαίος λίθος των πολυτελών ταξιδιών. Το 2025, το 90% των ταξιδιωτών αναφέρουν τις εμπειρίες ευεξίας ως βασικό παράγοντα στις αποφάσεις κράτησης, από 80% το προηγούμενο έτος.
Πέρα από τις παραδοσιακές κατασκηνώσεις σπα, οι ταξιδιώτες πολυτελείας υιοθετούν ολιστικές εμπειρίες ευεξίας, από βυθίσεις στο δάσος και προγράμματα διατροφής έως θεραπείες με ήχο και θεραπείες ύπνου.
Η Ασία είναι ο κορυφαίος προορισμός για ταξίδια wellness (67%), όπου το 26% των ταξιδιωτών σχεδιάζει μια ειδική καταφυγή ευεξίας ή σπα.
Ξοδεύοντας περισσότερα, περιμένοντας περισσότερα
Οι ταξιδιώτες πολυτελείας προσεγγίζουν τα ταξίδια τους με αυτοπεποίθηση και διακριτικότητα, καθώς το 72% σχεδιάζει να αυξήσει τις δαπάνες του σε ταξίδια υψηλής ποιότητας το επόμενο έτος.
Η αύξηση οφείλεται κυρίως στους ταξιδιώτες από την Αυστραλία (85%), την Ινδονησία (81%) και τη Σιγκαπούρη (80%), οι οποίοι δείχνουν την ισχυρότερη πρόθεση να επενδύσουν περισσότερο σε εμπειρίες υψηλής ποιότητας.
Μεταξύ όλων των τύπων ταξιδιών, τα οικογενειακά ταξίδια ξεχωρίζουν ως η κορυφαία προτεραιότητα για δαπάνες, με το 47% να είναι πιο πρόθυμο να ξοδέψει πολλά χρήματα όταν ταξιδεύει με την οικογένεια του.
Η εμπιστοσύνη στα εμπορικά σήματα αυξάνεται επίσης. Οι αναγνωρισμένες μάρκες πολυτελών ξενοδοχείων κατατάσσονται πλέον υψηλότερα από τις ανεξάρτητες βίλες ή τα ιδιωτικά καταφύγια, αντανακλώντας την επιθυμία για συνέπεια, επιμελημένες εμπειρίες και αναβαθμισμένη εξυπηρέτηση.
Επιστροφή στην οικειότητα | Συν ένα νέο πολυτελές μονοπάτι
Ένα εντυπωσιακό 93% των ταξιδιωτών με υψηλή καθαρή αξία στην περιοχή προτιμούν να επιστρέφουν σε προορισμούς που ήδη αγαπούν, με το 89% να λέει ότι είναι πιο πιθανό να ξαναεπισκεφθούν μέρη όπου αισθάνονται μια ουσιαστική σύνδεση.
Αυτά δεν είναι απλώς επαναλαμβανόμενα ταξίδια. Είναι στοχευμένες επιστροφές, που συχνά σχεδιάζονται για να εμβαθύνουν σε έναν προορισμό, να επανασυνδεθούν με τις τοπικές κοινότητες ή να ξαναζήσουν ξεχωριστές στιγμές με την οικογένεια και τους φίλους τους.
Ταυτόχρονα, ενώ πολλοί ταξιδιώτες με υψηλή βορειοδυτική καταγωγή συνεχίζουν να προτιμούν γνωστούς προορισμούς, νέες αγορές με βολική περιφερειακή πρόσβαση κερδίζουν γρήγορα έδαφος.
Το Μπαγκλαντές (26%), η Νέα Ζηλανδία (24%) και η Καμπότζη (23%) αναδεικνύονται ως κορυφαίες επιλογές για το 2025, ανεβαίνοντας παράλληλα με καθιερωμένα αγαπημένα ταξιδιωτικά θέρετρα, όπως η Αυστραλία, η Ιαπωνία και η ηπειρωτική Κίνα, εξασφαλίζοντας θέσεις στους 10 top προορισμούς της χρονιάς.
Η άνοδος του σκόπιμου δρομολογίου
Οι σημερινοί ταξιδιώτες πολυτελείας κάνουν κρατήσεις για λιγότερα ταξίδια, αλλά με μεγαλύτερο βάθος και προσοχή.
- Η μέση σύντομη διαμονή έχει αυξηθεί από 3 σε 4 διανυκτερεύσεις και τα δρομολόγια σχεδιάζονται σχολαστικά, συχνά μήνες νωρίτερα.
- Για μεγαλύτερα ταξίδια, οι κρατήσεις γίνονται συνήθως 2-3 μήνες νωρίτερα, ενώ τα σύντομα ταξίδια κλειδώνονται 1-2 μήνες νωρίτερα.
- Το 93% αναμένει μια εξατομικευμένη ταξιδιωτική εμπειρία, ενώ το 62% σχεδιάζει κάθε λεπτομέρεια εκ των προτέρων.
Η φύση είναι μια αναδυόμενη ταξιδιωτική προτεραιότητα
Ενώ η γαστρονομία παραμένει ο κορυφαίος μοχλός ταξιδιών, οι εμπειρίες που βασίζονται στη φύση αποτελούν πλέον έναν αναδυόμενο πυλώνα.
- Οι αποδράσεις στην ύπαιθρο κερδίζουν έδαφος, με το 28% των ταξιδιωτών με υψηλό εισόδημα να σχεδιάζουν αποδράσεις στην ύπαιθρο – από 19% πέρυσι – ενώ το 30% κάνει κράτηση για σαφάρι με άγρια ζωή.
- Ένα αξιοσημείωτο 92% λέει ότι η κοντινή απόσταση στη φύση αποτελεί βασική ταξιδιωτική προτεραιότητα, αντανακλώντας μια αυξανόμενη επιθυμία για καθηλωτικές, υπαίθριες εμπειρίες.
- Επιπλέον, η πλειοψηφία κάνει κράτηση για τα μακρινά ταξίδια τους 2 έως 6 μήνες νωρίτερα, με ορισμένους να κάνουν κράτηση ακόμη και 9 έως 12 μήνες νωρίτερα.
Αλλαγή της δυναμικής αποδράσεων: Με ποιους ταξιδεύουν
Οι ταξιδιώτες με νοτιοδυτική καταγωγή επαναπροσδιορίζουν τις παραδοσιακές ταξιδιωτικές ομάδες καθώς αναδύονται νέες δυναμικές.
- Guardian Trailsetters: Οι μονογονείς που ταξιδεύουν με το/τα παιδί/α τους έχουν αυξηθεί από 15% σε 24% σε μόλις ένα χρόνο.
Δείχνουν προτίμηση για εμπλουτιστικά δρομολόγια που προσφέρουν ανεκτίμητες εμπειρίες στα παιδιά τους, όπως θρησκευτικές εκδηλώσεις (41%), εκπαιδευτικά ταξίδια (38%) και σαφάρι ή ακραίες περιπέτειες (και τα δύο με 35%). - Impact Explorers: Οι ταξιδιώτες της Gen Z στρέφονται προς προορισμούς όπως η Αυστραλία, η Σρι Λάνκα και η Ταϊλάνδη, επιλογές που αντικατοπτρίζουν την έντονη όρεξή τους για φύση, πολιτισμό και περιπέτεια. Μακριά από το στερεότυπο του λάτρη της αναψυχής, αυτή η γενιά καθοδηγείται από στοχευμένες, εμπειρίες.
Το 47% δίνει προτεραιότητα στην εγγύτητα με τη φύση, το 45% είναι πρόθυμο να συναντήσει την άγρια ζωή και το 43% έλκεται από ενεργές αθλητικές διακοπές.
Τα μοναχικά ταξίδια προσελκύουν το 31% ως μέσο ανεξαρτησίας και αυτογνωσίας, αν και τα μικρά ομαδικά με λιγότερα από πέντε άτομα παραμένουν ο προτιμώμενος τρόπος εξερεύνησης. - Venture Travelist: Αυτό το τμήμα, σημείωσε σημαντική ανάπτυξη το 2025. Το 86% των HNW τουριστών διερευνά επιχειρηματικές ή επενδυτικές ευκαιρίες στα ταξίδια, από 69% το προηγούμενο έτος.