
Σύνταξη: tourismtoday.gr
Στο +18% κινήθηκαν οι ξενοδοχειακές επενδύσει στην Ευρώπη το πρώτο 3μηνο του έτους, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2022.
Σύμφωνα με την Cushman & Wakefield επενδύθηκαν συνολικά 4,1 δις ευρώ.
Η Ισπανία θεωρείται μια από τις πιο ελκυστικές χώρες για επενδύσεις σε αυτού του είδους τα περιουσιακά στοιχεία.
Οι μεγαλύτερες αγορές επενδύσεων σε ξενοδοχεία στην Ευρώπη ήταν η Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Ισπανία, οι οποίες αντιπροσώπευαν το 52% του συνολικού όγκου των συναλλαγών.
Αναλυτικά, ο ευρωπαϊκός αριθμός επενδύσεων ύψους 4,1 δις ευρώ σε συνολικά 154 περιουσιακά στοιχεία και 16.817 δωμάτια αντιπροσωπεύει αύξηση 18% σε σχέση με τα 3,482 δις ευρώ που επιτεύχθηκαν την ίδια περίοδο του 2022.
Αυτό συμβαίνει παρά την αύξηση του κόστους χρηματοδότησης και τις αμφιβολίες σχετικά με την οικονομική και γεωπολιτική κατάσταση.
Έτσι, μετά από μια σταθερή ανάκαμψη το 2022, τα ξενοδοχειακά αποτελέσματα συνέχισαν να αυξάνονται το πρώτο τρίμηνο του 2023, υποστηριζόμενα από την ανεκπλήρωτη ζήτηση και την ανάκαμψη των εταιρικών και ομαδικών τμημάτων.
Ορισμένες σημαντικές συναλλαγές οδήγησαν σε αυτή την ισχυρή ανάπτυξη, όπως η πώληση του Westin στη γαλλική πρωτεύουσα.
Επιπλέον, το Mandarin Oriental στο Bodrum της Τουρκίας και το Le Richemond στη Γενεύη της Ελβετίας.
Ωστόσο, όταν εξετάζουμε την περίοδο από τον Μάρτιο του 2022 έως τον Μάρτιο του 2023 και εξομαλύνουμε την επίδραση αυτών των σημαντικών συναλλαγών, βλέπουμε μια πιο ήπια αύξηση της τάξης του 3% σε σύγκριση με τους 12 μήνες έως τον Μάρτιο του 2022.
- Σύμφωνα με την έκθεση, η Ευρώπη είδε συνολικό όγκο επενδύσεων ύψους 18,6 δις ευρώ τους τελευταίους 12 μήνες.
- Το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γαλλία και η Ισπανία ήταν οι πιο δημοφιλείς επενδυτικές αγορές.
- Στις τρεις αυτές χώρες αντιστοιχούσε το 52% του συνόλου των συμφωνιών, με το Ηνωμένο Βασίλειο να προηγείται με 3,7 δις ευρώ, τη Γαλλία με 3,3 δις ευρώ και την Ισπανία με 2,6 ευρώ.
Οι επενδύσεις στη Μέση Ανατολή εκτοξεύονται
Οι Ευρωπαίοι επενδυτές αντιπροσώπευαν το 76% των κεφαλαίων που επενδύθηκαν, αν και τα κεφάλαια από τη Μέση Ανατολή αυξήθηκαν σημαντικά, σημειώνοντας αύξηση 142% τους τελευταίους 12 μήνες.
Στις συμφωνίες που ολοκληρώθηκαν τους πρώτους μήνες του έτους, τα μεγάλα ξενοδοχεία αντιπροσώπευαν περισσότερο από το ήμισυ των επενδύσεων, με τα θέρετρα να αποτελούν το πιο περιζήτητο τμήμα.
Η ισχυρή ανάκαμψη της ζήτησης για αναψυχή, οι μακροπρόθεσμες δυνατότητες ανάπτυξης και η περιορισμένη αύξηση της προσφοράς υποστηρίζουν τη δημοτικότητα των θέρετρων μεταξύ των επενδυτών.
Συνολικά, τα θέρετρα αντιπροσώπευαν το 22% των συνολικών επενδύσεων το πρώτο τρίμηνο και το 28% αν αναλύσουμε τα δεδομένα των τελευταίων 12 μηνών.
Αυτό είναι ένα πολύ υψηλότερο ποσοστό από ό, τι το 2019, πριν από το Covid-19, όταν αυτή η τυπολογία ξενοδοχείων αντιπροσώπευε μόνο το 13% των συνολικών επενδύσεων για το έτος.
Το θετικό κλίμα των επενδυτών για τα ξενοδοχειακά περιουσιακά στοιχεία υποστηρίζεται από την ισχυρή ανάκαμψη της ξενοδοχειακής δραστηριότητας, με το RevPAR (έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο) σε αυτό το πρώτο τρίμηνο να είναι 13% υψηλότερο από ό,τι το 2019 για την Ευρώπη συνολικά.
Ο λόγος για την αύξηση αυτή είναι η άνοδος των τιμών στην ήπειρο. Η ADR (μέση ημερήσια τιμή) αυξήθηκε κατά 19% σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2019.
Οι μεγαλύτερες αυξήσεις RevPAR σε αυτό το πρώτο τρίμηνο του 2023 σε σύγκριση με τα στοιχεία του 2019 καταγράφηκαν στη Λιθουανία, την Τουρκία, την Ιρλανδία, την Κροατία και τη Γαλλία, ενώ σε επίπεδο πόλεων ξεχωρίζουν οι αυξήσεις στο Παρίσι, το Βελιγράδι, την Κωνσταντινούπολη και το Βίλνιους.
Η προσφορά ξενοδοχείων θα παραμείνει αργή
Η αύξηση των ξενοδοχειακών προμηθειών προβλέπεται να παραμείνει χαμηλή, με πρόβλεψη για λιγότερο από 2% το 2022.
Αυτό οφείλεται στις δαπάνες κατασκευής και στα επιτόκια, που προκαλούν καθυστερήσεις και ακυρώσεις των σχεδίων ανάπτυξης ξενοδοχείων.
Ωστόσο, αξιόλογα χαρτοφυλάκια είναι διαθέσιμα προς εξαγορά, όπως το Center Parcs στο Ηνωμένο Βασίλειο και το Tryp στην Ισπανία. Επιπλέον, ο πληθωρισμός γίνεται πιο σταθερός.