
Σύνταξη: tourismtoday.gr
Οι διεθνείς ταξιδιώτες της Λατινικής Αμερικής ξαναγράφουν τους κανόνες του παγκόσμιου τουρισμού.
Σύμφωνα με νέα έρευνα του MMGY Global, η καταναλωτική εμπιστοσύνη είναι ισχυρή σε ολόκληρη την περιοχή παρά τις πληθωριστικές πιέσεις και την πολιτική αστάθεια.
Ωστόσο, τα κίνητρα που διαμορφώνουν το πού και το πώς ταξιδεύουν οι Λατινοαμερικανοί αποκλίνουν με βαθύ τρόπο.
Από τις πτήσεις υψηλής ποιότητας και τις συντηρητικές δαπάνες έως το καθεστώς της ασφάλειας ως μη διαπραγματεύσιμου, οι προσδοκίες τους είναι έτοιμες να αναδιαμορφώσουν τη διεθνή ζήτηση το 2026.
Η έρευνα εξετάζει πώς οι τουρίστες από στη Βραζιλία, το Μεξικό, τη Χιλή, την Αργεντινή, την Κολομβία και το Περού σχεδιάζουν και κάνουν κράτηση για τα διεθνή ταξίδια τους.
Τα ευρήματα αποκαλύπτουν έντονες αντιθέσεις που αμφισβητούν μακροχρόνιες υποθέσεις του κλάδου και παρουσιάζουν σημαντικές νέες ευκαιρίες για παγκόσμιους προορισμούς, αεροπορικές εταιρείες και παρόχους φιλοξενίας.

Οι διαφορές στην αγορά εντείνονται
Η συχνότητα ταξιδιών και τα επίπεδα δαπανών διαφέρουν σημαντικά σε ολόκληρη την περιοχή.
- Οι Περουβιανοί, οι Μεξικανοί και οι Βραζιλιάνοι αναμένεται να πραγματοποιήσουν τα περισσότερα διεθνή ταξίδια το επόμενο έτος (ο καθένας σχεδιάζει περισσότερες από 2,5 διακοπές), ενώ οι Αργεντινοί είναι πιο συντηρητικοί στα 2 ταξίδια.
- Οι Βραζιλιάνοι και οι Μεξικανοί προβλέπουν επίσης τις υψηλότερες ετήσιες δαπάνες στα 5.252 δολάρια και 5.522 δολάρια, αντίστοιχα.
Αυτές οι προβλέψεις υπογραμμίζουν γιατί ένα μεμονωμένο μήνυμα ή προσφορά αποτυγχάνει σε μια αγορά που διαμορφώνεται από διαφορετικές οικονομικές πραγματικότητες και καταναλωτικές συμπεριφορές.
Πρώτα η ασφάλεια, μετά η εξυπηρέτηση
- Οι ανησυχίες για την υγεία και την ασφάλεια παραμένουν βασικός παράγοντας για τα ταξίδια σε ολόκληρη την περιοχή, με το 35% των Βραζιλιάνων να δηλώνει ότι και οι δύο έχουν ακραίο αντίκτυπο.
- Η επιλογή αεροπορικής εταιρείας εξαρτάται πρώτα από το ιστορικό ασφάλειας, ακολουθούμενο από τη φήμη για καλή εξυπηρέτηση πελατών.
Και οι δύο αυτοί παράγοντες είναι πιο σημαντικοί από τα αεροπορικά εισιτήρια, ένα μοτίβο που υπογραμμίζει την ισχυρή προτίμηση της Λατινικής Αμερικής για εμπιστοσύνη και σιγουριά.
Οι Μεξικανοί ξεχωρίζουν επίσης ως premium επιβάτες, με το 38% να ταξιδεύει σε business ή first class σε σύγκριση με μόλις 1 στους 5 Αργεντινούς (20%).
Μαζί, αυτοί οι παράγοντες υποδεικνύουν μια αγορά όπου η ποιότητα των υπηρεσιών και η ασφάλεια συχνά υπερτερούν της τιμής.

Η ψηφιακή έμπνευση ακμάζει
Οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης έχουν μεγάλη επιρροή και αναδιαμορφώνουν τα πρώτα στάδια του σχεδιασμού ταξιδιών.
Τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης (AI) κερδίζουν επίσης έδαφος, ιδιαίτερα στη Βραζιλία και την Κολομβία, όπου η χρήση είναι η υψηλότερη μεταξύ της Gen Z.
Αυτές οι δυναμικές σκιαγραφούν μια εικόνα μιας ψηφιακά περίεργης περιοχής, που χαρακτηρίζεται από ποικίλη διαδικτυακή αλληλεπίδραση σε νέες πλατφόρμες και αποδεικνύεται από σχεδόν 1 στους 3 Baby Boomers που χρησιμοποιούν AI για την έρευνα πτήσεων ή προορισμών.
Υβριδικός σχεδιασμός, πρώιμες κρατήσεις
- Οι ταξιδιώτες από τη Λατινική Αμερική τείνουν να προγραμματίζουν τα κύρια στοιχεία του ταξιδιού πολύ νωρίτερα, με τους περισσότερους να κάνουν κρατήσεις πτήσεων και καταλυμάτων τρεις έως έξι μήνες πριν από την αναχώρηση.
- Ωστόσο, οι αποφάσεις για φαγητό και δραστηριότητες λαμβάνονται συχνά την τελευταία στιγμή, ιδιαίτερα στην Αργεντινή, όπου το 51% λαμβάνει γαστρονομικές αποφάσεις κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.
Η κατανόηση των χρονοδιαγραμμάτων κράτησης για βασικές δραστηριότητες διακοπών δημιουργεί νέα σημεία επαφής για τις εταιρείες που επιδιώκουν να επηρεάσουν τους ταξιδιώτες καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού τους.

Διαφορές βιωσιμότητας ανά αγορά
Το ενδιαφέρον για βιώσιμα ταξίδια ποικίλλει σημαντικά σε ολόκληρη την περιοχή. Η εστίαση ενός παρόχου ταξιδιών στη βιωσιμότητα επηρεάζει τη λήψη αποφάσεων του 68% των Βραζιλιάνων ταξιδιωτών και του 62% των Μεξικανών, αλλά μόνο του 38% των Αργεντινών.
Εννέα στους 10 Βραζιλιάνους θα πλήρωναν περισσότερα για βιώσιμους παρόχους. Οι ταξιδιώτες με υψηλότερο εισόδημα σε όλες τις αγορές δείχνουν ισχυρότερη υιοθέτηση οικολογικής νοοτροπίας.
Αυτές οι προτιμήσεις υποδεικνύουν ότι οι προσπάθειες και τα μηνύματα βιωσιμότητας πρέπει να είναι προσαρμοσμένα, με τη Βραζιλία να αποτελεί την πιο δεκτική αγορά.
Η έρευνα αποκαλύπτει μια περιοχή που βρίσκεται σε ραγδαία μεταμόρφωση. Καθώς οι προσδοκίες για ασφάλεια αυξάνονται, οι ψηφιακές συμπεριφορές επιταχύνονται και οι διαφορές στην αγορά οξύνονται, οι επωνυμίες που θα πετύχουν στη Λατινική Αμερική θα είναι εκείνες που θα προσαρμοστούν με λεπτότητα, ευελιξία και σαφή απόκλιση από τις στρατηγικές «ένα μέγεθος για όλους».
























