
Σύνταξη: tourismtoday.gr
Οι solo ταξιδιώτες που θα διπλασιαστούν τα επόμενα πέντε χρόνια θα αναδιαμορφώσουν ριζικά τις πωλήσεις των duty free σε αεροδρόμια, κρουαζιερόπλοια και πορθμεία, όπως αποκαλύπτει μελέτη της m1nd-set.
- Η παγκόσμια αγορά σε solo αποδράσεις, που ήδη αποτελεί τμήμα 482,5 δις δολαρίων, προβλέπεται να ξεπεράσει το 1 τρις έως το 2030.
- Οι μοναχικοί τουρίστες θέτουν νέα σημεία αναφοράς για την αφοσίωση και τις δαπάνες.
Το 2024, το μερίδιο τους αυξήθηκε σημαντικά σε όλα τα περιβάλλοντα λιανικής πώλησης ταξιδιών.
- Διπλασιάστηκε από 8% σε 16% στο λιανικό εμπόριο κρουαζιέρας.
- Στα πορθμεία, αυξήθηκε από 20% σε 25%.
- Στα αεροδρόμια πήγε στο 28% από 25%.

Οι αγορές τους ξεπερνούν τους μέσους ταξιδιώτες
- Οι solo τουρίστες, ξεπερνούν τις δαπάνες περισσότερο από τον μέσο ταξιδιώτη.
- Ενώ λίγο λιγότεροι από 4 στους 10 επισκέπτονται καταστήματα με αφορολόγητα είδη, το ποσοστό μετατροπής τους είναι 71%, πέντε μονάδες υψηλότερο από τον παγκόσμιο μέσο όρο (66%).
- Με 133 δολάρια, η μέση δαπάνη τους είναι επίσης υψηλότερη (έναντι 129 δολαρίων).
- Τα κοσμήματα και τα ρολόγια, τα ρούχα και τα ηλεκτρονικά είδη αντιπροσωπεύουν τις υψηλότερες δαπάνες.
Τα στοιχεία, υπογραμμίζουν την ιδιαίτερα υψηλή αξία του προφίλ των μεμονωμένων αγοραστών στα αεροδρόμια.
Η πλειονότητα είναι από τη Gen Χ και ταξιδεύουν για επαγγελματικούς λόγους (42% έναντι 27% παγκοσμίως) ή σε premium κατηγορία (31% έναντι 24%).

- Το 57% αγοραστών σε αεροδρόμια, είναι άνδρες.
- Δίνουν προτεραιότητα στην ποιότητα των υπηρεσιών, την αυθεντικότητα των προϊόντων, τις αποκλειστικότητες λιανικής πώλησης ταξιδιών και την ατμόσφαιρα του καταστήματος πάνω από τον μέσο αγοραστή.
- Το 57% κάνει αγοράζει για τον εαυτό του (έναντι 53% παγκοσμίως).
- Το 58% σε αεροδρόμια συγκρίνει ενεργά τις τιμές. Αυτό, υπογραμμίζει την απαιτητική φύση τους και την εστίαση στην εύρεση πραγματικής αξίας.

Παράλληλα, κρίσιμος είναι ο ρόλος που διαδραματίζουν οι ανθρώπινες επαφές και η αλληλεπίδραση με το προσωπικό.
Οι μεμονωμένοι αγοραστές είναι ιδιαίτερα δεκτικοί στη θετική αλληλεπίδραση με το προσωπικό. Η εμπλοκή του αποδεικνύεται κρίσιμος παράγοντας μετατροπής, σε όλα τα περιβάλλοντα λιανικής πώλησης ταξιδιών.























