
Σύνταξη: tourismtoday.gr
Ο μικρός φορητός φορτιστής σύντομα θα αντιμετωπίσει κάποιες αναταράξεις. Από την 1η Οκτωβρίου, η Emirates δεν επιτρέπει πλέον τη χρήση ή τη φόρτιση power banks κατά τη διάρκεια των πτήσεων. Αυτή η απόφαση προκύπτει από τις αυξημένες ανησυχίες σχετικά με τις πυρκαγιές μπαταριών ιόντων λιθίου.
Παρόλο που οι επιβάτες εξακολουθούν να επιτρέπεται να έχουν ένα μόνο power bank που να συμμορφώνεται με τις προδιαγραφές στην χειραποσκευή τους, συνιστάται να φορτίζουν πλήρως τις συσκευές τους πριν από την αναχώρηση, παρόλο που υπάρχουν διαθέσιμες πρίζες στα καθίσματα κάθε αεροπλάνου.
Μετά από μια εις βάθος αξιολόγηση ασφάλειας, αυτή η αλλαγή αποκαλύφθηκε τον Αύγουστο, καθώς τα περιστατικά με μπαταρίες στις αερομεταφορές γίνονται ολοένα και πιο συχνά, αντανακλώντας μια προσπάθεια σε ολόκληρο τον κλάδο για τον έλεγχο των κινδύνων «θερμικής διαφυγής».
Τι πρέπει να γνωρίζουν οι ταξιδιώτες
Οι ενημερωμένες οδηγίες της Emirates είναι σχετικά απλές: Επιτρέπονται οι φορητές μπαταρίες (power bank) κάτω των 100 βατωρών (Wh), μόνο μία ανά επιβάτη και μόνο στις χειραποσκευές και πρέπει να φυλάσσονται στις τσέπες των καθισμάτων ή κάτω από τα καθίσματα για εύκολη πρόσβαση.
Θέλετε να τις παραδώσετε; Απολύτως όχι, επειδή οι χαλαρές μπαταρίες λιθίου θα μπορούσαν να εκραγούν στον χώρο αποσκευών. Και το πιο σημαντικό, μην τις συνδέετε στην πρίζα κατά τη διάρκεια της πτήσης.
Απαγορεύεται η φόρτιση συσκευών χρησιμοποιώντας το power bank ή η επαναφόρτιση του ίδιου του power bank χρησιμοποιώντας τις πρίζες του αεροσκάφους.
Ποιος είναι ο λόγος για τις επιλογές της αεροπορικής εταιρείας; Είναι ένας τρόπος μείωσης του κινδύνου.
«Η ασφάλεια εξακολουθεί να αποτελεί την κορυφαία μας προτεραιότητα», σημείωσε η Emirates.
Εάν οι μπαταρίες είναι ορατές στην καμπίνα, αυτό θα επιτρέψει στο πλήρωμα να αντιδράσει αμέσως εάν υπάρχουν προβλήματα. Για να δώσουμε μια εικόνα, ένας τυπικός φορτιστής iPhone έχει μέγιστη ισχύ περίπου 20-30Wh, πράγμα που σημαίνει ότι τα περισσότερα καθημερινά μοντέλα είναι καλά. Ωστόσο, οι επιβάτες σε μεγάλες πτήσεις από το Ντουμπάι στο Σίδνεϊ (14 ώρες ή περισσότερο) ίσως θελήσουν να βεβαιωθούν ότι έχουν ελέγξει ξανά τις πληροφορίες χωρητικότητας στην ετικέτα της συσκευής.
Για να βοηθήσει με την αλλαγή, η Emirates προτείνει στους ταξιδιώτες να βεβαιωθούν ότι οι συσκευές τους είναι πλήρως φορτισμένες πριν επιβιβαστούν στο αεροπλάνο, ακόμη και για πτήσεις όπου κάθε θέση διαθέτει θύρες AC και USB-A.
Παρόλο που δεν αποτελεί πλήρη απαγόρευση, καθώς οι επιβάτες μπορούν ακόμα να χρησιμοποιούν φορητούς υπολογιστές και τηλέφωνα συνδέοντάς τα στο αεροπλάνο, χρησιμεύει ως ένδειξη αυτάρκειας, ιδιαίτερα για τους επιβάτες economy class σε νυχτερινές πτήσεις.
Τα αυξανόμενα λάθη με την μπαταρία
Ο περιορισμός προέρχεται από μια «εκτεταμένη αναθεώρηση ασφάλειας» που προκύπτει από την αύξηση της δημοτικότητας και των δύο power banks και την αύξηση των περιστατικών που σχετίζονται με το λίθιο.
Η τροφοδοσία των περισσότερων φορητών συσκευών προέρχεται από στοιχεία ιόντων λιθίου και πολυμερούς λιθίου, τα οποία μπορεί να παρουσιάσουν «θερμική διαφυγή».
Αυτή η αλυσιδωτή αντίδραση μπορεί να προκαλέσει αύξηση της θερμότητας, οδηγώντας σε τοξικές αναθυμιάσεις, καπνό ή φωτιά, ειδικά εάν έχουν υποστεί ζημιά, υπερφόρτιση ή βραχυκύκλωμα.
Πολλά οικονομικά προσιτά power bank δεν διαθέτουν χαρακτηριστικά ασφαλείας όπως η φόρτιση με σταγόνα, τα οποία περιλαμβάνονται στα smartphones, αυξάνοντας τους κινδύνους στο πλοίο στην κλειστή, υπό πίεση καμπίνα.
Οι αεροπορικές αρχές σε όλο τον κόσμο έχουν λάβει υπόψη αυτή την τάση. Από το 2018 έως το 2023, η Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας (FAA) ανέφερε πάνω από 300 πυρκαγιές μπαταριών στις ΗΠΑ, όπως και ο Οργανισμός Αεροπορικής Ασφάλειας Ευρωπαϊκής Ένωσης (EASA).
Η Emirates είναι πλέον μία από τις πολλές αεροπορικές εταιρείες που ενισχύουν τους κανόνες της, με την Air Canada και την Qantas να εφαρμόζουν παρόμοιους περιορισμούς το 2024 μετά από αναφορές για συσκευές που καίγονται και εκτρέπουν τα αεροπλάνα.
Η Emirates ελπίζει ότι απαγορεύοντας την ενεργή χρήση power banks εν πτήσει, μπορεί να μειώσει τις πιθανότητες ατυχημάτων και ότι τα πληρώματα θα είναι σε θέση να σβήσουν τυχόν σπινθήρες πριν μετατραπούν σε πυρκαγιά.