
Με διαφοροποιημένες προτιμήσεις, προϋπολογισμούς και προορισμούς, οι ταξιδιώτες από τη Μαδρίτη, την Καταλονία και την Ανδαλουσία διαμορφώνουν μια πολυεπίπεδη εικόνα του εξερχόμενου τουρισμού στην Ισπανία για το καλοκαίρι του 2025, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση του ObservaTUR.
Οι Ισπανοί ταξιδιώτες το 2025 κινούνται με μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση και σαφέστερες προτεραιότητες, όμως οι συνήθειες διαφέρουν σημαντικά ανά περιφέρεια. Η φετινή έκθεση του ObservaTUR αποκαλύπτει ότι η Μαδρίτη, η Καταλονία και η Ανδαλουσία καταγράφουν εντυπωσιακές διαφορές σε δαπάνες, προορισμούς και τρόπο σχεδιασμού διακοπών.
Μαδρίτη
Οι κάτοικοι της Μαδρίτης εμφανίζονται οι πιο δραστήριοι τουρίστες της χώρας, ξεπερνώντας τον εθνικό μέσο όρο στα ταξίδια και επιλέγοντας διεθνείς προορισμούς σε ποσοστό 47,5%. Η Ασία βρίσκεται ψηλά στη λίστα τους, ενώ προτιμούν την ανεξάρτητη οργάνωση ταξιδιών αντί για έτοιμα πακέτα.
Η μέση δαπάνη φτάνει τα €1.958 ανά άτομο, ενώ εντός Ισπανίας, η μεσογειακή ακτογραμμή παραμένει σταθερή επιλογή.
Καταλονία
Η Καταλονία προηγείται στις δαπάνες με μέσο ποσό €2.064 ανά ταξιδιώτη. Οι Καταλανοί προγραμματίζουν πιο πολυήμερες διακοπές, δείχνουν προτίμηση σε all-inclusive πακέτα και επιλέγουν δραστηριότητες πολιτιστικού χαρακτήρα.
Αν και προτιμούν και αυτοί τις μεσογειακές ακτές, ο συνδυασμός χαλάρωσης και εμπλουτισμένων εμπειριών αποτελεί βασικό κριτήριο επιλογής προορισμού.
Ανδαλουσία
Οι Ανδαλουσιανοί δαπανούν κατά μέσο όρο €1.702 και είναι οι πιο πρόθυμοι να χρηματοδοτήσουν τις διακοπές τους μέσω πιστωτικών εργαλείων. Επιλέγουν κατά κύριο λόγο ταξίδια εντός Ισπανίας, με ισχυρή προτίμηση στις παραλίες και τα all-inclusive πακέτα (54,2%).
Είναι επίσης οι πιο συχνοί αγοραστές ταξιδιωτικής ασφάλισης, ενώ οι επιλογές τους αποτυπώνουν μια πιο πρακτική και οικονομικά συνειδητή προσέγγιση.
Κοινές Τάσεις και Προοπτικές
Παρά τις διαφορές, και οι τρεις περιφέρειες δείχνουν σταθερή προτίμηση σε ταξίδια εντός Ισπανίας, κυρίως με σύντροφο και διάρκεια 1-2 εβδομάδων. Οι προορισμοί του εξωτερικού περιορίζονται στις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες, ενώ οι νεότερες ηλικίες αναζητούν νέες επιλογές στην Ανατολική Ευρώπη.
Οι προτιμήσεις καταλυμάτων παραμένουν κλασικές: ξενοδοχεία, είτε μεμονωμένα είτε μέσω πρακτορείων. Οι Καταλανοί και οι Ανδαλουσιανοί προτιμούν τα all-inclusive resorts, ενώ οι Μαδριλένοι αναζητούν περισσότερη ευελιξία.
Το προφίλ του Ισπανού ταξιδιώτη του 2025 αναδεικνύει έναν καταναλωτή πιο ενημερωμένο, πιο απαιτητικό και πιο πρόθυμο να επενδύσει σε προσωποποιημένες εμπειρίες. Για τουριστικούς φορείς και brands, οι περιφερειακές ιδιαιτερότητες αποτελούν πολύτιμο εργαλείο για στοχευμένες στρατηγικές και προσαρμοσμένες υπηρεσίες.