
Σύνταξη: tourismtoday.gr
Οι επαγγελματίες ταξιδιώτες θα επέλεγαν τρένο, αντί αεροπλάνο (65%), ακόμα και όταν οι δύο επιλογές είναι βιώσιμες, το κόστος και ο χρόνος ταξιδιού είναι παρόμοια, σύμφωνα με νέα έρευνα της BCD Travel. Οι καθοριστικοί παράγοντες επιλογής τρένου, είναι:
- Ευκολία πρόσβασης σε σιδηροδρομικούς σταθμούς (49%).
- Πιο βολικό το σιδηροδρομικό ταξίδι (46%).
- Δυνατότητα εργασίας ενώ ταξιδεύουν (41%).
Αν και το 31% επεσήμανε τα διαπιστευτήρια βιωσιμότητας του σιδηροδρόμου ως λόγο για να τον επιλέξουν το 40% εταιρικών ταξιδιωτών ποτέ ή σπάνια εξετάζει τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο της επιλογής του μεταφορικού μέσου.
«Η χρήση του τρένου σε αντίθεση με την πτήση μπορεί να μειώσει τις εκπομπές άνθρακα ενός ταξιδιού έως και 95%, δήλωσε η Olivia Ruggles-Brise, αντιπρόεδρος βιωσιμότητας στο BCD Travel.
Είναι ενθαρρυντικό να βλέπουμε ότι αυτό ενσωματώνεται στη διαδικασία λήψης αποφάσεων για επαγγελματικά ταξίδια».
- Κατά μέσο όρο, θεωρούν ότι οι πέντε ώρες είναι η μέγιστη διάρκεια μετακίνησης με τρένο, αν και σχεδόν ένας στους πέντε (18%) είχε κάνει ταξίδια άνω των πέντε ωρών τον τελευταίο χρόνο.
- Παρόλο που η πλειονότητα επιλέγει να μετακινηθεί σιδηροδρομικά στο εσωτερικό, ένας στους τέσσερις είχε ταξιδέψει με αυτό το μέσο στο εξωτερικό τους προηγούμενους 12 μήνες.
- Το 58% συνήθως κάνει κράτηση απευθείας με τους φορείς εκμετάλλευσης, σε σύγκριση με το 33% που επιλέγει το καθορισμένο εργαλείο του εργοδότη.
Κατηγορία ταξιδιού
- Κανονικό εισιτήριο (51%).
- Business class ή first class (25%).
- Χρήση business και first class (24%).
Οι μισοί ταξιδιώτες (50%) δήλωσαν ικανοποιημένοι με τη σιδηροδρομική πολιτική της εταιρείας τους.
Μόνο το 6% είπε ότι η εταιρεία του επιβάλλει τα ταξίδια με τρένο για μικρές αποστάσεις, ενώ το 33% είπε ότι ο εργοδότης του τα ενθαρρύνει.
«Η επιβολή σιδηροδρομικών κρατήσεων αντί για πτήσεις μικρών αποστάσεων μπορεί να βοηθήσει στη μείωση των εκπομπών ρύπων από τα ταξίδια», δήλωσε η Olivia Ruggles-Brise.
Προκλήσεις στα εταιρικά ταξίδια με τρένο
Αν και σχεδόν το ένα τρίτο (31%) ανέφεραν ότι δεν υπήρχαν προκλήσεις με τις σιδηροδρομικές πολιτικές και διαδικασίες του εργοδότη τους, επισημάνθηκαν μια σειρά ζητημάτων, όπως:
- Έλλειψη σαφούς πολιτικής (16%).
- Άβολη κράτηση (14%).
- Περίπλοκη διεθνής έκδοση εισιτηρίων (13%).
Από την άλλη πλευρά, το 23% ήταν εξαιρετικά ή κάπως δυσαρεστημένο με τους σιδηροδρομικούς φορείς με τους οποίους ταξιδεύουν.
Η αξιοπιστία, ο συνωστισμός, η περιορισμένη συνδεσιμότητα, οι υψηλές τιμές εισιτηρίων και η έλλειψη ανέσεων είναι τα μεγαλύτερα προβλήματα μεταξύ των ταξιδιωτών.