
Την ταξιδιωτική συμπεριφορά των Ινδών αποκαλύπτει η Thomas Cook India και η εταιρεία του ομίλου της SOTC Travel.
Η έρευνα, η οποία διεξήχθη σε ψηφιακές πλατφόρμες με πάνω από 2.500 ερωτηθέντες για διάστημα ενός μήνα, αντικατοπτρίζει μια σημαντική μετατόπιση που οφείλεται στην αύξηση των διαθέσιμων εισοδημάτων και στην αυξανόμενη φιλόδοξη αξία των ταξιδιών, συμπεριλαμβανομένων των εμπειρικών διακοπών.
Με το 85% των Ινδών να σχεδιάζουν να αυξήσουν τη συχνότητα των διακοπών τους και πολλούς να αυξάνουν τους ταξιδιωτικούς προϋπολογισμούς τους έως και 50%, η έκθεση δείχνει μια ακμάζουσα ταξιδιωτική οικονομία.
Τι είδους ταξίδια προτιμούν
Ταξίδια με εμπειρίες όπως κρουαζιέρες στο βόρειο πόλο, συναυλίες, αθλητικές εκδηλώσεις, μονοπάτια αμπελώνων και ταξίδια για να δουν φυσικά φαινόμενα (Βόρειο Σέλας, Άνθοφορία Κερασιάς, Ήλιος του Μεσονυχτίου) αποτελούν τις κύριες προτιμήσεις. Τα φυσικά ταξίδια, που συνδυάζουν την ψηφιακή ανακάλυψη με την ανθρώπινη επαφή, συνεχίζουν να επηρεάζουν τις κρατήσεις. Οι ταξιδιώτες προτιμούν επίσης μεγαλύτερες διακοπές, μοναδικά καταλύματα και πνευματικές αποδράσεις.
Ποιοι παράγοντες που επηρεάζουν τις διακοπές τους
- Το 60% λέει ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το περιεχόμενο OTT και οι ταινίες διαμορφώνουν τις ταξιδιωτικές αποφάσεις.
- Το 44% προτιμά προορισμούς με απλοποιημένη διαδικασία έκδοσης βίζας όπως η Ταϊλάνδη, τα ΗΑΕ και η Σρι Λάνκα.
- Το 43% αναφέρει τις απευθείας πτήσεις και τις νέες διαδρομές ως βασικούς παράγοντες που διευκολύνουν τα ταξίδια.
- Το 39% αναζητά ενεργά προσφορές και προωθητικές ενέργειες.
- Συστάσεις από φίλους και συγγενείς αξίας 30%.
Διάρκεια ταξιδιών
Το 85% σχεδιάζει να αυξήσει τα ετήσια ταξίδια του από δύο σε τέσσερα-έξι.
Το 47% στοχεύει να χρησιμοποιήσει τα μεγάλα Σαββατοκύριακα για μικρές αποδράσεις.
Το 54% προτιμά μεγαλύτερες διακοπές 8-15 ημερών, επεκτείνοντας τα τυπικά ταξίδια.
Ταξιδιωτικοί προϋπολογισμοί
Το 84% σχεδιάζει να αυξήσει τις ταξιδιωτικές δαπάνες κατά 20-50%.
Το 18% σκοπεύει να αυξήσει τον ταξιδιωτικό του προϋπολογισμό κατά 50% και πλέον.
Ποιες εμπειρίες επιλέγουν
- Το 90% προτιμά να ταξιδεύει με άλλους.
- Πολυγενεακές οικογένειες (65%).
- Φίλοι + συνάδελφοι στο 28%.
- Μοναχικοί ταξιδιώτες στο 10%.
Παράλληλα, τα ειδικά ταξίδια για να έρθουν πιο κοντά—μητέρα-κόρη, αδέρφια—κερδίζουν σε δημοτικότητα.
Οι διακοπές με γνώμονα την εμπειρία στο επίκεντρο
Το 75% δείχνει έντονο ενδιαφέρον για μοναδικές εμπειρίες.
Το 45% δίνει προτεραιότητα σε ταξίδια που βασίζονται σε φαινόμενα, όπως το Βόρειο Σέλας και τα άνθη κερασιάς.
Αύξηση στα σαφάρι, τις αυτοοδηγήσεις και τις υπαίθριες περιπέτειες (32%).
Αύξηση του γαστρονομικού τουρισμού (26%).
Ο τουρισμός εκδηλώσεων—συναυλίες, αθλήματα, φεστιβάλ—κερδίζει δυναμική (22%).
Τα ταξίδια σπα και ευεξίας καταγράφουν ενδιαφέρον 19%, με επικεφαλής την Ταϊλάνδη, το Μπαλί και την Κεράλα.
Ο παράγοντας πολυτέλειας
Το 36% προτιμά πολυτελείς εμπειρίες: supercars, πολυτελείς κρουαζιέρες, ιδιωτικά δείπνα, boutique ξενοδοχεία, ελβετικά σαλέ, προσγειώσεις σε παγετώνες.
Κορυφαίοι προορισμοί για το 2025
- Ευρώπη (Ελβετία, Γαλλία, Αυστρία),
- Νοτιοανατολική Ασία (Ταϊλάνδη, Μαλαισία),
- ΗΑΕ,
- Ιαπωνία,
- Αυστραλία,
- Νέα Ζηλανδία
Νέες μορφές ταξιδιού
Οι κρουαζιέρες (45%), οι αυτοκινούμενες διαδρομές (35%) και τα ταξίδια με τρένο σε γραφικά τοπία (20%) προτιμώνται ολοένα και περισσότερο.
Κρατήσεις
- Το 68% κάνει κράτηση online.
- Το 59% αναζητά ανθρώπινη αλληλεπίδραση μέσω τηλεφωνικών κλήσεων ή επισκέψεων.
- Το 58% προτιμά έναν συνδυασμό διαδικτυακής ευκολίας με προσωπική καθοδήγηση.
Διάφορα στυλ ταξιδιού προσελκύουν τους σύγχρονους Ινδούς εξερευνητές :
- Το 35% επιλέγει μερικώς ξεναγήσεις.
- Το 33% επιλέγει πλήρως οργανωμένες εμπειρίες.
- Το 32% προτιμά ταξίδια που σχεδιάζονται εξ ολοκλήρου από μόνο του.
Η βιωσιμότητα κερδίζει την προσοχή
Το 37% των ταξιδιωτών δίνει προτεραιότητα σε βιώσιμες και οικολογικά συνειδητές ταξιδιωτικές επιλογές.
Τεχνητή νοημοσύνη
Το 35% βασίζεται σε ψηφιακές πλατφόρμες και εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης για τον σχεδιασμό, την κράτηση και τα δρομολόγια.