Οι ταξιδιωτικές τάσεις των Βρετανών επηρεάζονται από το κόστος ζωής, το κλίμα και τις πολιτικές εξελίξεις, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση του ANTΟR

Αισιόδοξες παραμένουν οι τουριστικές αρχές της Μεγάλης Βρετανίας για τη συνέχιση της αύξησης των ταξιδιών στο εξωτερικό το 2026, αν και με πιο συγκρατημένο ρυθμό σε σχέση με το 2025, σύμφωνα με την Ένωση Εθνικών Οργανισμών Τουρισμού (ANTOR) και την έκθεση Destination Trends Report 2025-26.

Η έκθεση αποτυπώνει πώς το αυξημένο κόστος ζωής, τα καιρικά φαινόμενα και οι πολιτικές εξελίξεις επηρεάζουν τις επιλογές των Βρετανών ταξιδιωτών, με άνοδο των ταξιδιών εκτός αιχμής, αναζήτηση αυθεντικών εμπειριών και πολυτελών επιλογών.

Αύξηση 11% το 2025 – συγκρατημένη ανάπτυξη το 2026

Το 76% των μελών της ANTOR κατέγραψε μέση αύξηση 11% στους Βρετανούς επισκέπτες φέτος, σε σύγκριση με το 2024, ενώ 77% εκτιμά ότι οι τέσσερις τελευταίοι μήνες του 2025 θα κινηθούν ακόμη καλύτερα.

Για το 2026, η δυναμική ανάπτυξης αναμένεται να επιβραδυνθεί, ωστόσο το κλίμα παραμένει θετικό:

● Το 95% των μελών δηλώνει αισιόδοξο για τη νέα χρονιά.

● Το 88% αναμένει αύξηση άνω του 5% στους Βρετανούς τουρίστες.

● Το 24% προβλέπει διψήφια άνοδο άνω του 10% στα επισκεπτικά ρεύματα.

Σύμφωνα με την ANTOR, οι επιδόσεις διαφέρουν ανάλογα με το είδος του προορισμού, καθώς οι οικονομικές πιέσεις συνεχίζουν να επηρεάζουν τις επιλογές ταξιδιωτών.

Κορυφαία τα ευρωπαϊκά “sunshine” destinations – αυξάνεται το ενδιαφέρον για αυθεντικές εμπειρίες

Οι βραχυπρόθεσμοι ηλιόλουστοι προορισμοί της Ευρώπης, όπως η Μεσόγειος, εμφανίζουν την καλύτερη απόδοση σε σχέση με τα προ πανδημίας επίπεδα. Αντίθετα, οι αστικοί προορισμοί της Βόρειας και Κεντρικής Ευρώπης καταγράφουν υποχώρηση σε σχέση με το 2024.

Οι μακρινοί ηλιόλουστοι προορισμοί, όπως η Καραϊβική και η Δυτική Αφρική, παραμένουν κάτω από τα επίπεδα του 2019, αλλά παρουσιάζουν σημάδια ανάκαμψης.

Την ίδια ώρα, οι προορισμοί “ανακάλυψης” στην Ασία συνεχίζουν την ανοδική πορεία τους, ενισχυμένοι από τη μεταπανδημική ανάκαμψη και το αυξανόμενο πολιτιστικό ενδιαφέρον που δημιουργούν τα social trends.

Παράλληλα, η αυθεντικότητα αναδεικνύεται σε βασικό κριτήριο επιλογής, με ολοένα περισσότερους ταξιδιώτες να αναζητούν τοπικές, βιωματικές εμπειρίες. Στην κορυφή των προτιμήσεων βρίσκονται επίσης οι πολυτελείς εμπειρίες, ειδικά σε μακρινούς, εξωτικούς προορισμούς.

Οικονομία, καιρός και πολιτική διαμορφώνουν τις ταξιδιωτικές επιλογές

Η έκθεση επισημαίνει ότι οι οικονομικοί παράγοντες παραμένουν ο καθοριστικός παράγοντας για τους Βρετανούς ταξιδιώτες. Οι περισσότεροι επιλέγουν πιο προσιτούς, κοντινούς προορισμούς με ήλιο και περιορίζουν τα ακριβότερα μακρινά ταξίδια.

Ταυτόχρονα, οι ακραίες καιρικές συνθήκες και η αύξηση του κόστους ζωής ενθαρρύνουν τη μετατόπιση των ταξιδιών εκτός υψηλής περιόδου, ενώ τα θερμότερα καλοκαίρια στο Ηνωμένο Βασίλειο ενισχύουν τον εγχώριο τουρισμό.

Προορισμοί που έχουν επηρεαστεί από πολιτικές αλλαγές ή προβλήματα υπερτουρισμού παρουσιάζουν χαμηλότερες επιδόσεις σε σχέση με την προ πανδημίας περίοδο.

«Οι ταξιδιώτες γίνονται πιο συνειδητοί και αναζητούν ποιότητα»

Ο Manuel Butler, πρόεδρος της ANTOR και διευθυντής του Ισπανικού Οργανισμού Τουρισμού στο Ηνωμένο Βασίλειο, σημείωσε:

«Η φετινή έκθεση καταγράφει συνεχή ανάπτυξη 11% για τα περισσότερα μέλη μας, αλλά και μια ξεκάθαρη μετατόπιση στον τρόπο με τον οποίο οι Βρετανοί επιλέγουν να ταξιδεύουν.

Οι πιέσεις του κόστους ζωής, η κλιματική αλλαγή και τα παγκόσμια γεγονότα οδηγούν σε ένα πιο συνειδητό, εμπειρικό μοντέλο ταξιδιού. Οι ταξιδιώτες επιλέγουν αυθεντικότητα, αξία και ποιότητα – λιγότερα αλλά ουσιαστικότερα ταξίδια».

Σύμφωνα με τον ίδιο, η προοπτική για το 2026 είναι θετική και προσαρμοστική, με αναμενόμενη μέση αύξηση 5% στους Βρετανούς τουρίστες για τη συντριπτική πλειοψηφία των προορισμών-μελών της ANTOR.