
Σύνταξη: tourismtoday.gr
Στο +3,3% κινήθηκε η παγκόσμια ζήτηση από επιβάτες για αεροπορικά ταξίδια τον Μάρτιο, σύμφωνα με τα δεδομένα από την Διεθνή Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA).
- Η συνολική ζήτηση, αυξήθηκε 3,3% σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2024. Η συνολική χωρητικότητα, μετρούμενη σε διαθέσιμα χιλιόμετρα θέσεων (ASK), αυξήθηκε 5,3% σε ετήσια βάση. Ο συντελεστής πληρότητας τον Μάρτιο ήταν 80,7% (-1,6 μονάδες σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2024).
- Η διεθνής ζήτηση ήταν στο +4,9% σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2024. Η χωρητικότητα στο +7% σε ετήσια βάση και ο συντελεστής πληρότητας ήταν 79,9% (-1,7 ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2024).
- Η εγχώρια ζήτηση αυξήθηκε 0,9% σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2024 και η χωρητικότητα 2,5% σε ετήσια βάση. Ο συντελεστής πληρότητας ήταν 82,0% (-1,3 μονάδες σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2024).
Περιφερειακή Ανάλυση – Διεθνείς Αγορές Επιβατών
Η διεθνής αύξηση του RPK επιβραδύνθηκε στο 4,9% τον Μάρτιο σε ετήσια βάση από το 5,9% που αναφέρθηκε για τον Φεβρουάριο και από το 12,5% που αναφέρθηκε τον Ιανουάριο. Αυτή η επιβράδυνση από τον Ιανουάριο αντανακλά σε μεγάλο βαθμό την τελική ομαλοποίηση των συγκρίσεων ζήτησης σε ετήσια βάση μετά την COVID.
Η περιοχή Ασίας-Ειρηνικού είχε την ισχυρότερη απόδοση μεταξύ των περιοχών με ανάπτυξη 9,9%. Οι συντελεστές πληρότητας μειώθηκαν σε κάθε περιοχή, καταγράφοντας συνολική μείωση -1,7 ποσοστιαίων μονάδων.
- Οι αεροπορικές εταιρείες σε Ασία-Ειρηνικό (APAC) ανέφεραν αύξηση 9,9% στη ζήτηση σε ετήσια βάση. Η χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 11,6% σε ετήσια βάση και ο συντελεστής πληρότητας ήταν 84,1% (-1,3 ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2024).
- Οι αερομεταφορείς σε Ευρώπη, κατέγραψαν αύξηση ζήτησης κατά 4,9% σε ετήσια βάση. Η χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 6,9% σε ετήσια βάση και ο συντελεστής πληρότητας ήταν 78,2% (-1,5 ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2024).
- Οι αερομεταφορείς της Μέσης Ανατολής κατέγραψαν μείωση της ζήτησης κατά -1,0% σε ετήσια βάση. Η χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 2,8% σε ετήσια βάση και ο συντελεστής πληρότητας ήταν 74,6% (-2,9 μονάδες σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2024).
Η μείωση της ζήτησης πιθανότατα σχετίζεται με τη χρονική στιγμή του Ραμαζανιού, η οποία επηρεάζει τα ταξιδιωτικά πρότυπα. - Οι αερομεταφορείς της Βόρειας Αμερικής κατέγραψαν μείωση της ζήτησης κατά -0,1% σε ετήσια βάση. Η χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 2,0% σε ετήσια βάση και ο συντελεστής πληρότητας ήταν 83,0% (-1,8 ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2024).
Ενώ η ζήτηση σημείωσε συρρίκνωση για δεύτερο συνεχόμενο μήνα σε ετήσια βάση, είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι πρόκειται για βελτίωση σε σχέση με την πτώση -1,5% που αναφέρθηκε για τον Φεβρουάριο. - Οι αεροπορικές εταιρείες της Λατινικής Αμερικής κατέγραψαν αύξηση της ζήτησης κατά 7,7% σε ετήσια βάση.
Η χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 12,1% σε ετήσια βάση. Ο συντελεστής πληρότητας ήταν 80,9% (-3,3 μονάδες σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2024). - Οι αφρικανικές αεροπορικές εταιρείες κατέγραψαν αύξηση της ζήτησης κατά 3,3% σε ετήσια βάση. Η χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 3,5% σε ετήσια βάση.
Ο συντελεστής πληρότητας ήταν 70,1% (-0,2 μονάδες σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2024).
«Η ζήτηση επιβατών αυξήθηκε 3,3% σε ετήσια βάση τον Μάρτιο, σημειώνοντας μικρή ενίσχυση από την άνοδο 2,7% που αναφέρθηκε τον Φεβρουάριο, δήλωσε ο Willie Walsh, Γενικός Διευθυντής της IATA.
Ωστόσο, η αύξηση της χωρητικότητας 5,3% ξεπέρασε την αύξηση της ζήτησης, οδηγώντας σε μείωση του συντελεστή πληρότητας από τα ιστορικά υψηλά στο 80,7% σε ολόκληρο το σύστημα.
Υπάρχουν ακόμη πολλές εικασίες σχετικά με τις πιθανές επιπτώσεις των δασμών και άλλων οικονομικών αντιξοοτήτων στα ταξίδια.
Ενώ η μικρή μείωση της ζήτησης στη Βόρεια Αμερική πρέπει να παρακολουθείται προσεκτικά, τα στοιχεία του Μαρτίου συνέχισαν να δείχνουν ένα παγκόσμιο πρότυπο ανάπτυξης για τα αεροπορικά ταξίδια.
Αυτό σημαίνει ότι οι προκλήσεις που σχετίζονται με την εξυπηρέτηση περισσότερων ατόμων που χρειάζεται να ταξιδέψουν, ειδικά η ανακούφιση των προβλημάτων της αλυσίδας εφοδιασμού και η διασφάλιση επαρκούς χωρητικότητας στα αεροδρόμια και τη διαχείριση της εναέριας κυκλοφορίας παραμένουν επείγουσες».