Στους «πρωταγωνιστές» της εορταστικής περιόδου ανήκουν οι μεγάλες εμπορικές επιφάνειες που κατάφεραν να ενισχύσουν τα μεγέθη τους, απορροφώντας ένα σχετικά μεγαλύτερο μερίδιο της υφιστάμενης καταναλωτικής δαπάνης, σε σχέση με πέρυσι. Ενδεικτικό, εξάλλου, είναι το μποτιλιάρισμα περίπου πέντε χιλιομέτρων που σημειώθηκε στην Αττική Οδό το μεσημέρι της Κυριακής 22 Δεκεμβρίου και αποδίδεται στον μεγάλο αριθμό ατόμων που κατευθύνθηκαν στο «εκπτωτικό χωριό» McArthurGlen και το γειτονικό σε αυτό εμπορικό πάρκο «Smart Park».

Σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία που έχει στη διάθεσή του το Capital.gr, σε όλα τα μεγάλα εμπορικά κέντρα, που βρίσκονται στην Αττική, η επισκεψιμότητα αυξήθηκε σε ποσοστό έως και 10%, ενώ το σαββατοκύριακο (21,22 Δεκεμβριόυ) πριν από τα Χριστούγεννα η κίνηση στα malls ήταν ιδιαίτερα ενισχυμένη.

Στροφή στα malls
Στα εμπορικά κέντρα The mall Athens και Golden Hall η κυκλοφορία ήταν ιδιαίτερα αυξημένη την εορταστική περίοδο. Παράγοντες της αγοράς, εκτιμούν ότι η επισκεψιμότητα ενισχύθηκε, κατ’ ελάχιστο, σε μεσαίο μονοψήφιο ποσοστό, σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2012. Η εξέλιξη αυτή αποτελεί συνέχεια του θετικού μομέντουμ του εννεάμηνου του 2013, οπότε τα καταστήματα των malls της Lamda Development (συμπεριλαμβανομένου του Mediterranean Cosmos στη Θεσσαλονίκη) εμφάνισαν αύξηση τζίρου 4%. Το μέγεθος αυτό συγκρίνεται με το αντίστοιχο του 2012 και καταγράφεται για πρώτη φορά από την έναρξη της κρίσης.

Την ίδια στιγμή, ο κύκλος εργασιών που πραγματοποίησε το McArthurGlen το σαββατοκύριακο της 21ης και 22ης Δεκεμβρίου αντιστοιχεί στο 60% του κύκλου εργασιών για το σύνολο της εβδομάδας, με τον αριθμό των επισκεπτών να τοποθετείται σε περίπου 40.000 άτομα (για καθεμία από τις δύο ημέρες του σαββατοκύριακου).

Στο «εκπτωτικό χωριό» η επισκεψιμότητα εκτιμάται ότι αυξήθηκε σε ποσοστό της τάξης του 10%, συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του 2013. Αυξημένος ήταν ο αριθμός των επισκεπτών και στο «Smart Park» που το κατά το εννεάμηνο αύξησε την μέση επισκεψιμότητα κατά 26%.

Αύξηση των επισκεπτών έως 10% εμφάνισε και το Athens Heart, κατά την εορταστική περίοδο, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2012, ενώ η επισκεψιμότητα ενισχύθηκε ιδιαίτερα την Κυριακή 22 Δεκεμβρίου.

Δημήτρης Δελεβέγκος

www.capital.gr