
Σύνταξη: tourismtoday.gr
Ένας πόλεμος προσφορών αναμένεται να πυροδοτηθεί μεταξύ της ιδιοκτήτριας της British Airways IAG, του ομίλου Air France-KLM και του Lufthansa Group, με την ιδιωτικοποίηση της TAP Air Portugal.
Ο Fernando Medina, υπουργός Οικονομικών της Πορτογαλίας ανακοίνωσε ότι το υπουργικό συμβούλιο ενέκρινε την πώληση τουλάχιστον του 51% του κρατικού αερομεταφορέα.
Επισήμανε ότι υπάρχει αξία στις «προνομιακές συνδέσεις» της TAP με τον πορτογαλόφωνο κόσμο, σε χώρες μεταξύ άλλων όπως η Βραζιλία, η Αγκόλα και η Μοζαμβίκη.
«Υπάρχουν ενδιαφερόμενες αεροπορικές εταιρείες που το έχουν δηλώσει δημόσια, είπε.
Αυτό είναι ένα θετικό σημάδι για την επιτυχία της ιδιωτικοποίησης».
Η IAG έδειξε ενδιαφέρον για την TAP
Ο Luis Galleg, διευθύνων σύμβουλος της IAG, δήλωσε στη Λισαβόνα πώς «θα πρέπει να μελετήσουμε τη διαδικασία της ιδιωτικοποίησης. Να εξετάσουμε προσεκτικά τις λεπτομέρειες.
Είμαστε αισιόδοξοι και πιστεύουμε ότι ο TAP μπορεί να γίνει άλλη μια ιστορία επιτυχίας εντός της IAG».
Η IAG συμφώνησε να αγοράσει την ισπανική Air Europa νωρίτερα μέσα στο έτος, ενώ η Lufthansa αγόρασε την ιταλική ITA Airways, τον διάδοχο της καταργημένης Alitalia.
Όπως υπογράμμισε εκπρόσωπος της Lufthansa «ο όμιλος μας επιδιώκει πάντα να έχει ενεργό ρόλο στην εδραίωση της αγοράς. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η προγραμματισμένη πώληση ενός μεριδίου στον TAP είναι ενδιαφέρουσα για εμάς».
Η γερμανική αεροπορική εταιρεία και ο TAP θα αλληλοσυμπληρώνονται, ειδικά μέσω των δρομολογίων του πορτογαλικού αερομεταφορέα προς τη Νότια Αμερική.
Η TAP εκτιμάται ότι αξίζει περίπου 1 δισεκατομμύριο ευρώ αφού επέστρεψε στα κέρδη πέρυσι μετά από μια κυβερνητική διάσωση κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Οι εργαζόμενοι της αεροπορικής εταιρείας θα λάβουν το 5%, ενώ το ποσοστό που θα κρατήσει στα χέρια του το κράτος, δεν έχει ακόμη καθοριστεί.