
Σύνταξη: tourismtoday.gr
Όποιος πετάει με κινεζική αεροπορική εταιρεία από το Schiphol προς την Κίνα, χωρίς να το γνωρίζει, ενισχύει τα ταμεία της Ρωσίας.
Σύμφωνα με έρευνα του BNR, η Ρωσία κερδίζει περίπου 18 εκατομμύρια ευρώ ετησίως από τις κινεζικές πτήσεις από το Schiphol μόνο από τα τέλη ελέγχου της εναέριας κυκλοφορίας.
Η χώρα χρεώνει επίσης δικαιώματα για τη χρήση του εναέριου χώρου. Το ύψος αυτών των δικαιωμάτων είναι άγνωστο.
Η Ρωσία είναι γεωγραφικά σημαντική για τις αεροπορικές διαδρομές μεταξύ Ανατολής και Δύσης.
Τον Φεβρουάριο του 2022, η Ευρωπαϊκή Ένωση (EE) έκλεισε τον εναέριο χώρο της στα ρωσικά αεροσκάφη μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία. Ο Βλαντιμίρ Πούτιν απάντησε κλείνοντας τον ρωσικό εναέριο χώρο στις αεροπορικές εταιρείες της ΕΕ.
Ως αποτέλεσμα, αεροπορικές εταιρείες όπως η KLM και η Lufthansa αναγκάζονται να κάνουν σημαντικές παρακάμψεις προς την Ασία, με αποτέλεσμα μεγαλύτερους χρόνους ταξιδιού, περισσότερα μέλη πληρώματος, υψηλότερη κατανάλωση καυσίμων και ατά συνέπεια, πιο ακριβά εισιτήρια.
Κινεζικές αεροπορικές εταιρείες όπως η Xiamen Air, η China Southern Airlines και η China Eastern Airlines μπορούν ακόμα να χρησιμοποιούν τον ρωσικό εναέριο χώρο.
Πραγματοποιούν καθημερινές πτήσεις μέσω Ρωσίας μεταξύ Άμστερνταμ και Πεκίνου, Σανγκάης, Γκουάνγκτζου και Ξιάμεν.
Και επειδή μπορούν να χρησιμοποιούν τη συντομότερη διαδρομή, μπορούν επίσης να προσφέρουν τα φθηνότερα εισιτήρια.
Αυτό που πολλοί Ολλανδοί ταξιδιώτες ίσως δεν γνωρίζουν είναι ότι οι κινεζικές αεροπορικές εταιρείες καταβάλλουν τέλη ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας και δικαιώματα στη Ρωσία για τη χρήση του εναέριου χώρου της.
Η χρέωση για τον έλεγχο της εναέριας κυκλοφορίας είναι μια συνήθης πρακτική σε διεθνές επίπεδο. Το ποσό εξαρτάται από το βάρος του αεροσκάφους και την απόσταση που διανύει.
Για μια πτήση από το Schiphol προς την Κίνα, οι αεροπορικές εταιρείες πληρώνουν στη Ρωσία περίπου 4.000 έως 8.000 ευρώ ανά πτήση, που αντιστοιχούν σε περίπου 18 εκατομμύρια ευρώ ετησίως.
Αυτό, δείχνουν οι υπολογισμοί του BNR με βάση τα ποσοστά που δημοσίευσε το Ρωσικό Κέντρο Αεροναυτικών Πληροφοριών Πολιτικής Αεροπορίας.
Ωστόσο, η Ρωσία επιβάλλει επίσης δικαιώματα για το δικαίωμα πτήσης στον εναέριο χώρο της.
«Αν βρίσκεσαι σε στρατηγική θέση, όπως η Ρωσία, οι αεροπορικές εταιρείες δεν έχουν άλλη επιλογή, είτε να περάσουν από πάνω της είτε να κάνουν παράκαμψη», δήλωσε στο BNR ο Floris de Haan, εμπειρογνώμονας αεροπορικών θεμάτων που συνεργάζεται με το Πανεπιστήμιο Erasmus του Ρότερνταμ.
Το ποσό που χρεώνει η Ρωσία σε δικαιώματα είναι άγνωστο. Οι κινεζικές αεροπορικές εταιρείες αρνήθηκαν να παράσχουν αυτές τις πληροφορίες στο BNR.
Ωστόσο, πριν κλείσει ο ρωσικός εναέριος χώρος για τις αεροπορικές εταιρείες της ΕΕ, ο Ben Smith, διευθύνων σύμβουλος της Air France-KLM, χαρακτήρισε την πτήση πάνω από το ρωσικό έδαφος «εξαιρετικά ακριβόή».
Οι περισσότεροι ταξιδιώτες πιθανώς δεν σκέφτονται ότι βοηθούν τη Ρωσία να γεμίσει τα ταμεία της όταν αγοράζουν αεροπορικά εισιτήρια.
«Οι άνθρωποι επιλέγουν κυρίως με βάση την τιμή, τη συχνότητα, την ευκολία και το χρόνο ταξιδιού. Όχι με βάση το ποσό που πληρώνει μια αεροπορική εταιρεία στις χώρες που πετάει, είπε ο Ben Smith. Συχνά δεν γνωρίζουν καν τις χώρες που πετούν».