
Σύνταξη: tourismtoday.gr
Τους τέσσερις κύριους τύπους τουριστών που διαμορφώνουν το μέλλον στα διεθνή ταξίδια έως το 2040, αποκαλύπτει μελέτη της Deloitte.
Αυτά τα διαφορετικά είδη δείχνουν γιατί οι άνθρωποι ταξιδεύουν και τι θέλουν, που σημαίνει πως οι εταιρείες του κλάδου πρέπει να βρουν διαφορετικούς τρόπους για να καλύψουν τις συγκεκριμένες ανάγκες τους.
Ποιοι τουρίστες διαμορφώνουν το μέλλον στα ταξίδια έως το 2040
- Νεοφερμένοι: Πρόκειται για καινούργιους από χώρες όπως η Ινδία και η Κίνα. Δεν έχουν πολλά χρήματα, επομένως επιθυμούν σύντομα, φθηνά ταξίδια.
- Ερασιτέχνες: Κυρίως προέρχονται από μέρη όπως οι ΗΠΑ και η Ιαπωνία. Ταξιδεύουν στο εξωτερικό για πρώτη φορά επειδή έχουν περισσότερα χρήματα και επιλέγουν μακρινές αποδράσεις.
- Έμπειροι: Η κατηγορία αφορά ηλικιωμένους από χώρες όπως η Ισπανία και η Γαλλία. Έχουν σταθερό εισόδημα και συνήθως ταξιδεύουν με τον ίδιο τρόπο.
- Υπερ-έμπειροι: Αυτοί οι τουρίστες είναι από χώρες όπως η Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Σιγκαπούρη. Ναι μεν ταξιδεύουν πολύ, αλλά ο αριθμός των αποδράσεων τους δεν αυξάνεται αρκετά.
Τεχνολογία: Επαναπροσδιορίζοντας την ταξιδιωτική εμπειρία
Οι νέες τεχνολογίες, όπως η τεχνητή νοημοσύνη (AI), η εικονική πραγματικότητα (VR) και το Web 3, θα αλλάξουν εντελώς τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι σχεδιάζουν και απολαμβάνουν τα ταξίδια τους.
Αυτά τα εργαλεία θα επιτρέπουν στους ταξιδιώτες να βλέπουν τα μέρη εικονικά πριν κάνουν κράτηση. Αυτό θα τους δώσει μια προεπισκόπηση διαφορετικών πραγμάτων, από διάσημα αξιοθέατα μέχρι τι προσφέρουν τα θέρετρα.
Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί επίσης να παρέχει μεταφράσεις σε πραγματικό χρόνο και εξατομικευμένες προτάσεις, οι οποίες θα βοηθήσουν άτομα από διαφορετικούς πολιτισμούς και γλώσσες να ταξιδεύουν πιο εύκολα. Αυτά τα νέα πράγματα υπόσχονται να κάνουν τα ταξίδια πιο βολικά και να προσφέρουν στους ανθρώπους καλύτερες, πιο προσωπικές εμπειρίες.
Βιωσιμότητα: Μια βασική προσδοκία
Λόγω της κλιματικής κρίσης και της μεγαλύτερης ευαισθητοποίησης των ανθρώπων για το περιβάλλον, η φροντίδα για το περιβάλλον είναι πλέον απαραίτητη για τον τουριστικό κλάδο. Οι ταξιδιώτες ζητούν οικολογικές επιλογές και θέλουν να γνωρίζουν από πού προέρχονται τα πάντα.
Από πτήσεις που δεν βλάπτουν το περιβάλλον έως βιώσιμα ξενοδοχεία, οι ταξιδιώτες θέλουν οι εταιρείες να ενδιαφέρονται για το περιβάλλον και την κοινωνία.
Αυτό δημιουργεί επίσης νέους τρόπους επιχειρηματικής δραστηριότητας, όπως ταξιδιωτικές συνδρομές και κρατήσεις που επικεντρώνονται στις εμπειρίες.
Εξαιτίας αυτού, οι εταιρείες πρέπει να επανεξετάσουν τον τρόπο με τον οποίο συνήθως λειτουργούν για να παραμείνουν ανταγωνιστικές.
Προκλήσεις και ευκαιρίες για τον κλάδο
Μέχρι το 2040, οι ταξιδιωτικές εταιρείες θα αντιμετωπίσουν ορισμένες δύσκολες προκλήσεις. Για να παραμείνουν επιτυχημένες, πρέπει να αλλάξουν:
- Εξελισσόμενα επιχειρηματικά μοντέλα: Η δυνατότητα αλλαγής, εξατομίκευσης πραγμάτων και συνεργασίας με άλλες εταιρείες θα είναι πολύ σημαντική για την κάλυψη των επιθυμιών των ταξιδιωτών.
- Επιχειρησιακές καινοτομίες: Οι εταιρείες πρέπει να χρησιμοποιούν την τεχνολογία για να κάνουν τα πράγματα ευκολότερα για τους ταξιδιώτες και να προσφέρουν καλύτερες υπηρεσίες.
- Παγκόσμιοι κίνδυνοι: Η πολιτική αστάθεια, ο αυξανόμενος εθνικισμός και οι κυβερνοαπειλές φέρνουν κινδύνους στο μέλλον των ταξιδιών, απαιτώντας προληπτική διαχείριση κινδύνων.
Εάν οι τουριστικές εταιρείες αρχίσουν να χρησιμοποιούν τις νεότερες τεχνολογίες, επικεντρωθούν πραγματικά στη βιωσιμότητα και αλλάξουν για να ανταποκριθούν στις επιθυμίες διαφορετικών ταξιδιωτών από όλο τον κόσμο, σίγουρα μπορούν να αξιοποιήσουν στο έπακρο αυτό το ζωντανό περιβάλλον.