Σύνταξη: tourismtoday.gr

Μέχρι τα τέλη Απριλίου, οι κρατήσεις για καλοκαιρινές διακοπές από Γερμανία σε τουριστικά πρακτορεία και σε online ταξιδιωτικές πύλες ανέρχονται σε πάνω από 10 δις ευρώ, σύμφωνα με την Travel Data + Analytics (TDA).

Αυτό σημαίνει ότι οι Γερμανοί έχουν πραγματοποιήσει το 68% των κρατήσεων σε σύγκριση με το περσινό καλοκαίρι (προηγούμενος μήνας: 61%).
Τον Απρίλιο, το 69% του μηνιαίου κύκλου εργασιών αποδόθηκε στη θερινή περίοδο, τέσσερις ποσοστιαίες μονάδες λιγότερο από ό,τι πέρυσι.

Με μερίδιο 24% στις πωλήσεις, σχεδόν το ένα τέταρτο των ταξιδιωτικών δαπανών αφορά early booking για φέτος καθώς και κρατήσεις για χειμερινές ή καλοκαιρινές διακοπές το 2026.
Η φετινή θερινή περίοδος έχει σχεδόν χάσει τον ισχυρό όγκο πρώιμων κρατήσεων σε σύγκριση με την τρέχουσα κατάσταση στα τέλη Απριλίου 2025.

Η πολλά υποσχόμενη άνοδος των πωλήσεων 25% τον Νοέμβριο ή 18% στα τέλη του 2024 έχει πλέον περιοριστεί στο +3%.

Το γεγονός ότι το σωρευτικό ισοζύγιο πωλήσεων τον περασμένο μήνα κρατήσεων μειώθηκε κατά τέσσερις ολόκληρες ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα, πιθανότατα οφείλεται και στις καθυστερημένες διακοπές του Πάσχα τον Απρίλιο.
Οι μήνες των διακοπών τείνουν πάντα να είναι πιο αδύναμοι όσον αφορά τις κρατήσεις.

Ωστόσο, ένας ταξιδιωτικός προορισμός είναι ιδιαίτερα εμφανής με σημαντικά άνω του μέσου όρου μειώσεις στις εισερχόμενες κρατήσεις. Για τις ΗΠΑ, οι πωλήσεις προκρατημένων ταξιδιών τον Απρίλιο ήταν μόνο οι μισές από ό,τι τον ίδιο μήνα πέρυσι (-51%).

Οι εισερχόμενες κρατήσεις για διακοπές

Τον Απρίλιο του 2025, οι εισερχόμενες κρατήσεις για διακοπές στην αγορά των ταξιδιωτικών πρακτόρων ήταν σχετικά απογοητευτικές, με ετήσια μείωση 12%.

Μια πτώση 17% για τις καλοκαιρινές δραστηριότητες σημαίνει ότι το σωρευτικό ισοζύγιο πωλήσεων για τη θερινή περίοδο του 2025 μειώθηκε κατά 4 ολόκληρες ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα, σε ένα υπόλοιπο συν 3%.

Από την άλλη πλευρά, η χειμερινή περίοδος 2024/25 ολοκληρώνεται με μια αξιοπρεπή άνοδο 8% στις πωλήσεις χάρη σε έναν αξιοπρεπή όγκο πωλήσεων τελευταίας στιγμής για τις διακοπές του Πάσχα, ακόμη και αν ο αριθμός των χειμερινών παραθεριστών που έκαναν κράτηση δεν συμβαδίζει απόλυτα με την περίοδο του προηγούμενου έτους (-3%).

Στο +8% οι κρατήσεις την χειμερινή περίοδο

Η χειμερινή περίοδος έφτασε στο τέλος της με το τέλος του μήνα κρατήσεων Απριλίου και το τελικό αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό, με αύξηση 8% στις πωλήσεις σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

Χάρη στις καλές κρατήσεις τελευταίας στιγμής για τις διακοπές του Πάσχα τον Απρίλιο (+16%), το αποτέλεσμα βελτιώθηκε ακόμη και κατά μία ποσοστιαία μονάδα σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα.
Και τα δύο κανάλια πωλήσεων επωφελήθηκαν από την αύξηση των πωλήσεων φέτος σε συγκρίσιμο βαθμό. Οι πωλήσεις σταθερών ειδών αντιπροσώπευαν τα δύο τρίτα των χειμερινών διακοπών, στο +7%.

Οι διαδικτυακές πωλήσεις αυξήθηκαν μόνο ελαφρώς καλύτερα, στο 8%. Η άνοδος σε προϊόντα με ανάγκη συμβουλευτικών υπηρεσιών, όπως οι διακοπές μεγάλων αποστάσεων (+7%) και οι κρουαζιέρες (+12%), που μαζί αντιπροσωπεύουν ένα καλό 40% των χειμερινών πωλήσεων, είχαν θετικό αντίκτυπο στο σύνολο.