Σύνταξη: tourismtoday.gr

Ο παγκόσμιος κλάδος σε ταξιδιωτικά πρακτορεία επεκτείνεται με γρήγορους ρυθμούς, όπως αποκαλύπτει μελέτη της Future Market Insights (FMI).

Οι εταιρείες ανταγωνίζονται σκληρά για να καλύψουν τις μεταβαλλόμενες ανάγκες τόσο των τουριστών για διακοπές όσο και για επαγγελματίες ταξιδιώτες.

Ποια ταξιδιωτικά πρακτορεία κατέχουν το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς

  • Ο Expedia Group, η Booking Holdings και ο TUI Group, κυριαρχούν στο μερίδιο αγοράς με περίπου 40% μέσω της παροχής σειράς υπηρεσιών για κρατήσεις σε πτήσεις, ξενοδοχεία, ενοικιάσεις αυτοκινήτων και προσαρμοσμένα πακέτα διακοπών.
    Χρησιμοποιούν προηγμένες τεχνολογικές πλατφόρμες, ταξιδιωτικές προτάσεις βάσει τεχνητής νοημοσύνης και προσαρμοσμένη υποστήριξη πελατών για να μεγιστοποιήσουν την εμπειρία των χρηστών και να απλοποιήσουν τις διαδικασίες κράτησης.
  •  American Express Global Business Travel (Amex GBT), το TripAdvisor και το Carlson Wagonlit Travel (CWT), έχουν μερίδιο αγοράς 30%.
    Αυτά τα πρακτορεία εξυπηρετούν τόσο επαγγελματικά ταξίδια όσο και ταξίδια αναψυχής καθώς και εξειδικευμένες υπηρεσίες όπως ταξίδια κινήτρων, προγραμματισμός εταιρικών συναντήσεων και ξεναγήσεις.
    Η εξατομίκευση των ταξιδιωτικών λύσεων και η τοπική γνώση έχουν προσελκύσει τους περιφερειακούς πελάτες προς αυτές.
  • Το Travel Leaders Group, το Flight Center Travel Group, το BCD Travel και η Priceline κατέχουν περίπου το 20% της αγοράς.
    Καλύπτουν συγκεκριμένες ανάγκες των πελατών, όπως ο τουρισμός περιπέτειας, τα πολυτελή ταξίδια και οι φιλικές προς τον προϋπολογισμό ταξιδιωτικές επιλογές.
    Προσφέροντας προσαρμοσμένα πακέτα δρομολογίων και ειδικών προσφορών, προσελκύουν όσους θέλουν μοναδικές εμπειρίες.
  • Ανεξάρτητοι πάροχοι υπηρεσιών, όπως τουριστικά γραφεία και ξεναγοί που βασίζονται στο διαδίκτυο, αποτελούν το 10% της αγοράς.
    Αυτοί οι χειριστές είναι πρόθυμοι να παρέχουν εξαιρετικά προσαρμοσμένες ταξιδιωτικές εμπειρίες σε προσιτές τιμές.
    Απευθύνονται σε ταξιδιώτες που επιθυμούν εξατομικευμένα δρομολόγια ή προορισμούς εκτός διαδρομής, όπως ιδιωτικές εκδρομές σε λιγότερο επισκέψιμες χώρες ή περιηγήσεις ειδικού ενδιαφέροντος, όπως για φωτογραφία ή γαστρονομία.

Οι παίκτες που διαμόρφωσαν την αγορά ταξιδιωτικών πρακτορείων το 2024

  • Expedia Group: Επικεντρώθηκε στη βελτίωση της εμπειρίας των ταξιδιωτών προσφέροντας περισσότερα καταλύματα διακοπών.
    Επιπλέον, λάνσαρε την τεχνολογία σχεδιασμού ταξιδιών με τεχνητή νοημοσύνη, επιτρέποντας στους τουρίστες να δημιουργούν εξατομικευμένα ταξιδιωτικά σχέδια με προσαρμοσμένες προτάσεις με βάση τα ενδιαφέροντά τους.
  • Booking Holdings: Επέκτεινε το τμήμα πολυτελείας της μέσω νέων συνεργασιών με boutique ξενοδοχεία και πολυτελή θέρετρα.
    Η Booking Holdings εισήγαγε επίσης μια κινητή υπηρεσία θυρωρού, δίνοντας τη δυνατότητα στους ταξιδιώτες να επωφεληθούν από τη βοήθεια εν κινήσει ενώ ταξιδεύουν, επεκτείνοντας περαιτέρω την πελατοκεντρική στρατηγική της.
  • TUI Group: Έκανε σημαντικά άλματα προς τη βιωσιμότητα με την κυκλοφορία πακέτων οικολογικού τουρισμού.
    Αυτά περιελάμβαναν αντιστάθμιση άνθρακα και βιώσιμα καταλύματα για να βοηθήσουν τους ταξιδιώτες να περιορίσουν τον αντίκτυπο τους αλλά να έχουν υπεύθυνα ταξίδια.
  • TripAdvisor: Επεκτάθηκε σε νέες αγορές με πιο μοναδικές δραστηριότητες, εστιάζοντας σε τοπικές εκδρομές, γαστρονομικές εμπειρίες και περιπέτειες εκτός διαδρομής.
    Αυτά τα νέα προϊόντα απευθύνονταν ιδιαίτερα σε Millennials και Gen Z, που αναζητούν πιο αυθεντικές, καθηλωτικές ταξιδιωτικές εμπειρίες.
  • CWT: Βελτιωμένες εταιρικές ταξιδιωτικές υπηρεσίες μέσω της προσθήκης προηγμένων εργαλείων για τον εξορθολογισμό της διαχείρισης επαγγελματικών ταξιδιών.
    Οι καινοτομίες αυτές, υποστήριξαν τις επιχειρήσεις στη βελτιστοποίηση της χρήσης των ταξιδιωτικών κρατήσεων, βελτιώνοντας την αποτελεσματικότητα και την εξοικονόμηση πόρων στους εταιρικούς πελάτες.
  • Flight Center Travel Group: Παρουσίασε εικονικές περιηγήσεις για τουρίστες που επιλέγουν να εξερευνήσουν προορισμούς στην άνεση του σπιτιού τους.
    Οι εικονικές εμπειρίες έδωσαν τη δυνατότητα στα άτομα να βιώσουν μέρη με έναν καθηλωτικό, εικονικό τρόπο χωρίς να χρειάζεται να φύγουν από τα σπίτια τους.

Ποιες τάσεις σε ταξιδιωτικά πρακτορεία αλλάζουν το παγκόσμιο τοπίο

  • Βιώσιμες ταξιδιωτικές προσπάθειες: Τα ταξιδιωτικά γραφεία εστιάζουν περισσότερο στη βιωσιμότητα με την αυξημένη επιθυμία για πράσινο από τους καταναλωτές.
    Ο TUI Group και άλλα πρακτορεία ηγούνται της επιβάρυνσης λανσάροντας προσφορές διακοπών με ουδέτερες εκπομπές άνθρακα, πράσινα καταλύματα και φιλικές προς το περιβάλλον ταξιδιωτικές δραστηριότητες. Αυτό δεν εξυπηρετεί μόνο τις ανάγκες των καταναλωτών για πράσινες διακοπές αλλά και κάνει τα πρακτορεία καλούς εταιρικούς πολίτες εντός της αγοράς.
    Αυτές οι προσπάθειες καλωσορίζουν τους τουρίστες που επιθυμούν να μειώσουν το αποτύπωμα άνθρακα αλλά και να απολαύσουν αυθεντικές, βιώσιμες ταξιδιωτικές εμπειρίες. Με τη βιωσιμότητα να συνεχίζει να είναι ο κύριος κινητήριος μοχλός για τον κλάδο, θα συμμετάσχουν και άλλοι φορείς.
  • Προσαρμοσμένες ταξιδιωτικές εμπειρίες: Η τεχνολογία μεταμορφώνει τον τρόπο με τον οποίο τα ταξιδιωτικά γραφεία παρέχουν εξατομικευμένες εμπειρίες. Οι αλγόριθμοι μηχανικής μάθησης και τεχνητής νοημοσύνης βοηθούν εταιρείες όπως η Expedia Group και η Booking Holdings να εξατομικεύουν ταξιδιωτικές προτάσεις με βάση προηγούμενες κρατήσεις, likes και δραστηριότητες.
    Τα δεδομένα συλλέγονται και η ανάλυση επιτρέπει στα γραφεία να δημιουργούν εξατομικευμένα ταξίδια που προσελκύουν συγκεκριμένους ταξιδιώτες, παρέχοντας μια πιο εξατομικευμένη, βελτιωμένη εμπειρία. Αυτή η τάση αποτελεί επέκταση της συνολικής καταναλωτικής ζήτησης για εξατομικευμένες διακοπές και αυξάνει την ικανοποίηση των πελατών παρέχοντας εξατομικευμένες εμπειρίες, όπως προτιμώμενες τοποθεσίες, δραστηριότητες και καταλύματα.
    Οι εξατομικευμένες υπηρεσίες όχι μόνο αυξάνουν το επίπεδο ικανοποίησης των πελατών, αλλά βελτιώνουν και την επαναλαμβανόμενη πελατεία και την πιστότητα.
  • Τεχνολογική ολοκλήρωση: Η διαδικασία ολοκλήρωσης αλλάζει τον κλάδο των ταξιδιωτικών πρακτορείων. Η Priceline και η Viator είναι κορυφαίες εταιρείες που βελτιώνουν την ταξιδιωτική εμπειρία με εφαρμογές για κινητά, στις οποίες οι πελάτες μπορούν να κάνουν κράτηση, να οργανώσουν και να αλλάξουν τα ταξιδιωτικά τους σχέδια όπως θέλουν.
    Οι διεπαφές εξυπηρέτησης πελατών με τεχνητή νοημοσύνη είναι επίσης η πιο πρόσφατη μόδα που παρέχουν άμεσες απαντήσεις και εξατομικευμένες προτάσεις.
    Οι εικονικές περιηγήσεις, κερδίζουν γρήγορα δημοτικότητα και οι καταναλωτές μπορούν να απολαμβάνουν κοντινές, μακρινές αποδράσεις σε προορισμούς χωρίς να επιβαρύνονται με το πραγματικό κόστος του ταξιδιού.
    Τέτοιες τεχνολογικές εξελίξεις μειώνουν τον προγραμματισμό σε αποδράσεις και τον καθιστούν πιο προσιτό, ευέλικτο και εμπλουτισμένο με επιλογές για τους τουρίστες, φέρνοντας ουσιαστικά επανάσταση στον τρόπο με τον οποίο τα ταξιδιωτικά γραφεία αντιμετωπίζουν τους καταναλωτές.