
Σύνταξη: tourismtoday.gr
Το τι πυροδοτεί την επιθυμία για περιπλάνηση, αποκαλύπτει μελέτη του Expedia Group. Δείχνει το πώς θα κάνετε το τέλειο ταξιδιωτικό περιεχόμενο για την αύξηση σε κρατήσεις στον σημερινό κόσμο της τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ).
Παρουσιάζει τον τρόπο που οι ταξιδιώτες αισθάνονται, αντιδρούν και αλληλεπιδρούν με το περιεχόμενο που σχετίζεται με τις αποδράσεις.
Εντοπίζει έξι «συστατικά» που πυροδοτούν το αίσθημα της wanderlust (συναισθηματική σπίθα που καθοδηγεί τις ταξιδιωτικές αποφάσεις) για να βοηθήσουν τις μάρκες να εμπνεύσουν, να συνδέσουν και να προσελκύσουν τους τουρίστες.

Expedia Group: Τι πυροδοτεί την επιθυμία για περιπλάνηση
- Το βίντεο επηρεάζει σχεδόν τρεις φορές περισσότερο από τις στατικές εικόνες και πυροδοτεί συναισθήματα. Το 71% των ταξιδιωτών λέει ότι το βίντεο επηρέασε τις ταξιδιωτικές αποφάσεις έναντι 24% των στατικών εικόνων. Τα βίντεο μεγάλης διάρκειας πυροδοτούν τα περισσότερα συναισθήματα.
- Οι αυθεντικοί τόνοι δημιουργούν εμπιστοσύνη: Διαφάνεια (52%), σαφήνεια και αυτοπεποίθηση (46%) και αυθεντικότητα (45%) δημιουργούν τη μεγαλύτερη εμπιστοσύνη. Το αυθεντικό περιεχόμενο από χρήστες ήταν επίσης σημαντικό.
- Η σαφής αφήγηση και οι δομές ενισχύουν την αλληλεπίδραση: Οι ταξιδιώτες αλληλεπιδρούν περισσότερο με περιεχόμενο που έχει ένα σαφές άνοιγμα, ένα ενδιαφέρον μέσο και μια σαφή παρότρυνση για δράση στο τέλος. Ακόμα και τα όμορφα γραφικά δεν κατάφεραν να ανταποκριθούν όταν το μήνυμα δεν ήταν σαφές.
- Οι βέλτιστοι οπτικοί χρονισμοί ενισχύουν την κατανόηση: Σκηνές διάρκειας 2 έως 9 δευτερολέπτων επέτρεψαν στους συμμετέχοντες να δουν και να αφομοιώσουν με τον βέλτιστο τρόπο εικόνες και περιεχόμενο.
Οι γρήγορες περικοπές και οι γρήγορες αλλαγές σκηνών (λιγότερο από 2 δευτερόλεπτα) εμπόδισαν τους συμμετέχοντες να κατανοήσουν την αφήγηση και τον προορισμό. - Περιεχόμενο βελτιωμένο με τεχνητή νοημοσύνη VS δημιουργημένου από ΑΙ: Το 41% πιστεύει ότι το περιεχόμενο που δημιουργείται από ΑΙ είναι χρήσιμο, αλλά πρέπει να συνδυάζεται με ανθρώπινη παρέμβαση. Μόνο το 16% των ταξιδιωτών δεν τους πειράζει ο τρόπος δημιουργίας του περιεχομένου, αρκεί να είναι χρήσιμο.
- Η εκπροσώπηση και η σχετικότητα μετράνε: Όταν οι άνθρωποι βλέπουν τους εαυτούς τους να εκπροσωπούνται, το περιεχόμενο είναι πιο σχετικό και αξιομνημόνευτο, με το 34% να λέει ότι τα μηνύματα χωρίς αποκλεισμούς τους έκαναν να εμπιστευτούν μια ταξιδιωτική εταιρεία.
«Στο σημερινό κορεσμένο τοπίο του ταξιδιωτικού μάρκετινγκ, οι μάρκες αντιμετωπίζουν την πρόκληση να τραβήξουν την προσοχή, να εμπνεύσουν οπτικά και να αυξήσουν τις κρατήσεις.
Η νέα μας έρευνα αποτελεί ένα σχέδιο για περιεχόμενο που έχει συναισθηματική απήχηση και δημιουργεί δράση», δήλωσε ο Rob Torres, Ανώτερος Αντιπρόεδρος σε Expedia Group Advertising.

Οι γενεαλογικές διαφορές στις προτιμήσεις περιεχομένου
- Οι νεότερες γενιές νιώθουν πιο συναισθηματικά φορτισμένες -τόσο θετικά όσο και αρνητικά- απέναντι στο ταξιδιωτικό περιεχόμενο σε σύγκριση με την πιο ήρεμη Gen Χ και τους Baby Boomers.
- Οι μικρότεροι σε ηλικία, έχουν επίσης μεγαλύτερη απήχηση στα βίντεο και στο περιεχόμενο των influencers.
- Οι παλαιότερες γενιές είναι πιο πιθανό να ασχοληθούν με μηνύματα επωνυμίας, χορηγούμενα άρθρα και ταξιδιωτικούς οδηγούς.

Συναίσθημα απέναντι στην ΑΙ σε ταξιδιωτικό περιεχόμενο
Επίσης εντοπίστηκαν διαφορές στο καταναλωτικό κλίμα απέναντι στην τεχνητή νοημοσύνη στο διαφημιστικό περιεχόμενο για ταξίδια καθώς και ευκαιρίες που προσφέρονται στους επαγγελματίες του τουριστικού μάρκετινγκ.
Ενώ υπάρχει σκεπτικισμός γύρω από το περιεχόμενο που παράγεται πλήρως από ΑΙ, οι τουρίστες είναι ανοιχτοί σε αυτήν ως εργαλείο για την ενίσχυση του υπάρχοντος περιεχομένου και σε άλλους τομείς της διαδικασίας κράτησης.
- Το 64% έχει παρατηρήσει μια ταξιδιωτική διαφήμιση που πιστεύουν ότι δημιουργήθηκε από ΑΙ.
- Ενώ οι ταξιδιώτες πιστεύουν ότι το περιεχόμενο που δημιουργείται από την τεχνητή νοημοσύνη είναι χρήσιμο όταν συνδυάζεται με την ανθρώπινη παρέμβαση. Είναι πιο ενθουσιασμένοι με τη χρήση της σε πιο έξυπνες προσφορές και εργαλεία προϋπολογισμού (24%) και σε εξατομικευμένο σχεδιασμό ταξιδιών (19%).
- Οι influencers και τα τοπία που δημιουργήθηκαν πλήρως από την ΑΙ προκάλεσαν αρνητικά συναισθήματα όπως ανησυχία, σκεπτικισμό και ενόχληση.
Από γενιά σε γενιά, οι Millennials είναι οι πιο άνετοι με όλες τις χρήσεις της σε περιεχόμενο για αποδράσεις, ακολουθούμενοι από τη Gen Ζ.

Μοναδικές προτιμήσεις ανά αρχέτυπο ταξιδιώτη
Το κάθε αρχέτυπο τουρίστα έχει μοναδικές προτιμήσεις όσον αφορά το ταξιδιωτικό περιεχόμενο, συμπεριλαμβανομένης της μορφής, της εικόνας και του τόνου.
- Οι «ταξιδιώτες παραλίας» έλκονται από περιεχόμενο που παρουσιάζει πισίνες, σπα και τη χαλάρωση.
- Οι «τουρίστες πάρκων» -που τους αρέσουν οι οικογενειακές διακοπές σε θεματικά πάρκα ή σε μέρη φιλικά προς τα παιδιά- τους αρέσουν τα βίντεο σύντομης διάρκειας. Επηρεάζονται από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
- Οι «ταξιδιώτες περιπέτειας» που επιλέγουν διακοπές με επίκεντρο τη φύση στα βουνά, τα δάση και τα εθνικά πάρκα επηρεάζονται περισσότερο από το περιεχόμενο στο YouTube. Είναι πιο επιφυλακτικοί απέναντι στην τεχνητή νοημοσύνη.
- Οι «περιηγητές πόλεων» -όσοι επισκέπτονται μεγάλες πόλεις με γαστρονομικές σκηνές, νυχτερινή ζωή και ψυχαγωγία- ασχολούνται περισσότερο με βίντεο μεγάλης διάρκειας. Έλκονται από περιεχόμενο φαγητού.
- Οι «τουρίστες για πολιτισμό» που δίνουν προτεραιότητα σε ιστορικούς χώρους, περιοχές πολιτιστικής κληρονομιάς ή τοπικές εμπειρίες προτιμούν περιεχόμενο που τους εντυπωσιάζει. Βασίζονται σε διαδικτυακούς ταξιδιωτικούς ιστότοπους για έμπνευση.
- Οι «ταξιδιώτες πολυτελείας» των οποίων οι προτιμήσεις επικεντρώνονται σε luxury θέρετρα και αποκλειστικά καταφύγια νιώθουν άνετα με το περιεχόμενο ΑΙ. Συχνά εμπνέονται από το περιεχόμενο των influencers.
Για τις μάρκες που προσπαθούν να προσεγγίσουν ταξιδιώτες, το διακύβευμα δεν ήταν ποτέ υψηλότερο. Η δημιουργία περιεχομένου που πραγματικά εμπνέει την επιθυμία για περιπλάνηση είναι κρίσιμης σημασίας, σε μια εποχή που η προσοχή είναι το πιο πολύτιμο «νόμισμα».
























