Σύνταξη: tourismtoday.gr

Οι τουρίστες από την Ολλανδία εγκαταλείπουν τα παραδοσιακά προγράμματα και επιλέγουν ταξίδια που ευθυγραμμίζονται με τα δικά τους πάθη, ρυθμούς και στόχους, το 2026.
Αυτό αποκαλύπτει μελέτη της Booking.com, σχετικά τις τάσεις πώς διαμορφώνουν στο πώς θα κάνουν διακοπές την επόμενη χρονιά, οι Ολλανδοί.

Η τεχνολογία παίζει βασικό ρόλο σε αυτό, βοηθώντας στην προσαρμογή των αποδράσεων ακόμη περισσότερο στον ταξιδιώτη.

Όταν οι αναμνήσεις γίνονται προορισμοί

Το 2026, η νοσταλγία θα αποκτήσει ένα νέο διαβατήριο. Δεν θα είναι πλέον κάτι που αφήνουμε στο παρελθόν, αλλά κάτι που θα ξαναμπούμε με την τεχνολογία που το καθιστά δυνατό.

Οι τουρίστες, λαχταρούν τις εμπειρίες και τις αναμνήσεις του παρελθόντος, όπως εκείνο το κάμπινγκ στη Γαλλία, τις ετήσιες οικογενειακές διακοπές ή εκείνο το χωριό όπου ο χρόνος φαινόταν να έχει σταματήσει. Για πολλούς, αυτά τα ταξίδια είναι βαθιά συναισθηματικά ριζωμένα και υπάρχει η επιθυμία να ξαναζήσουν αυτές τις σημαντικές στιγμές και να τις μοιραστούν με άλλους.

  • Το 39% των Ολλανδών ταξιδιωτών σκέφτονται να αναδημιουργήσουν μια ανάμνηση ή φωτογραφία από ένα ταξίδι χρησιμοποιώντας την τεχνολογία για να εντοπίσουν την ακριβή τοποθεσία όπου τραβήχτηκε η αρχική φωτογραφία και στη συνέχεια να ταξιδέψουν ξανά εκεί.
  • Σύμφωνα με το 41%, ο κύριος λόγος για αυτό είναι να ξαναζήσουν αναμνήσεις με την οικογένεια ή τους φίλους τους.
  • Περισσότερο από το ένα τρίτο (35%) αναζητά συνειδητά μέρη που προκαλούν αυτό το συναίσθημα της νεότητας ή της επιστροφής στο σπίτι.
  • Το 29% βλέπει ακόμη και ταξίδια ως ορόσημα, όπως μια στιγμή προσωπικής ανάπτυξης ή επανασύνδεση με ανθρώπους από το παρελθόν (31%). Το παρελθόν ταξιδεύει, αλλά με μια σύγχρονη πινελιά.

Η αγάπη, η φιλία και το ομαδικό πνεύμα σε δοκιμασία

Το 2026, οι διακοπές θα γίνουν η απόλυτη δοκιμασία για κάθε σχέση, από την αγάπη μέχρι τη φιλία και την εργασία. Σχεδόν οι μισοί (49%) Ολλανδοί είναι ανοιχτοί σε ένα ταξίδι με έναν σύντροφο, συνάδελφο ή νέο φίλο για να ανακαλύψουν πόσο καλά συνδέονται.

Οι τρόποι με τους οποίους οι ταξιδιώτες δοκιμάζουν τις σχέσεις είναι τόσο δημιουργικοί όσο και αποκαλυπτικοί.

  • Το 47% θα επέλεγε σκόπιμα μια απομακρυσμένη τοποθεσία για να δει πώς το άλλο άτομο αντιδρά στην ταλαιπωρία.
  • Το 62% θα άφηνε το άλλο άτομο να αναλάβει την πρωτοβουλία.
  • Το 44% θα αναζητούσε την πρόκληση σε μία απόδραση γεμάτη περιορισμούς, όπως ένας προϋπολογισμός, γλωσσικά εμπόδια ή ελάχιστο Wi-Fi.

Αυτά τα τεστ σχέσεων υπογραμμίζουν μια αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι προσεγγίζουν τις διακοπές. Όχι μόνο ως χαλάρωση, αλλά και ως καθηλωτική εμπειρία και έναν τρόπο δοκιμής της συμβατότητας, της προσαρμοστικότητας και της ομαδικής εργασίας.

Αναμνηστικά με γεύση

Πείτε αντίο στα σουβενίρ μαγνήτες ψυγείου. Το 2026, η κουζίνα θα αποκτήσει μια εντελώς νέα μορφή. Μετατρέπεται σε μια πολιτιστική σκηνή γεμάτη αναμνήσεις, design και γεύση.
Οι τουρίστες αναζητούν όλο και περισσότερο βρώσιμους θησαυρούς, μετατρέποντας τις κουζίνες σε βιτρίνες παγκόσμιου πολιτισμού.

  • Σχεδόν οι μισοί (43%) Ολλανδοί αναζητούν όμορφα μαγειρικά σκεύη ή τοπικά είδη πρώτης ανάγκης στις διακοπές τους, από χειροποίητα βάζα μπαχαρικών μέχρι κουτιά με χειροποίητο ελαιόλαδο.
  • Το 44% θα ταξίδευε μάλιστα ειδικά σε προορισμούς γνωστούς για τα είδη πρώτης ανάγκης και τα μαγειρικά σκεύη.
  • Τα βρώσιμα αναμνηστικά φέρουν μια γευστική σημασία και ανάμνηση (16%) επιτρέποντας τους να ξαναζούν τον προορισμό τους με κάθε γεύμα.

Κυνηγώντας τη σιωπή στη φύση

Μέσα στον θόρυβο της καθημερινής ζωής, περιτριγυρισμένοι από την τεχνολογία και μπροστά σε οθόνες, όλο και περισσότεροι τουρίστες θα προτιμήσουν τη σιωπή και την ηρεμία την επόμενη χρονιά.

  • Το 42% των Ολλανδών θα επιλέξει αποδράσεις πιο κοντά στη φύση, με τη Gen Ζ (33%) να αναζητά ιδιαίτερα συνειδητά αυτή την ηρεμία.
  • Το 14% θα χρησιμοποιήσει τις διακοπές του για να ανακαλύψει νέα, πιο ήρεμα χόμπι. Από την παρατήρηση εντόμων και πεταλούδων (45%) μέχρι το ψάρεμα ή την παρατήρηση πουλιών (63%) ή τη διαμονή σε ξενοδοχείο όπου μπορούν να αναζητήσουν τροφή στη φύση (40%).

Αυτές οι δραστηριότητες προσφέρουν έναν τρόπο σύνδεσης ακόμη πιο βαθιά με το περιβάλλον τους. Ωστόσο, δεν εγκαταλείπον εντελώς την τεχνολογία. Εξακολουθούν να λένε “ναι” σε εφαρμογές που αναγνωρίζουν ζώα ή στην τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ) που γνωρίζει ακριβώς ποιο μονοπάτι πεζοπορίας τους ταιριάζει καλύτερα.

Επιβραδύνοντας τους ρυθμούς και αφήνοντας τη φύση να αναλάβει ηγετικό ρόλο, οι ταξιδιώτες επαναπροσδιορίζουν τι σημαίνει να επαναφορτίζονται.

Οδικά ταξίδια

Το 2026, τα κλασικά οδικά ταξίδια αναβαθμίζονται. Γίνονται πιο κοινωνικά, πιο αυθόρμητα και λίγο high-tech, ενώ δεν αφορούν μόνο την διαδρομή.
Πρόκειται για τη σύνδεση και την ανταλλαγή αξέχαστων εμπειριών με άλλους, οι οποίοι δεν χρειάζεται πλέον να είναι οικογένεια ή φίλοι.

  • Το 71% ταξιδιωτών από την Ολλανδία βλέπει θετικά την κοινή χρήση αυτοκινήτου κατά τη διάρκεια των διακοπών τους.
  • Πάνω από το ένα τέταρτο (28%) θα χρησιμοποιούσε και μια εφαρμογή για να βρει άλλους ταξιδιώτες στην ίδια διαδρομή.
  • Ελκονται από οδικά ταξίδια που κάνουν τις αποδράσεις πιο αυθόρμητες και ευέλικτες (66%), όπου γνωρίζουν νέους ανθρώπους (65%) και μπορούν να μοιραστούν τις ευθύνες οδήγησης (61%).

Αυτό προσφέρει περισσότερες δυνατότητες, ειδικά για ταξιδιώτες χωρίς άδεια οδήγησης, καθώς προηγουμένως απρόσιτες διαδρομές είναι ξαφνικά εφικτές.

Έξυπνα καταλύματα

Τα ενοικιαζόμενα καταλύματα μετατρέπονται σε υψηλής τεχνολογίας, εξοπλισμένα με έξυπνα συστήματα και βοηθούς ρομπότ.

Φανταστείτε ένα ρομπότ καθαρισμού που τακτοποιεί την ακαταστασία στο εξοχικό ή που ετοιμάζει μια γαστρονομική έκπληξη. Μέχρι το 2026, οι ταξιδιώτες θα είναι έτοιμοι να υιοθετήσουν αυτό το επόμενο επίπεδο άνεσης.

  • Περισσότεροι από τους μισούς (49%) Ολλανδούς δεν έχουν πρόβλημα να κάνουν κράτηση σε κατάλυμα με ρομπότ.
  • Για το 46%, τα ρομπότ καθαρισμού θα επηρέαζαν τις αποφάσεις κράτησης.
  • Ενθουσιασμένο με ένα ρομπότ σεφ, δηλώνει το 31%.
  • Την διαχείριση της βιωσιμότητας στο παρασκήνιο με ρομπότ, επιθυμεί το 21%.

Ρομαντικές διαμονές και αποδράσεις σε μαγικούς κόσμους

Με τον ρομαντισμό να εκτοξεύεται σε δημοτικότητα, οι ταξιδιώτες το 2026 θα μπουν στον κόσμο των μυθιστορημάτων και της φαντασίας με δράκους, νεράιδες και παραμυθένια δάση.
Οι διακοπές την επόμενη χρονιά θα μεταμορφωθούν σε καθηλωτικά τοπία ιστοριών με κάστρα, ιπποτικά συμπόσια και χορούς μασκέ να στήσουν το σκηνικό για μαγικές ρομαντικές αποδράσεις.

  • Λίγο λιγότεροι από τους μισούς (45%) Ολλανδούς ταξιδιώτες ενδιαφέρονται για έναν προορισμό εμπνευσμένο από τον ρομαντισμό.
  • Για πολλούς, ξεπερνά τα αξιοθέατα. Το ένα πέμπτο (21%) είναι ανοιχτό σε μια αποδράση ρόλων βασισμένη στο αγαπημένο τους παιχνίδι φαντασίας, βιβλίο ή ταινία.
  • Η τεχνολογία γυρίζει σελίδα σε αυτή τη νέα μορφή ταξιδιού. Σχεδόν τα δύο τρίτα των ταξιδιωτών (62%) είναι ανοιχτά σε προτάσεις με ΑΙ που ταιριάζουν με την αισθητική της φαντασίας, προτείνουν παραμυθένιες διαμονές ή προσπαθούν να εντοπίσουν τοποθεσίες από πραγματικές ταινίες.

Η φαντασία δεν θα περιορίζεται πλέον στη μυθοπλασία, αλλά θα γίνει ένα ταξιδιωτικό σχέδιο με μαγευτικές αποδράσεις όπου η φαντασία και η περιπέτεια γίνονται οι κύριοι χαρακτήρες.

Ταξίδια γραμμένα στα αστέρια

Του χρόνου, τα αστέρια όχι μόνο θα επηρεάσουν τα ζώδια, αλλά θα διαμορφώσουν και τα ταξιδιωτικά σχέδια.
Η αστρολογία και οι φάσεις της σελήνης θα χρησιμεύσουν ως μια επιπλέον πυξίδα επιλογών, μετατρέποντας τις διακοπές σε ταξίδια που είναι πνευματικά ευθυγραμμισμένα και κοσμικά εγκεκριμένα.

  • Πάνω από το ένα τέταρτο (26%) θα άλλαζε ή ακόμα και θα ακύρωνε τα ταξιδιωτικά του σχέδια με βάση τις συμβουλές ενός πνευματικού οδηγού.
  • Tο 24% καθοδηγείται από τα ωροσκόπια και το 22% προσαρμόζει το ταξίδι του όταν ο Ερμής είναι ανάδρομος.
  • Σχεδόν ένας στους πέντε Ολλανδούς (19%) ευθυγραμμίζει συνειδητά τις διακοπές του με πνευματικά σημάδια, από ηλιοστάσια έως ενεργητικές τοποθεσίες.
    Η Gen Ζ (46%) και οι Millennials (30%), ειδικότερα, απολαμβάνουν να ταξιδεύουν με το σύμπαν ως οδηγό τους.

Ταξίδια ευεξίας

  • Η ευεξία δεν θα αφορά πλέον μόνο την ξεκούραση, αλλά και τα αποτελέσματα. Το 55% των Ολλανδών ταξιδιωτών είναι ανοιχτοί σε μια «glow-cation» για διακοπές γεμάτες εξατομικευμένες θεραπείες περιποίησης δέρματος.
  • Αυτό που κάποτε ήταν απλές εκδρομές σάουνας θα γίνει υψηλής τεχνολογίας το 2026. Το 34% θα χρησιμοποιούσε ακόμη και την ΑΙ για να επιλέξει έναν προορισμό που ταιριάζει στις προσωπικές ανάγκες του δέρματος του.
  • Το 40% θέλει σταθμούς ενυδάτωσης που προσαρμόζονται στο τοπικό κλίμα και την άσκηση.
  • Tο 36% λατρεύει τους έξυπνους καθρέπτες που αναλύουν τους πόρους και την ενυδάτωση για να παρέχουν συμβουλές για το δέρμα σε πραγματικό χρόνο.
  • Tο 51% ονειρεύεται σουίτες wellness με φωτισμό και ηχοτοπία για να ενισχύσει την ηρεμία και να βοηθήσει στην αποκατάσταση του δέρματος.

Τα «glow-cation» αντιπροσωπεύουν μια νέα εποχή ταξιδιών ευεξίας ειδικά για το δέρμα, όπου ο στόχος δεν είναι μόνο η επαναφόρτιση αλλά και η επιστροφή στο σπίτι ορατά ανανεωμένοι.

Ταξίδια με αφορμή προσωπικά επιτεύγματα

Αν φέτος χρειάζεστε έναν λόγο για αποδράσεις, δεν θα χρειαστείτε έναν το 2026. Την επόμενη χρονιά, τα ταξίδια δεν θα αφορούν τον εορτασμό ορόσημων. Θα αφορούν ένα πράγμα, εσάς.

  • Τα δύο τρίτα (64%) των Ολλανδών δεν χρειάζονται έναν ειδικό λόγο για να κλείσουν διακοπές.
  • Το 15% απλώς κατευθύνεται στον προορισμό των ονείρων του χωρίς να περιμένει δικαιολογία.
  • Το 66% κλείνει ένα ταξίδι επειδή έχει εργαστεί σκληρά και αξίζει να γιορτάσει.
  • Καινούργιοι λόγοι για να ταξιδέψει κανείς εμφανίζονται παντού, όπως μια προαγωγή (11%), μια φορολογική ελάφρυνση (19%), μια πληγωμένη καρδιά (11%) ή ακόμα και μια νέα εμφάνιση (3%).

Αυτό το κύμα πρόσφατων σύγχρονων ορόσημων δείχνει πώς οι τουρίστες αγκαλιάζουν τα προσωπικά επιτεύγματα με τους δικούς τους όρους και χρησιμοποιούν τα ταξίδια ως τρόπο για να γιορτάσουν την ατομικότητα τους.