Σύνταξη: tourismtoday.gr

Οι Ισπανοί έχουν έντονη επιθυμία εξερεύνησης -τόσο την πατρίδα τους όσο και προορισμούς στο εξωτερικό- αναζητώντας πιο αυθεντικές εμπειρίες, συνδεδεμένες με την τοπική κουλτούρα και προσαρμοσμένες στα ενδιαφέροντα τους, σύμφωνα με μελέτη της Booking.com.

  • Φέτος το 40% θα ξοδέψει περισσότερα στις διακοπές του από ό,τι το 2024, ενώ το 48% θα διατηρήσει το ίδιο επίπεδο δαπανών.
  • Επιπλέον, το 35% σχεδιάζει περισσότερες αποδράδεις κατά τη διάρκεια του έτους και το 34% θα διαθέσει παραπάνω χρήματα σε δραστηριότητες, γαστρονομία και εμπειρίες.
  • Το 59% επιλέγει σύντομες διακοπές μεταξύ 1 και 4 διανυκτερεύσεων εντός της Ισπανίας.
  • Οι διαμονές μιας εβδομάδας είναι επίσης δημοφιλείς (43%).
  • Σύντομα διεθνή ταξίδια έως και επτά ημερών επιλέγει το 26%.
  • Οι αποδράσεις άνω των οκτώ διανυκτερεύσεων -τόσο εγχώρια όσο και στο εξωτερικό- ενδιαφέρουν μόνο το 26% και 21% αντίστοιχα, αντανακλώντας μια σαφή προτίμηση για σύντομες, οικονομικά προσιτές και κοντινές διακοπές.

Με ποιους θα ταξιδέψουν οι Ισπανοί | Τύποι αποδράσεων

  • Περισσότεροι από τους μισούς Ισπανούς (52%) θα ταξιδέψουν ως ζευγάρι και το 43% με την οικογένεια του. Ξεχωρίζουν επίσης οι ομάδες φίλων (22%) και οι αποδράσεις με μόνο έναν φίλο (14%), ενώ το 8% επιλέγει να ταξιδέψει μόνος του.
  • Όσον αφορά τους προορισμούς, οι πόλεις ηγούνται με προτίμηση 57%, έναντι των παραλιών (45%) και του πολιτιστικού τουρισμού (38%).
  • Η φύση (30%), η ευεξία και οι υπαίθριες δραστηριότητες συγκαταλέγονται επίσης στις αγαπημένες επιλογές, αντανακλώντας την αναζήτηση αυθεντικών και ποικίλων εμπειριών.

Πολιτισμός, χαλάρωση και γαστρονομία, τα βασικά συστατικά του 2025

Οι πιο συνηθισμένες ταξιδιωτικές δραστηριότητες το 2025 θα είναι ποικίλες, αλλά τα πολιτιστικά σημεία και τα αξιοθέατα είναι ιδιαίτερα σημαντικά.

  • Το 51% των Ισπανών θέλει να επισκεφθεί εμβληματικά μνημεία ή ιστορικούς χώρους και το 50% θα συμμετάσχει σε μια περιήγηση στα αξιοθέατα.
  • Άλλες αξιοσημείωτες δραστηριότητες περιλαμβάνουν βόλτες στη φύση (44%), χαλάρωση στην παραλία ή την πισίνα (42%) και γνωριμία με την τοπική ιστορία και τον πολιτισμό (42%).

Η γαστρονομία συνεχίζει να κερδίζει έδαφος. Το 32% σχεδιάζει να ασχοληθεί με κάποια δραστηριότητα σχετική με το φαγητό, όπως μαθήματα μαγειρικής ή γαστρονομικές περιηγήσεις. Επιπλέον, το 39% σχεδιάζει να πάει για ψώνια και το 23% ενδιαφέρεται για τη νυχτερινή ζωή και την ψυχαγωγία.

Οι πιο περιζήτητες επιλογές διαμονής

  • Το 65% θα μείνει σε ξενοδοχεία, τα οποία παραμένουν σαφώς στην κορυφή. Ακολουθούν τα διαμερίσματα ή τα συγκροτήματα κατοικιών (28%) και η επιλογή διαμονής με οικογένεια ή φίλους (21%).
    Οικίες σε αγροτικές περιοχές, θέρετρα και μοναδικά καταλύματα (όπως δεντρόσπιτα ή ιγκλού) εμφανίζονται επίσης στο ραντάρ, αν και με μικρότερο βάρος.
  • Κατά την επιλογή ξενοδοχείου, οι κύριοι παράγοντες είναι η τιμή (61%), η τοποθεσία (54%), οι παροχές (48%) και η καθαριότητα (42%). Όσοι επιλέγουν εξοχική κατοικία, από την άλλη πλευρά, εκτιμούν την ιδιωτικότητα (31%), τον διαθέσιμο χώρο (27%) και την αυτονομία (24%).

Τι εκτιμούν περισσότερο οι Ισπανοί όταν ταξιδεύουν

  • Στην επιλογή καταλύματος, οι Ισπανοί δίνουν ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στις πρακτικές πτυχές. Το 57% δίνει προτεραιότητα στις πολιτικές ακύρωσης, το 52% στις κριτικές άλλων ταξιδιωτών και σχεδόν οι μισοί στο ωράριο λειτουργίας, στις φωτογραφίες του καταλύματος ή στις επιλογές μεταφοράς.
    Επιπλέον, το 41% λαμβάνει υπόψη την εγγύτητα σε σημεία ενδιαφέροντος και το 37% εκτιμά παροχές όπως πισίνα, σπα ή ιδιωτική κουζίνα.
  • Όσον αφορά τα κίνητρα, τα πιο σημαντικά είναι η επιθυμία για ανακάλυψη νέων τόπων (58%), η ψυχική αποσύνδεση (53%) και η απόδραση από τη ρουτίνα (52%).
    Ο χρόνος με την οικογένεια (49%), η χαλάρωση (48%) και η εξερεύνηση της τοπικής κουζίνας (47%) αποτελούν επίσης μέρος ενός ολοένα και πιο συνειδητού, συναισθηματικού και εξατομικευμένου τρόπου ταξιδιού.

Η τεχνητή νοημοσύνη γίνεται ο νέος σύμμαχος για τον προγραμματισμό ταξιδιών.

Η τεχνητή νοημοσύνη εδραιώνει τη θέση της ως βασικό εργαλείο στον προγραμματισμό ταξιδιών. Το 38% των Ισπανών χρησιμοποιεί βοηθούς της για να οργανώσει τις φετινές αποδράσεις του.

Οι πιο συνηθισμένες χρήσεις περιλαμβάνουν δημιουργία λεπτομερών δρομολογίων (44%), προτάσεις για εστιατόρια (42%), ανακάλυψη άγνωστων προορισμών (42%), επιλογή καταλυμάτων (41%) και έρευνα δραστηριοτήτων που θα πραγματοποιηθούν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού (40%). Αυτή η τάση αντικατοπτρίζει την αυξανόμενη εξάρτηση από την τεχνολογία για την εξατομίκευση και την απλοποίηση της ταξιδιωτικής εμπειρίας.