Σύνταξη: tourismtoday.gr

Εναν φιλόδοξο 10ετή παγκόσμιο οδικό χάρτη που μεταμορφώνει σημαντικά τις παγκόσμιες λειτουργίες διαχείρισης για αποσκευές, παρουσίασε η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA).
Στόχος του είναι να ενισχύσει την αποτελεσματικότητα των αεροπορικών εταιρειών και γενικά να βελτιώσει τη συνολική εμπειρία του ταξιδιώτη.

Ο οδικός χάρτης ανταποκρίνεται στις αυξανόμενες απαιτήσεις των επιβατών για τεχνολογικά βασισμένη, διαφανή και ομαλή διαχείριση αποσκευών.

  • Το 81% των ταξιδιωτών αναζητά καλύτερη παρακολούθηση αποσκευών.
  • Περίπου το 74% επιθυμεί ενημερώσεις σε πραγματικό χρόνο για κινητά.
  • Το 67% είναι έτοιμο να υιοθετήσει ηλεκτρονικές ετικέτες αποσκευών.

Αυτό υποδηλώνει ότι ο οδικός χάρτης βρίσκεται σε καλή θέση για να αναδιαμορφώσει το μέλλον στα αεροπορικά ταξίδια, στις περισσότερες περιπτώσεις.

«Ο οδικός χάρτης προσφέρει επίσης ένα αρκετά ολοκληρωμένο όραμα για το τι πρέπει ακόμη να επιτευχθεί κατά την επόμενη δεκαετία, σημείωσε η Monika Mejstrikova, Διευθύντρια Επιχειρήσεων Επίγειας Αεροπορίας της IATA.

Οι ταξιδιώτες αναμένουν ότι οι βαλίτσες τους θα φτάσουν στον προορισμό τους την ίδια στιγμή που φτάσουν και οι ίδιοι. Και σε περίπτωση που κάτι πάει στραβά, θα ήθελαν να γνωρίζουν ακριβώς πού βρίσκονται».

Με τρεις βασικούς πυλώνες, το σχέδιο επιχειρεί να προσφέρει μια πελατοκεντρική, αυτοματοποιημένη και ψηφιοποιημένη εμπειρία αποσκευών. Αυτή η ευθυγράμμιση, σε γενικές γραμμές, ταιριάζει στις σύγχρονες προσδοκίες των τουριστών.

Πυλώνας 1: Ανταλλαγή πληροφοριών και τυποποίηση δεδομένων

Πρωτίστως, αυτός ο πρώτος πυλώνας εναρμονίζει τον τρόπο με τον οποίο οι αεροπορικές εταιρείες, τα αεροδρόμια και οι σχετικοί συνεργάτες ανταλλάσσουν πληροφορίες.
Τα παρωχημένα παλαιά συστήματα, όπως η ανταλλαγή μηνυμάτων μέσω τηλετύπου, πρόκειται να αντικατασταθούν από σύγχρονα πρότυπα που βασίζονται σε API.

Αυτό θα βελτιστοποιήσει την διαχείριση αποσκευών. Τα σφάλματα θα μειωθούν και γενικά η διαχείριση συμβάντων θα βελτιωθεί.

Η ψηφιακή μετάβαση έχει τη δυνατότητα να εξοικονομήσει στον κλάδο έως και περίπου 1 δις δολάρια κάθε χρόνο. Πρόκειται για το ίδιο ποσό που δαπανάται σήμερα σε αρκετά αναποτελεσματικά παλαιά συστήματα.

Τυποποιώντας την ανταλλαγή δεδομένων, οι αεροπορικές εταιρείες είναι σε θέση να διασφαλίσουν επικοινωνία που είναι ταχύτερη και ακριβέστερη. Αυτό ελαχιστοποιεί τις καθυστερήσεις και ενισχύει την αξιοπιστία της διαχείρισης αποσκευών στο σύνολό της.

Πυλώνας 2: Αυτοματοποίηση και παρακολούθηση αποσκευών

Στον πυρήνα του δεύτερου πυλώνα βρίσκεται η ορατότητα σε πραγματικό χρόνο, με έμφαση στις προηγμένες τεχνολογίες παρακολούθησης και αυτοματισμού.

Σκεφτείτε τις ηλεκτρονικές ετικέτες αποσκευών, την παρακολούθηση GPS και τη ρομποτική. Αυτά θα πρέπει να επιτρέπουν στους επιβάτες να παρακολουθούν το ταξίδι των αποσκευών τους, από το check-in έως την άφιξη.

Ομαλότερες μεταφορές, λιγότερες χαμένες αποσκευές και ταχύτερη ανάκτηση σε περιπτώσεις διακοπών, στις περισσότερες περιπτώσεις, υπόσχονται αυτές οι καινοτομίες.

Οι ενημερώσεις σε πραγματικό χρόνο, που παρέχονται μέσω κινητών συσκευών, είναι επίσης κάτι που μπορούν να προσφέρουν οι αεροπορικές εταιρείες.

Περίπου το 74% των επιβατών δίνει προτεραιότητα σε αυτή τη λειτουργία. Ο στόχος είναι, φυσικά, μια πιο διαφανής και χωρίς άγχος εμπειρία για τον ταξιδιώτη.

Πυλώνας 3: Βελτιστοποίηση της ανάκτησης αποσκευών και καταπολέμηση της απάτης

Ο τρίτος πυλώνας εξετάζει βελτιώσεις στις διαδικασίες ανάκτησης αποσκευών, καθώς και την πρόληψη της απάτης.

Ο εκσυγχρονισμός των συστημάτων ανάκτησης θα πρέπει να επιτρέπει στις αεροπορικές εταιρείες να επεξεργάζονται τα αιτήματα των επιβατών με μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα. Η βελτιωμένη διαχείριση των αιτημάτων αποζημίωσης και τα μέτρα κατά της απάτης, στις περισσότερες περιπτώσεις, θα προστατεύουν τόσο τις αεροπορικές εταιρείες όσο και τους ταξιδιώτες.

Η πρόθεση εδώ είναι να αντιμετωπιστούν τα προβληματικά σημεία, για παράδειγμα, οι μεγάλες αναμονές στην παραλαβή αποσκευών και φυσικά, οι δόλιες αιτήσεις. Στόχος είναι ένα ομαλότερο και ασφαλέστερο τέλος στο συνολικό ταξιδιωτικό ταξίδι.

Κοιτάζοντας μπροστά

Οπως υπογραμμίζει η Monika Mejstrikova «με συλλογική αποδοχή, βρισκόμαστε σε καλύτερη θέση από ποτέ να προσφέρουμε στους ταξιδιώτες μια ψηφιοποιημένη, αυτοματοποιημένη και πραγματικά πελατοκεντρική υπηρεσία. Αυτό θα πρέπει να είναι παρόμοιο με αυτό που βρίσκουν σε άλλους τομείς».

Ευθυγραμμίζοντας τη διαχείριση αποσκευών με αυτά τα σύγχρονα τεχνολογικά πρότυπα, η IATA αναμένει να ανταποκριθεί στις εξελισσόμενες προσδοκίες των ταξιδιωτών καθώς και στην σημαντική εξοικονόμηση κόστους για τις αεροπορικές εταιρείες.

Καθώς τα αεροπορικά ταξίδια επεκτείνονται, ο οδικός χάρτης υποδεικνύει ένα καθοριστικό βήμα προς έναν πιο αποτελεσματικό και φιλικό προς τον επιβάτη κλάδο.

Με αυτές τις βελτιστοποιημένες διαδικασίες, τα ψηφιακά εργαλεία και την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο, οι μεγάλες καθυστερήσεις στην ανάκτηση και την απώλεια αποσκευών θα μπορούσαν σύντομα να αποτελούν παρελθόν.
Η απρόσκοπτη εμπειρία που απαιτούν οι ταξιδιώτες θα παρέχεται, πλέον.