Σύνταξη: tourismtoday.gr

Οι κρατήσεις τον Ιανουάριο στην Γερμανία για ταξίδια αναψυχής κατά έσοδα υπερβαίνουν σημαντικά τα ρεκόρ πριν από την πανδημία, σύμφωνα με το Midoco Travel Index (Mtix).

Οι ελπίδες για ταξιδιωτικές πωλήσεις έχουν επιβεβαιωθεί. Πολλοί παραθεριστές κάνουν ξανά κράτηση για τα ταξίδια τους για το καλοκαίρι εκ των προτέρων, κάνοντας τον πρώτο μήνα του έτους όπως ήταν πριν από την περίοδο Covid-19, ως ο κύριος μήνας κρατήσεων για καλοκαιρινές διακοπές.

«Ο Ιανουάριος είναι σχεδόν ο ίδιος», σχολίασε ο Steffen Faradi, διευθύνων σύμβουλος του Midoco για την κατάσταση των κρατήσεων.

Σύμφωνα με τον Mtix, οι κρατήσεις για ταξίδια διακοπών σε σταθερές και ακόμη πιο ξεκάθαρα σε διαδικτυακές πωλήσεις είναι σαφώς πάνω από τα παλιά επίπεδα ρεκόρ του τελευταίου έτους πριν από τον κορωνοϊό 2018/2019.

Μόνο τα επαγγελματικά ταξίδια έχουν παραμείνει σχεδόν στο ίδιο επίπεδο από τα μέσα Ιανουαρίου μετά από σημαντική αύξηση τις πρώτες εβδομάδες.

Ελπίδα για μια δυνατή τουριστική χρονιά

Το επιτυχημένο ξεκίνημα της χρονιάς δίνει ελπίδες για μια δυνατή τουριστική χρονιά, υπογραμμίζει ο Steffen Faradi.

Ωστόσο, μια ματιά πιο προσεκτική ματιά στο Mtix αποκαλύπτει κάποιες ιδιαιτερότητες. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα αν κοιτάξει κανείς τον αριθμό των ταξιδιών που έχουν κρατηθεί εκτός από τις πωλήσεις.

Σύμφωνα με τον Steffen Faradi «αν συγκρίνεις την τρέχουσα αλλαγή του έτους στα σταθερά ταξιδιωτικά γραφεία με την ίδια περίοδο το 201820/19, τότε η ιδιαίτερη δυναμική της τρέχουσας εξέλιξης γίνεται εμφανής».

Για παράδειγμα, ο Δεκέμβριος του 2022 εξακολουθούσε να είναι σαφώς πιο αδύναμος σε σταθερή διανομή από τον Δεκέμβριο του 2018.

Στη συνέχεια, αμέσως μετά τα Χριστούγεννα, σημειώθηκε έντονη αύξηση στις κρατήσεις, η οποία ξεπέρασε σαφώς την αλλαγή του έτους 2018/2019 και διήρκεσε περισσότερο από το συνηθισμένο.

Υψηλός όγκος πωλήσεων στα τέλη Ιανουαρίου

Ο συνιδρυτής της Midoco επισημαίνει ότι αυτό που κάνει αυτή την τάση ξεχωριστή είναι η ισχυρή απόδοση των πωλήσεων την τελευταία εβδομάδα του Ιανουαρίου.

Αν και συνήθως ηρεμεί λίγο μετά από μια κορύφωση κρατήσεων το δεύτερο μισό του Ιανουαρίου, το εξαιρετικά υψηλό επίπεδο κρατήσεων φέτος φαίνεται να συνεχίστηκε και τον Φεβρουάριο, τόσο σε ταξιδιωτικά καταστήματα όσο και στο διαδίκτυο (OTA).

Σημαντικά υψηλότερα έσοδα ανά παραγγελία

  • Ωστόσο, αν κοιτάξουμε τον αριθμό των κρατήσεων σύμφωνα με την ίδια λογική ευρετηρίασης Mtix με τις πωλήσεις, προκύπτει η ακόλουθη εικόνα κατά τη σύγκριση των δύο τιμών.Όπως και στο έτος ταξιδιού 2021/2022, λιγότεροι ταξιδιώτες παρείχαν έσοδα που πλησίαζαν εκείνα του προηγουμένου περίοδος Covid-19. Πλήρωναν της τάξης του 15% περισσότερο ανά ταξιδιωτική κράτηση.
  • Κατά το τρέχον έτος ταξιδιού, οι υψηλές πωλήσεις ανά αξία παραγγελίας μπορούν να εξηγηθούν από τις υψηλότερες τιμές, αλλά και από την αυξημένη τάση προς ταξίδια υψηλότερης αξίας, κρουαζιέρες και κρατήσεις all- inclusive.

Κατά συνέπεια, λιγότεροι καταναλωτές που βασίζονται σε χαμηλές τιμές ταξιδιού είναι πιθανό να έχουν κάνει κρατήσεις. Αρκετοί είναι ήδη πιεσμένοι από το οικονομικά δύσκολο περιβάλλον με τις απότομα αυξημένες τιμές ενέργειας και τροφίμων.

Ακόμα πολλές δυνατότητες

Το γεγονός ότι τόσοι πολλοί Γερμανοί δεν έχουν κάνει κράτηση για τις διακοπές τους όσο το έτος ταξιδιού 2018/2019 μπορεί επίσης να θεωρηθεί ως κίνητρο για τις πωλήσεις και τους τουριστικούς πράκτορες να ακολουθήσουν τις κατάλληλες ταξιδιωτικές προσφορές.