
Παρά την υπογεννητικότητα,τα οικογενειακά ταξίδια βρίσκονται σε άνοδο. Το 2015, περίπου 78 εκατομμύρια Ευρωπαίοι πήγαν για οικογενειακές διακοπές στο εξωτερικό και πραγματοποίησαν συνολικά 640 εκατομμύρια διανυκτερεύσεις σε αυτά τα ταξίδια, σύμφωνα με ειδική αξιολόγηση της World Travel Monitor®, που διενεργήθηκε από την IPK International και ανατέθηκε από την έκθεση ΙΤΒ του Βερολίνου.
Ειδικότερα, κατά τη διάρκεια των τελευταίων δέκα ετών, ο μέσος ετήσιος ρυθμός αύξησης των διακοπών με παιδιά (ηλικίας κάτω των 15) ήταν περίπου 2%, το οποίο αντιστοιχεί στο ποσοστό αύξησης για όλα τα ταξίδια διακοπών που πραγματοποιούνται από τους Ευρωπαίους. Για τα οικογενειακά ταξίδια, η Ευρώπη είναι ο αγαπημένος προορισμός και το 90 % των ταξιδιωτών θα περάσουν τις διακοπές τους εκεί.
Ο πιο δημοφιλής προορισμός για οικογένειες είναι η Ισπανία, όπου περίπου το 15 % θα περάσουν τις διακοπές τους εκεί και ακολουθεί η Γαλλία. Τα τελευταία χρόνια, η Γερμανία έχει καταγράψει υψηλή ανάπτυξη σε αυτό το είδος τουρισμού. Το 2007 είχε κατετάγη έκτη πίσω από την Ισπανία, τη Γαλλία, την Ιταλία, την Αυστρία και την Τουρκία, ενώ σήμερα η Γερμανία κατατάσσεται στην τρίτη θέση και ο αριθμός των τουριστών που ταξιδεύουν με παιδιά έχει σχεδόν διπλασιαστεί.
Εκτός Ευρώπης, οι πιο δημοφιλείς προορισμοί για τις οικογένειες είναι οι ΗΠΑ και ακολουθούν η Αίγυπτος ,το Μαρόκο, η Τυνησία και η Ταϊλάνδη. Οι τρεις αγορές με την υψηλότερη ζήτηση για οικογενειακά ταξίδια είναι η Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Γαλλία, οι οποίες συνολικά αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το ένα τρίτο της των Ευρωπαίων που πραγματοποιούν οικογενειακές διακοπές.
Διακοπές κοντά στην θάλασσα
Οι διακοπές κοντά σε παραλία είναι οι πιο δημοφιλείς για τα οικογενειακά ταξίδια ,με δύο στους πέντε να περνούν τις διακοπές τους κοντά σε λίμνες ή στη θάλασσα. Το βασικό κίνητρο για τις οικογένειες είναι η χαλάρωση, η ηλιοθεραπεία και το κολύμπι, καθώς και το καλό φαγητό και τα ποτά είναι επίσης πολύ σημαντικά. Παρά το γεγονός ότι οι παραθαλάσσιες διακοπές έχουν σημειώσει άνοδο τα τελευταία χρόνια με 17 %, τα city breaks ακολουθούν τις διακοπές στην παραλία κατά πολύ σε δημοτικότητα. Η έμφαση εδώ δίνεται στα αξιοθέατα των πόλεων.
Τα ξενοδοχεία είναι όλο και περισσότερο σε ζήτηση
Περισσότερο από το 50 % των οικογενειών επιλέγουν να μείνουν σε ξενοδοχεία. Κατά τα τελευταία δέκα χρόνια αυτή η αγορά έχει βιώσει σταθερή ανάπτυξη, με περίπου το 25% των διανυκτερεύσεων να πραγματοποιούνται σε ξενοδοχεία 4 αστέρων. Εκτός από τα ξενοδοχεία, ο δεύτερος σημαντικότερος τύπος καταλύματος είναι παραθεριστικές κατοικίες και τα διαμερίσματα .
Ταξιδιωτικές πληροφορίες και κρατήσεις μέσω διαδικτύου
Προκειμένου να προγραμματίσουν τις διακοπές τους, οι οικογένειες αποκτούν περισσότερες από τις πληροφορίες τους από το διαδίκτυο, αλλά περίπου το ένα τρίτο συμβουλεύετε επίσης τα ταξιδιωτικά γραφεία και το ένα τέταρτο συλλέγει συμβουλές και πληροφορίες από φίλους και συγγενείς. Το 2015, σχεδόν τα τρία τέταρτα του συνόλου των οικογενειακών ταξιδιών έγιναν με κρατήσεις από το διαδίκτυο . Τα ταξιδιωτικά πρακτορεία ήρθαν στην δεύτερη θέση .
Ο Δρ Martin Buck, Senior Vice President Travel & Logistics στο Messe Berlin τόνισε πως οι νέοι του σήμερα αντιπροσωπεύουν τη ταξιδιωτική αγορά του αύριο. Οι ταξιδιωτικοί πράκτορες θα πρέπει να δώσουν προσοχή στις ανάγκες τόσο των οικογενειών όσων και των παιδιών. Καλή συνδεσιμότητα με Wi-Fi σε έναν προορισμό είναι σημαντικό, για παράδειγμα. Η αύξηση των διανυκτερεύσεων σε ξενοδοχεία δείχνει ότι οι οικογένειες έχουν αυξανόμενες απαιτήσεις, όταν πρόκειται για τις διακοπές τους. Όχι μόνο ένα εξυπηρετικό προσωπικό αλλά χρειάζονται και καλή φροντίδα για τα παιδιά τους.