
Μέσα στον επόμενο ενάμιση μήνα εκτιμά η διοίκηση της Αegean ότι θα έχει υπογραφεί η οριστική συμφωνία με την Airbus για την απόκτηση των νέων αεροσκαφών, στο πλαίσιο του προσυμφώνου που έχουν υπογράψει οι δύο πλευρές, ενώ η διοίκηση Βασιλάκη βρίσκεται σε συζητήσεις προκειμένου να οριστικοποιήσει και τους ειδικότερους όρους χρηματοδότησης.
Όσον αφορά τις προβλέψεις για τη σεζόν του 2018, στο πλαίσιο της γενικής συνέλευσης χθες, η διοίκηση της εταιρείας ανέφερε ότι οι ενδείξεις διαφαίνονται θετικές για τη θερινή περίοδο, παρά τη σημαντική αύξηση της χωρητικότητας και των διαθέσιμων θέσεων από πλευράς του ανταγωνισμού, ωστόσο, από την άλλη πλευρά, η συνεχής αύξηση της τιμής του πετρελαίου μπορεί να επηρεάσει τα κόστη.
Ακόμη πάντως και ως προς το τελευταίο, αποτελεί μία παράμετρο, η οποία πάντα συνυπολογίζεται για τον έλεγχο του κόστους- «Εχουμε προχωρήσει σε ενέργειες προαγοράς για τη φετινή χρονιά», ανέφερε χαρακτηριστικά ο αντιπρόεδρος κ. Ευτύχιος Βασιλάκης- και πιο σημαντικό είναι να υπάρχει μία γενικότερη σταθερότητα, ώστε τα επίπεδα της ζήτησης να διατηρούνται σε ικανοποιητικά επίπεδα, όπως συμβαίνει την τρέχουσα περίοδο για την Ελλάδα.
«Η επιβατική κίνηση είχε σημαντική αύξηση για το πρώτο τρίμηνο του έτους, παρά το γεγονός ότι το διάστημα αυτό, κατά παράδοση, είναι και το πιο αδύναμο του έτους», ανέφερε από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος κ. Δημήτρης Γερογιάννης.
Οσον αφορά την ανακοινωθείσα συμφωνία με την Αirbus, το τελικό συμφωνητικό, όπως ανέφερε ο κ. Βασιλάκης, θα υπογραφεί σε 30- 45 μέρες.
«Παράλληλα με την τελική σύμβαση συζητάμε πολλές, διαφορετικές δυνατότητες χρηματοδότησης με τράπεζες και πιστωτικούς οργανισμούς», ενώ στην παρούσα φάση ανοικτό παραμένει και το ιδιοκτησιακό καθεστώς των νέων αεροσκαφών (ιδιόκτητα, με leasing, sale and leaseback κ.λπ.), «αν και διαφαίνεται ότι οι όροι θα μπορούσαν να είναι πιο ευνοϊκοί για μεγαλύτερη αναλογία ιδιόκτητων αεροσκαφών».
Πάντως τα νέα αεροσκάφη θα έχουν θετικό αντίκτυπο και στον έλεγχο του κόστους, επιτυγχάνοντας μείωση της κατανάλωσης καυσίμου κατά 15%.
Ερωτηθείς για το ενδεχόμενο ένταξης της Aegean σε ένα ευρύτερο σχήμα, στο πλαίσιο συγκέντρωσης του κλάδου, όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές αγορές, ο κ. Βασιλάκης ανέφερε ότι η εταιρεία δεν έχει υπερφίαλα σχέδια κι επενδύει σταθερά στην εξωστρέφεια:
«Σχεδόν 80% του κύκλου εργασιών μας προέρχεται πλέον από πτήσεις εξωτερικού, ενώ προ κρίσης ο τζίρος ήταν στο 60% από πτήσεις εσωτερικού.
Η εξωστρέφεια είναι δεδομένη σαν επιλογή μας, με επικέντρωση στον κόμβο της Αθήνας. Βασικός μας στόχος είναι να μπορούμε να σταθούμε κάτω από όλες τις συνθήκες και μόνοι μας και σε ένα ευρύτερο πλαίσιο».