![winetourism 3[11456]](https://www.tourismtoday.gr/wp-content/uploads/2021/11/winetourism-311456-696x464.jpg)
Περίπου 10 εκατ. επισκέπτες – συμπεριλαμβανομένων περίπου 4,2 εκατ. από το εξωτερικό -δέχθηκε η Γαλλία πέρυσι από τον οινοτουρισμό.
Πολλοί από αυτούς τους επισκέπτες καταλήγουν να αγοράζουν ένα μπουκάλι (στην πραγματικότητα, το 75% το κάνει), μια τάση που μόνο αυξάνεται.
Πρόσφατη εργασία της ομάδας οινοτουρισμού της Atout France υπογραμμίζει μια ανοδική τάση στα κέρδη στις αμπελοοινικές περιοχές καθώς τα έσοδα των οινοποιείων αυξήθηκαν κατά περίπου 22% από το 2017 έως το 2018 και κατά άλλο 12% από το 2018 έως το 2019.
Η εν λόγω τάση αποκτά επιπλέον ώθηση από εμπειρίες που ξεπερνούν την απλή κατανάλωση κρασιού.
Έκθεση του Βαρόμετρου Opodo 2025 αποκαλύπτει ότι το 43% των Γάλλων ενηλίκων ηλικίας 15 ετών και άνω πραγματοποίησαν σύντομα ταξίδια για ψώνια αναψυχής το 2024 – αριθμός ρεκόρ που αντανακλά την αυξανόμενη επιθυμία για ανακάλυψη και πρακτικές εμπειρίες.
Πέρυσι, σχεδόν οι μισοί επισκέπτες (48%) επέλεξαν να εξερευνήσουν τις οινοπαραγωγικές περιοχές της Γαλλίας, προσθέτοντας μια νότα ρομαντισμού στο μείγμα. Οι επισκέπτες συχνά ανακατεύουν περιηγήσεις σε αμπελώνες, γευσιγνωσίες και απλούς περιπάτους ανάμεσα στα αμπέλια.
Όπως αποδεικνύεται ότι η αγορά κρασιού επί τόπου είναι «ζεστό» χρήμα στο ταμείο, με έναν στους τρεις επισκέπτες να ξοδεύουν μεταξύ 50 και 100 ευρώ και έναν άλλο τρίτο να ξοδεύει μεταξύ 100 και 500 ευρώ.
Κορυφαίες περιοχές
Εξετάζοντας τις γαλλικές οινοπαραγωγικές περιοχές, η Nouvelle-Aquitaine παραμένει ο κορυφαίος προορισμός, προσελκύοντας σχεδόν 6 εκατ. επισκέπτες το 2024.
Η Βουργουνδία είδε περίπου 2,8 εκατ. επισκέπτες, με τις φημισμένες διαδρομές κρασιού της – ειδικά στις Côtes de Beaune και Nuits – να συγκεντρώνουν πλήθη.
Ακολουθεί η Προβηγκία, γνωστή για το ροζέ της, που προσέλκυσε περίπου 2 εκατ. επισκέπτες κυρίως κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, ενώ στην Αλσατία, περίπου 1,8 εκατ. άνθρωποι απόλαυσαν αμπελώνες σε συνδυασμό με πολιτιστικές επισκέψεις σε γοητευτικά χωριά.