Σύνταξη: tourismtoday.gr

Η γερμανική Deutsche Bahn (DB) θα λειτουργήσει και θα διατηρήσει το πρώτο σιδηροδρομικό δίκτυο υψηλής ταχύτητας στην Αίγυπτο, η κατασκευή του οποίου σηματοδοτεί το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό έργο της χώρας στην ιστορία.
Το συμβόλαιο έχει αρχική διάρκεια 15 ετών και θα ανέλθει σε αρκετά δισεκατομμύρια ευρώ.

Η συμφωνία υπεγράφη στο περιθώριο της διάσκεψης του ΟΗΕ για το κλίμα COP27 στο Σαρμ ελ Σέιχ μεταξύ της DB International Operations (DB IO) -θυγατρική της Deutsche Bahn- και της αιγυπτιακής κυβέρνησης.

Η χώρα της Βόρειας Αφρικής σχεδιάζει ένα δίκτυο για τρένα υψηλής ταχύτητας μήκους 2.000 χιλιομέτρων. Μόλις ολοκληρωθεί, θα είναι το έκτο μεγαλύτερο στον κόσμο.

Η σιδηροδρομική εταιρεία θα εκμεταλλευτεί τις υποδομές καθώς και τις υπηρεσίες υψηλής ταχύτητας, περιφερειακές και εμπορευματικές υπηρεσίες σε κοινοπραξία με την αιγυπτιακή εταιρεία Elsewedy Electric και θα αναλάβει επίσης τη συντήρηση σταθμών και αποθηκών.

Η πρώτη γραμμή -από τις τρεις του δικτύου- έχει προγραμματιστεί να συνδέει τις μητροπολιτικές περιοχές της Αλεξάνδρειας, του Καΐρου και της μελλοντικής Νέας Διοικητικής Πρωτεύουσας (περίπου 60 χιλιόμετρα έξω από το Κάιρο) το 2025.

Μια κοινοπραξία της DB υπό την ηγεσία της Siemens Mobility θα εγκαταστήσει ένα Ευρωπαϊκό Σύστημα Ελέγχου Κυκλοφορίας Τρένων Επιπέδου 2 (ETCS) καθώς και ένα σύστημα τροφοδοσίας που θα διασφαλίζει αποτελεσματική και αδιάλειπτη παροχή ρεύματος.

Η Αίγυπτος είναι η τρίτη διεθνής αγορά για το DB IO μετά από προηγούμενες συμφωνίες στον Καναδά και την Ινδία.
Η εταιρεία έχει επανειλημμένα δεχθεί κριτική για τις δεσμεύσεις της στο εξωτερικό. Οι αντίπαλοι της ζητούν να επικεντρωθεί στην επέκταση του γερμανικού δικτύου της. Η Deutsche Bahn τόνισε ότι τα κέρδη από το έργο της Αιγύπτου θα επανεπενδυθούν στη Γερμανία.